Lacie 2BIG NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2big NAS waar wij wat problemen hebben met toegang tot bijna alle bestanden.

Als wij lokaal inloggen op de server met een gebruiker (met voldoende rechten ), zijn bijna alle bestanden alleen lezen.
Ook kunnen wij ( soms ) geen nieuwe bestanden toevoegen.

Als wij gebruik van Sdrive om in te loggen hebben wij nergens last van en werkt alles perfect.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Verwijderd ik tag je even om te melden dat ik je topic heb verplaatst.

Een Lacie-NAS is geen Professional Networking & Servers. Ik verplaats het topic dus naar Opslagtechnologie :)

Vertel ook vooral even welke server je hier bedoeld. En wat gebeurt er als je vanaf een ander systeem de NAS benaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
En wat is Sdrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuus :) dit was inderdaad ietwat vaag.

Het gaat om een Lacie 2BIG nas server.

@Equator @Mijzelf

Inloggen met andere systemen geeft dezelfde problemen ( allemaal Mac's )

Sdrive is een programma van Seagate om extern in te loggen op je server via een gekoppelde gebruiker die is aangemaakt in de Server.

Dus via Sdrive gaat alles prima. Maar zodra wij inloggen via de server via een willekeurige Mac krijgen we alleen Read only te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Boeiend. Als ik de SDrive pagina van Seagate lees, heb ik de indruk dat het alleen werkt met Seagate NAS OS. Blijkbaar is Lacie NAS OS daar familie van, of werkt het in feite met elke NAS.

Als het alleen met Seagate NAS OS werkt, kan het een onbekend protocol gebruiken. Als het met iedere NAS werkt, zou je verwachten dat het samba gebruikt.

Heb je enig idee welk protocol je clients gebruiken om met de NAS te verbinden? Mijn ervaring met Lacie NAS OS 4 is nihil, maar ik weet dat de oudere versies naast Samba ook een speciale Apple server draaiden (AFP?). Als de clients dat gebruiken zou je eens kunnen kijken of je samba kunt forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Mijzelf

Bedankt voor het meedenken.

De clients gebruiken SMB. We hebben ook al geprobeerd AFP te forceren op de clients en zo te verbinden maar we blijven met Read only zitten.

Ook in de Lacie Nas OS de optie om AFP en SMB in te schakelen.
Deze hebben we beide tegelijkertijd aan gehad maar ook met alleen SMB ingeschakeld of alleen AFP ingeschakeld hadden we geen succes.

Ik zou niet weten waar ik het zoeken moet, vooral omdat het met Sdrive geen problemen geeft zou je zeggen dat er in de Clients of in de Protocol van de NAS ergens een fout zit.
Pagina: 1