Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-04 20:41
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een weerstation en daar zitten een aantal sensoren bij. Waaronder een pc-interface die regionale voorspellingen van het internet download.

Nu is de software die daarbij zit alleen voor Windows te verkrijgen, maar om nou constant mijn pc aan te laten staan voor dat beetje informatie... Omdat ik een NAS van Synology heb leek het mij wel plausibel om de interface daar op aan te sluiten. Maar omdat die op een ander besturingssysteem draait, leek het mij verstandiger om daar eens wat experts naar te vragen...

Ik heb al het een en ander zitten opzoeken over het installeren van een IPKG via SSH op de NAS, en over het omzetten van .exe naar .pkg, maar voor ik met de hele operatie begin wil ik graag eens wat advies inwinnen.

Concreet: is het mogelijk om de interface te laten werken met de NAS, en zo ja: hoe pak ik dat aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Misschien handig om wat concretere info te geven over het weerstation dat je hebt gekocht en welke software er meegeleverd is? :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:23
Waarschijnlijk lukt het als je Weewx aan de praat krijgt op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Het weerstation is een Ventus W194 en mijn NAS is een Synology DS216J. De software is hier te vinden: http://www.nshnordic.com/...rldwide-detailed-forecast

Evenals product details van het weerstation. 😊

Edit: even gekeken naar Weewx: bij supported weatherstations staat de mijne er niet bij... Dus niet mogelijk met Weewx?

[ Voor 17% gewijzigd door Rgerr op 06-06-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:01
Rgerr schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:03:
Het weerstation is een Ventus W194 en mijn NAS is een Synology DS216J. De software is hier te vinden: http://www.nshnordic.com/...rldwide-detailed-forecast

Evenals product details van het weerstation. 😊
Zo te zien haalt deze eigenlijk alle informatie van het internet. In dat geval kun je ook direct een koppeling maken met een site als https://www.wunderground.com/. Daarvoor zijn veel programma's beschikbaar voor verschillende platforms,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
En waar zou ik dat kunnen vinden? En hoe sluit ik het weerstation of de interface dan aan? Het roept eigenlijk alleen maar meer vragen op... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 15:41

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Zoals ik het begrijp download hij 10 dagen vooruitzicht, dus 24/7 je pc aan is niet nodig. Is het niet voldoende om af en toe dat tooltje te starten als je PC toch aan gaat (of allicht gaat het vanzelf).

Het probleem met zoiets aansluiten op je NAS is het volgende:
- drivers moeten er zijn voor Linux
- drivers moeten beschikbaar zijn voor ARM processoren
- software moet beschikbaar zijn voor Linux
- software moet beschikbaar zijn voor ARM processoren

Is er niks te vinden dan is het jammer maar helaas vrees ik

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:01
Rgerr schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:38:
En waar zou ik dat kunnen vinden? En hoe sluit ik het weerstation of de interface dan aan? Het roept eigenlijk alleen maar meer vragen op... :+
Als het weerstation alle gegevens van internet af trekt ipv zelf de metingen doet, kun je dat zelf ook natuurlijk. Dan hoef je daar niet je weerstation voor te gebruiken.
Enige dat je moet vinden is een programma dat dit voor je doet of dat je de data download en dit zelf verwerkt. Beste kun je daar even je Google-fu voor gebruiken.

edit: Om een idee te geven van de hoeveelheid stations, hier een stukje Amsterdam: https://www.wunderground....ton&cm_ven=HomeCardButton

[ Voor 15% gewijzigd door celshof op 07-06-2017 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:37
Wat je ook kunt doen, ik weet niet of dit station ondersteund wordt in domoticz, TE923 USB compatible weather station wordt hierin genoemd. Misschien kun je domoticz op je Nas installeren en op deze manier je weather station uit te lezen.
Pagina: 1