JBL LSR305 Static

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 09:05
Sinds vandaag ben ik trots eigenaar van een setje JBL LSR305 die ik aangesloten heb aan mijn pc. Ik ben ontzettend tevreden over het geluid. Er zijn mij alleen twee problemen opgemerkt. Mijn setup ziet er als volgt uit.

PC > Schiit modi 2 uber > Schiit magni 2 uber > jbl lsr305 links en rechts.

1. Hoge tonen
Wanneer ik alle geluiden op stil zet. hoor ik een hoge piep en daarnaast static en geruis/gebrom wanneer ik ook maar iets doe op mijn pc. Het scrollen van de muis of überhaupt de muis bewegen. Nou heb ik het gevoel dat dit komt door de componenten in mijn pc die het signaal verstoren (wat ouder moederbord en chip: i5-3750k, z77a-g45). Als ik de kabels die verbonden zijn tussen pc en speakers los haal, maakt niet uit waartussen dan verdwijnt deze piep en gebrom. Zit ik in de juiste richting?

2. Wanneer ik de speakers helemaal loskoppel van de pc hoor ik nog een zachte brom (ook wanneer de pc uitstaat). Ze zijn dan alleen aangesloten op stroom. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle92
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Op vraag 3 kan ik zeggen, dit blijf je vaak wel een beetje hebben. Ik heb zelf de lsr308 en deze maken ook een klein ruis/zoemend geluid als de stroom erop staat.
Hiervoor heb ik verschillende krk modellen gehad en deze hadden ook een lichte ruis/zoemend geluid.

Als het echt goed merkbaar is dat zit dat vaak in de aarding van het stopcontact. Of slechte kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymoose
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 09:05
Jelle92 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:39:
Op vraag 3 kan ik zeggen, dit blijf je vaak wel een beetje hebben. Ik heb zelf de lsr308 en deze maken ook een klein ruis/zoemend geluid als de stroom erop staat.
Hiervoor heb ik verschillende krk modellen gehad en deze hadden ook een lichte ruis/zoemend geluid.

Als het echt goed merkbaar is dat zit dat vaak in de aarding van het stopcontact. Of slechte kabels
Duidelijk! Bedankt. Ik hoop einde van de zomer nieuwe onderdelen voor de pc te kopen. Is het schadelijk voor de speakers om zo lang te wachten met zon pieptoon of is dit prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle92
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Volgens mij is dit niet perse schadelijk, meer irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:26

DjVe

Hatsaflats!

Je kabel + pc pikken omgevingsstoring op en dat versterkt de speaker. Als je een DAC haalt en je pc met optische kabel aansluit, ben je van het probleem af.