SSD voor midi tower

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Hi allemaal,

Voor mijn desktop PC wil ik een SSD als primaire HD (om het zo maar even te zeggen) gaan kopen en installeren. De aanleiding is dat ik toe ben aan een nieuwe installatie en mijn primaire schijf wat oud is.

Mijn huidige systeem bestaat uit:
- Coolermaster silentio (of zoiets, iig een mooie met veel HD slots in twee maatjes)
- Asus BB5M-E moederbord
- Intel core i3 4130 CPU 3.40Ghz
- 8 GB RAM
- 2 Western Digital schijven
- Windows 10

Ik wil graag een SSD van 500 GB of 1 TB als primaire schijf (hangt beetje van prijs af)
Misschien twee SSD's om ook een SSD als werkschijf te hebben

Wat voor soort SSD moet ik aanschaffen? En dan met name de maat/soort ivm de sloten in de Coolermaster behuizing?
En heb ik een M2 of een sata nodig?

Waar moet ik op letten qua merk en of snelheid van een SSD? Ik ga trouwens voor een goedkope...

Als voorschot alvast bedankt!!
Martin

Beste antwoord (via Tierelier op 06-06-2017 14:18)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook zo'n coolermaster-kast. Die van mij heeft één plek aanwezig in de kast waar je een ssd in kunt schroeven. Onlangs heb ik een tweede ssd gekocht en daar was geen kant en klare plek voor aanwezig. Ik heb hem eerst gewoon los in de kast gelegd en later toch maar een 2,5" naar 3,5" bracket gekocht om hem netjes vast te kunnen zetten. Sommige ssd's worden verkocht met zo'n bracket erbij, dus daar zou je nog op kunnen letten.

Ik heb trouwens s-ata ssd's. Als je M2 neemt (opletten of je moederbord dat ondersteunt) dan kun je die volgens mij rechtstreeks op je moederbord pluggen en hoef je hem niet in te bouwen in je kast. Maar hoe het precies zit met M2 zou iemand anders even moeten toelichten, want M2 zijn volgens mij verschillende varianten van.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook zo'n coolermaster-kast. Die van mij heeft één plek aanwezig in de kast waar je een ssd in kunt schroeven. Onlangs heb ik een tweede ssd gekocht en daar was geen kant en klare plek voor aanwezig. Ik heb hem eerst gewoon los in de kast gelegd en later toch maar een 2,5" naar 3,5" bracket gekocht om hem netjes vast te kunnen zetten. Sommige ssd's worden verkocht met zo'n bracket erbij, dus daar zou je nog op kunnen letten.

Ik heb trouwens s-ata ssd's. Als je M2 neemt (opletten of je moederbord dat ondersteunt) dan kun je die volgens mij rechtstreeks op je moederbord pluggen en hoef je hem niet in te bouwen in je kast. Maar hoe het precies zit met M2 zou iemand anders even moeten toelichten, want M2 zijn volgens mij verschillende varianten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2 ssd's hoef je niet naar te kijken want je moederbord heeft die aansluiting niet. Blijft sata over.
Je gaat voor een goedkope zeg je. In welke zin? Prijs van de ssd of prijs per GB. De Crucial MX300 is nog altijd een aanrader. Goede prestaties en lage prijs per GB zowel de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB als de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 1,05TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
Ik sluit me aan bij ACB2401
Ik heb zelf 2 Crucial ssd's een mx300 en een bx200 en ben er prima tevreden mee.

Let er wel op dat er geen Sata kabels meegeleverd worden bij de ssd's dus deze moet je los bij bestellen als je die niet hebt.
Verder zijn alle gangbare Sata ssd's 2,5" (even groot als een laptop hdd) dus kijk even of je daar plek voor hebt in je kast, anders kan je het beste een 3,5" naar 2,5" Bay gebruiken pricewatch: Delock Installation Kit 2.5 to 3.5

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Goeie tips, het is me duidelijk. Een Sata dus. En opletten dat ik er zo nodig een 2.5" naar 3.5" bay bij koop en evt Sata kabels. Ben er blij mee. Ben weer op de hoogte! Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:51
Als je het precieze typenummer van je kast op zoekt, kun je even kijken of deze plek heeft voor een 2.5 inch schijf, ik verwacht het namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Ik heb mijn kast even open gemaakt; zo te zien heb ik, net als Palomar 1 slot voor een 2.5" apparaat. Voor zover ik dat kan identificeren althans. Waarschijnlijk ga ik één SSD kopen dus ik verwacht wel dat ik em kwijt kan zonder 2.5" naar 3.5" bay :):)
Pagina: 1