Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Navman 5600 LM] Aanbieding Kruidvat = Mio?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09-05 11:39
M'n vader wil een nieuwe navigatie kopen nu z'n Tomtom 7xx 'een beetje' verouderd is.
Hij is 78 en (daarom) niet in het bezit van een smartphone, anders had ik hem wel Google Maps of Here aangeraden.

Nu zag hij bij de Kruidvat een Navman 5600 LM in de folder staan, die op de website als Navman ML5600 wordt omschreven ... Nu is er opvallend weinig over dit ding online te vinden! Het lijkt wel sterk op de navigatie van Mio.

Is het een verouderd model waar (straks) geen kaarten meer voor te krijgen zijn? Is het ding een rebranded Mio? Is het een slechte koop voor € 65 -/- 20% 'koopavond'-korting?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T | SSD HD BR BT WiFi
Nexus 7 2013 | 6.0.1
Fossil Carlyle HR Gen.5 | Wear OS 2.9
Philips 55PUS6412 | 8.0.0
Sony Xperia 5 | 11.0

Beste antwoord (via barchettanl op 08-06-2017 16:12)

• djcasl
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 29-04 14:57
Heb hem gekocht, Mio en Navman zijn volgens de site nu 1. Heb dat ding geactiveerd en in de XML zie je dat de ISO map downloads al bij de mio download server vandaan komen. Laatste map update is 1612, maar hopelijk nog meer dit jaar.

Was met de korting 52 euro.

There is no knowledge, that is not Power!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 29-04 14:57
Heb hem gekocht, Mio en Navman zijn volgens de site nu 1. Heb dat ding geactiveerd en in de XML zie je dat de ISO map downloads al bij de mio download server vandaan komen. Laatste map update is 1612, maar hopelijk nog meer dit jaar.

Was met de korting 52 euro.

There is no knowledge, that is not Power!

• barchettanl
Ik ben er achter gekomen dat de 2 inderdaad vrijwel hetzelfde zijn.

https://eu.mio.com/nl_nl/spirit-5670-lm.htm
http://www.navman.com/nl/5600-lm.htm

Onderaan beide websites: © 2017 MiTAC Europe Ltd. All Rights Reserved

De handleiding is © 2015 maar als de kaarten maar up-to-date blijven is het een leuke aankoop, voor 52 euro.

Nexus 7 2013 | 6.0.1
Sony Xperia 5 | 11.0

• Ukkie60
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17-06-2017
Heb deze ook gekocht bij kruidvat.en via de Mio software geüpdate.en ik ga er vanuit dat ik 4*per jaar kan update aangezien de Mio software hem ondersteunt

• Anoniem1964
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19-06-2017
Goedemiddag;

Ik heb deze ook gekocht en vraag me af of ik de enige ben waarvan de Navman niet in de houder blijft zitten.
Hij past er ten eerste niet goed tussen en is zo vlak dat je navigatie er steeds uitvalt.
De werking is redelijk maar eigenlijk heb je niets aan een autonavigatie die niet blijft zitten of je in je hand moet houden. Het geluid is ook erg slecht.
Resultaat; Reed op gegeven moment met navigatie maar op mijn schoot en dat is toch niet erg veilig.
Bestaan er ook houders waarin deze wel blijft zitten?

• el17
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16-12-2017
Ik heb er vorig jaar een gekocht. De 5000 LM. Bevalt goed. Krijg hem alleen niet mer geüpdatet. Weet iemand waar dat kan? Had ook probleem met houder. Als hij eenmaal goed vast zit, is hij er nauwelijks uit te krijgen. Laat hem er daarom maar inzitten en bewaar hem in de auto. Onder de stoel of in handschoenenkastje.

• john.glas
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 03-10-2017
vrachtwagenmodus is plotseling verdwenen.Oplossing?
schijf wil niet opstarten

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:21

rens-br

Moderator Mobile & IN
@john.glas welkom op Tweakers. Op Tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf wat eigen inzet te tonen voordat je een post plaatst. Daarnaast is het niet toegestaan om topics te kicken en te kapen.

Lees dus even Het algemeen beleid #quickstart door en maak dan een nieuw topic aan.

• barchettanl
Het is inmiddels bijna een jaar later en hoog tijd om de kaarten te updaten. De software op de meegeleverde DVD geïnstalleerd op de PC van m'n pa, maar die PC zegt het USB-apparaat niet te herkennen. Dan mijn PC geprobeerd; idem ditto. Uiteindelijk vreet m'n laptop (USB-C, met een adaptertje) het wel.

De installer zie ik de software installeren. Maar waar is het? In m'n Program Files zit het niet. Maar in Program Files (x86) ook niet! Blijkt het op in Program Files op de Navman te staan! Dat gaat niet werken. Dan online op zoek naar software. Op de Navman is een link, maar als je die aan klikt krijg je "Please note that we are currently upgrading our global NavDesk server for better service and performance." Ik kan je garanderen dat dat er over een jaar nog staat.

TL;DR
De oplossing
Op http://service.mio.com/M0100/MainFrame.aspx de MioMore Desktop 7.50 software downloaden en die werkt perfect op m'n laptop.

Onder Windows 10 met hoge resolutie ziet het er niet uit.

Ga naar de directory waar MioMore.exe staat en pas de eigenschappen aan:

De software verwijdert eerst alle kaarten (!) om ze vervolgens weer te uploaden. Duurt bij elkaar 21 minuten.

En het werkt: dit is de situatie bij Badhoevedorp vóór de update:

en er na:

Nexus 7 2013 | 6.0.1
Sony Xperia 5 | 11.0

• guiles
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 15:35
dank, hele nuttige uitleg

• Anthony47
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 16-11-2020
Wat een goede tip..!
Koop ik het weekend bij een bekende "pleisterwinkel" een Navman 5600 LM, niet echt nodig maar voor € 19,95 !! toch maar meegenomen.
Aan de hand van het hierboven vermelde linkje het apparaat upgedatete waardoor ik over de nieuwste kaarten beschik lol
En nu het mooiste van de Navman 5600LM er zit een instelbare vrachtauto module in; gewicht/lengte /breedte /hoogte.
Toch handig als we straks enkele weken met de CAMPER onderweg gaan....
Nogmaals bedankt voor het Mio linkje

• barchettanl
Graag gedaan, Anthony!

Nexus 7 2013 | 6.0.1
Sony Xperia 5 | 11.0

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True