Zo dat was me weer een race. Hierbij kort een verhaaltje over mijn deelname, voor wat ik er nog van weet
Helaas TheSebastiaan moeten missen omdat die inderdaad later was, wij zijn ~19:00 toch maar vast begonnen met de kwali. (Zelf gehoopt dat ie dus tijdens de Q er weer zou zijn, maar helaas precies toen de race eindigde was je er pas.)
Mijn kwalificatie was redelijk.. 1:37:5 ? neergezet direct na het starten (op SS), wat mij voorlopig op de 1e plek zette.. ipodfootball kwam al redelijk snel daar voorbij, ook op SS.. Ik merkte halverwege dat mijn banden aardig ver waren ~50%.. En in de vorige race startte ik op banden van 70%, kansloos.. Dus de pit in gegaan voor nieuwe banden... Wat blijkt, je krijgt standaard geen nieuwe

Nutteloos rondje om weer te pitten, nu wel nieuwe banden. Het is inmiddels bijna einde kwali, en ik begin aan een nieuwe lap.. In China kan lap 1 behoorlijk het verschil maken, en tot mijn verbazing zit ik dik in het groen na de lange slinger rechts, en ook nog na bocht 3 in het groen.. Gelukkig weet ik die snelheidswinst vast te houden, en op de geblokte vlag 1e plek. Wessel lijkt de enige op S banden gekwalificeerd, interessante keuze..(Edit: toch niet de enige

)
In de race ben ik al gauw plek 1 kwijt, maar dat is ok. Wessel en ipodfootball rijden voor me, maar ik kan mee.. Al gauw moet ik pitten. Weet niet precies meer welke ronde, maar heb toch het idee dat ik niet op mijn nieuwe SS banden (van het kwali record) ben gestart.. Daar op gereden, maar die banden gingen er heel erg hard aan. Rondje ~12 alweer pitten, nu maar even wat zuiniger doen.. ipodfootball gaat tegelijkertijd met mij de pit in strak voor me... En wat gebeurt er nu, na de pit rijd ik voor ! Dat is een makkelijk plekje!

Ik geloof dat hij op dat moment op mediums rijd, dus ik moet ook wel wat langer met mijn S banden doen..
Ik loop uit op ipodfootball, maar niet echt in op Wessel. (~20s). Misschien toch iets te zacht gereden.. Nu is de vraag, ga ik naar M of weer op S. Ik wilde wel naar S, maar was niet helemaal zeker van het bandenregelement. (Was een beetje bang dat M verplicht is, in de singleplayer ging het nog wel eens fout bij mij, waarbij ik gediskwalificeerd werd het moment dat ik over de finish reed..)
Dus maar voor de M gegaan in ~lap 22/28. Even later zie ik ipodfootball nog op SS maar daar had ik toch zeker wel genoeg marge op. Helaas komt Wessel niet echt dichterbij, maar toch een prima 2e plek.
Mijn bandenstrategie was dus: SS, S, S, M.
Verder gelukkig weinig last gehad van AI. Alleen een beetje van Flendur's zijn AI auto..