Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dual Boot MacOS (audiobewerking) / Windows (gamen)

Pagina: 1
Acties:

• denial1986
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:12
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een Hackintosh bouwen, voornamelijk voor audiobewerking. Waarschijnlijk ga ik dual booten tussen MacOS/Windows om ook te kunnen gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1200.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een SSD van 500 GB maar wil Windows/MacOS ieder op een eigen SSD installeren. Verder ga ik waarschijnlijk een GTX 970 2e hands kopen dus deze heb ik er niet bijgezet. Verder heb ik monitor/muis/toetsenbord al, gaat dus vooral om de toren.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de bijgevoegde lijst. Dit is wat ik na eigen research nodig denk te hebben. Suggesties zijn altijd welkom! Het gaat er ook om dat de componenten niet teveel herrie maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Het moet vooral zo stil mogelijk zijn en van hoge kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoveel mogelijk wat nu top of the line is. Het wordt deels een workstation deels om te gamen, dus hij moet vooral erg futureproof zijn. Mocht ik daar met dit budget niet uitkomen hoor ik graag wat ik nodig heb om dat te bereiken.

Ga je overklokken?
Ik ga zeker een poging wagen

Wat verwacht je van ons?
Ik zoek zelf wel uit of componenten compatible zijn voor een hackintosh, daar hoef ik in principe geen advies in (alhoewel, mocht je suggesties hebben is dat altijd welkom!). Ik ben vooral benieuwd of deze compenenten in goede verhouding staan met elkaar en geen probleem vormen. Ook hoor ik graag of er nog stillere opties zijn behalve wat ik hier nu bij elkaar gezocht heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 350,21€ 350,21
1Gigabyte GA-Z270-HD3P€ 124,-€ 124,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 69,80€ 69,80
1NZXT S340 Elite Zwart€ 94,95€ 94,95
1be quiet! Dark Rock TF€ 76,-€ 76,-
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 269,-€ 269,-
1BitFenix Whisper BWG550M€ 89,30€ 89,30
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,30€ 164,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.237,56

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:12
Ik zou niet zo snel een GTX 970 tweedehands kopen, ze gaan vaak voor richting de 200 euro, terwijl je voor een relatief kleine meerprijs al een GTX1060 kan hebben met garantie. Een goede prijs zou 125 euro zijn, maar daar gaan ze helaas niet voor.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Ik zou deze cpu cooler checken: pricewatch: Noctua NH-D15
Wil je specifiek een kast met raam? Ik denk dat een kast met gedempte zijpanelen stiller is.

Tof idee verder. Ik heb onlangs een pc met ongeveer hetzelfde doel in elkaar gezet, (spelletjes doen en kijken of het werkt als vervanger van m'n rmbp met logicx) alleen dan met een stuk kleiner budget.
Weet je zeker dat je voor een 7de generatie CPU en een 200-series mobo gaat?

[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 06-06-2017 15:56 ]

• denial1986
ParaDroid2 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:41:
Ik zou niet zo snel een GTX 970 tweedehands kopen, ze gaan vaak voor richting de 200 euro, terwijl je voor een relatief kleine meerprijs al een GTX1060 kan hebben met garantie. Een goede prijs zou 125 euro zijn, maar daar gaan ze helaas niet voor.
Goede suggestie, dank je wel. Ik lees dat de 1060 ook beter presteert. Is wel een extra 100 euro meteen, dat is wel wat jammer. Is hij ook zuiniger of maakt dat niet uit?
Jesse schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:40:
Ik zou deze cpu cooler checken: pricewatch: Noctua NH-D15
Wil je specifiek een kast met raam? Ik denk dat een kast met gedempte zijpanelen stiller is.

Tof idee verder. Ik heb onlangs een pc met ongeveer hetzelfde doel in elkaar gezet, (spelletjes doen en kijken of het werkt als vervanger van m'n rmbp met logicx) alleen dan met een stuk kleiner budget.
Ook goede suggestie, deze ga ik eens bekijken. De kast hoeft niet persé doodstil te zijn en het moet er een beetje uitzien :P. Vandaar dat ik ook vooral op zoek ben naar zo stil mogelijke componenten. Ik heb wel begrepen dat een AIO koelingssysteem sowieso veel meer herrie maakt, klopt dat?

Ik ben er nog niet helemaal over uit welke kast ik neem, al is deze (dus wel mét raam) een goede kanshebber.

Is het een beetje gelukt bij jou die combinatie? Zo ja, welke guide heb je gebruikt? De reden voor een Hackintosh is inderdaad dat ik niet zonder Logic kan. Die Mac Pro's en straks die iMac pro's zijn voor een veredelde amateur als ik niet te betalen. :)

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
AIO waterkoelers heb ik geen ervaring mee, maar met luchtkoeling kan je volgens mij een prima build maken. Je hebt tegenwoordig ook veel videokaarten waarvan de fans stil staan zolang dat kan.
Mocht de casefan in die machine te veel herrie maken kan je proberen die te reguleren of er een betere in zetten.

De guide van tonymacx86 voor unibeast op een willekeurige ondersteunde intel-based pc heb ik primair gevolgd. Daarnaast zou ik kijken of er iemand is met een build o.b.v. het moederbord wat je kiest. Dan weet je zeker wat voor problemen ze tegen komen en hoe het zit met drivers/configuratie. Het kostte mij wel wat googelen (en een paar uur) voordat het goed werkte.

• denial1986
Jesse schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:07:
AIO waterkoelers heb ik geen ervaring mee, maar met luchtkoeling kan je volgens mij een prima build maken. Je hebt tegenwoordig ook veel videokaarten waarvan de fans stil staan zolang dat kan.
Mocht de casefan in die machine te veel herrie maken kan je proberen die te reguleren of er een betere in zetten.

De guide van tonymacx86 voor unibeast op een willekeurige ondersteunde intel-based pc heb ik primair gevolgd. Daarnaast zou ik kijken of er iemand is met een build o.b.v. het moederbord wat je kiest. Dan weet je zeker wat voor problemen ze tegen komen en hoe het zit met drivers/configuratie. Het kostte mij wel wat googelen (en een paar uur) voordat het goed werkte.
Ja goede tip inderdaad. Ik zal eens kijken of er andere moederborden zijn die vaker gebruikt worden.

Iemand anders nog op of aanmerkingen op deze lijst? Zijn er onderdelen ik zeker wel/niet zou moeten nemen of zijn er alternatieven die betere prijs/kwaliteit leveren?
Pagina: 1