OCÉ CS 2436 plotter error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvdh
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-08-2023
Beste mede-tweakers,

Wij hebben als bedrijf pas geleden via een veilingsite een plotter aangeschaft. Helaas bij aankomst bleek deze een error te hebben. Het gaat om error "03130031-2F1F", na wat onderzoek lijkt dit met de "purge-unit" te maken te hebben. Helaas kan ik hier online niet veel over vinden en ook van de helpdesk van Océ werden wij niet veel wijzer. De vraag is dan ook: is er iemand op Tweakers is die ons hier wel verder mee kan helpen? Het zou zonde zijn als de printer alsnog weg moet, gezien hij verder in uitstekende staat is.
...

Printer: Océ CS 2436
Firmware: 21.04
Error: 03130031-2F1F
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Beweegt de printkop nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Niet van Océ maar van Conon, zelfde foutmelding. Mogelijk delen deze machines dezelfde hardware:

http://www.justanswer.com...1-2f1f-canon-plotter.html

In het kort: Als je het zelf niet kan verhelpen heb je een vervangende "purge-unit" nodig. Dit is goedkoper dan een technicus langs te laten komen.

Maar als je de unit net aangeschaft hebt: vraag om een oplossing aan de verkoper en wanneer deze weigert vraag dan je geld terug.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvdh
Heren bedankt voor de snelle reacties.

@.Maarten: Net even gekeken maar de printerkop beweegt niet bij het opstarten, al durf ik ook niet te zeggen of dit normaal wel hoort bij het opstarten van deze printer.

@Tyrian Deze uitleg kwam ik ook al tegen bij het zoeken, echter ik zou niet weten waar ik de unit kan kopen en hoe deze ingebouwd moet worden. Ik zie dat ik in het begin niet helemaal duidelijk geweest, de printer komt uit een faillissement veiling en bij de verkopen valt dus niks te vragen of halen. Dit zorgt er echter wel voor dat er wat budget is om de plotter te (laten) repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
De purge unit zit in een hoekje en als de printer uit staat rust de printkop daarop. Soms krijg je zulke errors ook als de printkop niet van die unit af wil. Je kunt kijken of je hem voorzichtig los kunt krijgen. Vaak kun je het systeem wel redelijk zien en met de hand de vergrendeling omlaag drukken zodat je de kop wel kunt bewegen. Dit soort dingen wil nog wel eens vast komen te zitten na lang stilstaan omdat de inkt die erop lekt / ligt opdroogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvdh
De printkop kan gewoon soepel bewegen en lijkt nergens een blokkade of hapering te hebben wanneer ik deze even handmatig beweeg. Bij het opstarten zie ik de printkop niet bewegen, maar of dat komt omdat de error eerder is dan de test met de printkop kan ik nergens terug vinden.
Pagina: 1