Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:21
Hi,

Momenteel ben ik klant bij tele2 met abonnement en telefoon. Afgelopen jaar ben ik 18 geworden, maar het abonnement staat tot nu toe nog op gegevens van mijn vader. Wel staat het account op mijn inloggegevens (dus ik log in met eigen mailadres, maar dan staat er mijn vaders naam en zijn rekeningnummer).
Nu wil ik binnenkort overstappen op sim-only, ook bij Tele2. Echter zou ik dan, nu ik 18 ben, willen dat het account op mijn naam staat. Uiteraard ga ik dan ook zelf betalen. Na contact via de livechat van Tele2 werd mij gezegd dat dat niet mogelijk is i.v.m. fraude. Mijn opties zouden zijn:
1. Overstappen naar andere provider en weer terug naar Tele2.
2. Of, bij Tele2 een abonnement/sim-only afsluiten met een nieuw telefoonnummer.

Beide zijn geen opties, aangezien Tele2 nette prijzen heeft en ik mijn nummer wil behouden.

Maar de vraag is... Mogen ze weigeren dat ik de gegevens aanpas naar die van mij?
Vind het een beetje raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Eboman

Ondertitel

Volgens mij heet dat contract overname, als tele2 dat niet toestaat, dan kom je niet verder denk ik. Bieden ze dat aan op de website?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
michaelw1998 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:53:
Maar de vraag is... Mogen ze weigeren dat ik de gegevens aanpas naar die van mij?
Vind het een beetje raar...
Het is jouw contract/account niet, maar die van je vader. Dus vrij logisch dat jij dat niet kan aanvragen.

Volgens mij kun je per brief gewoon een contractovername aanvragen, zie ook; https://forum.tele2.nl/mo...tten-op-andere-naam-47335

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:21
eric.1 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:18:
[...]

Het is jouw contract/account niet, maar die van je vader. Dus vrij logisch dat jij dat niet kan aanvragen.

Volgens mij kun je per brief gewoon een contractovername aanvragen, zie ook; https://forum.tele2.nl/mo...tten-op-andere-naam-47335
Hmm, dan hadden ze dat gewoon kunnen zeggen haha. Werd nu verteld op een manier alsof het überhaupt niet mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
michaelw1998 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:21:
[...]

Hmm, dan hadden ze dat gewoon kunnen zeggen haha. Werd nu verteld op een manier alsof het überhaupt niet mogelijk zou zijn.
Sjah, ook Tele2 medewerkers weten niet altijd alles ;). Maar goed, je zou dit nog even specifiek na kunnen vragen bij Tele2 (sowieso wel handig voordat je jullie legitimatie-bewijzen opstuurt :)), of dit mogelijk is en of dit dan de juiste weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 10:24
Voor mijn dochter heb ik bijna hetzelfde gedaan wat jij wilt. Contract stond op mijn naam, overstap van Simpel naar Ben met nummerbehoud. Hierbij hebben we haar gegevens ingevuld. Niks over gehoord dat het niet kon, maar misschien viel het ook niet op omdat adres en achternaam hetzelfde zijn.
Misschien is zoiets lastiger als je bij dezelfde provider blijft.
Anders misschien voor 1 maand overstappen op een prepaid abonnement met nummerbehoud en dan weer terugswitchen, valt dan misschien ook niet op.

Lijkt een beetje op wat Playstation had met zo'n subaccount, voor een minderjarige. Eerst kon dat ook niet aangepast worden als je meerderjarig werd. Gelukkig hebben ze dit beleid uiteindelijk wel aangepast.
Pagina: 1