Flikkerende iconen en zeer trage computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-10 03:23
Hey allemaal, ik zit met een probleem op mijn HP Pavilion 15. Sinds kort ging deze extreem traag en begon deze soms te flikkeren. Eenmaal deze flikkert dan gaat hij nog trager en houdt het niet op. Het rare is; enkel de pictogrammen op het bureaublad flikkeren, maar het bureaublad zelf niet. Vandaar dat ik denk dat ik met één of andere spyware te maken heb.
Het is een HP Pavilion 15-p181nb en deze bevat een gewone 1TB HDD. Deze zijn dan wel wat trager dan een SSD wat ik gewend ben maar dit is echt niet normaal :p

Wat heb ik gedaan?
Ik heb een verse installatie van Windows 10 gedaan, maar het probleem was niet opgelost (gewoon geboot vanuit USB en op die USB een Windows 10 file gemaakt met de windows creation tool).
Gescand met Malwarebytes (deze was klaar in 1 minuut, en dat vond ik wat raar, maar er staat ook zo goed als niets op de schijf op dit moment vanwege de verse installatie). 0 bedreigingen gevonden.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn nu best mij volgende stappen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Ik heb nog nooit van een malware/spyware/virus gehoord die je pictogrammen laten flikkeren.

Ik denk dat je het aan de hardware kant moet zoeken. Mijn eerste ingeving is toch je langzame hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Even de harde schijf vervangen door een andere HDD die 100% zeker correct werkt, zelfde probleem. Ik post even in hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Ik zou dit graag verplaatsen, hoe doe ik dit best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
BramVanha schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:02:
Even de harde schijf vervangen door een andere HDD die 100% zeker correct werkt, zelfde probleem. Ik post even in hardware.
Heb je geen ssd die je even kunt testen? Ik gok dat het dan opgelost is. Draai je toevallig ook een andere virusscanner dan de standaard Windows Defender? Zo ja, uninstall die maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 22:05
Ik zou eens even een rondje ADWcleaner draaien, kan nooit kwaad en mocht het een malware gerelateerd probleem zijn zal dit programma het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

BramVanha schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:00:
Ik zou dit graag verplaatsen, hoe doe ik dit best?
Je hebt de juiste weg al gevonden: via topicreport. En bij twijfel in incidentele gevallen eventueel via DM discussie met de lokale moderator. Ik laat het nog even staan / laat het verplaatsen over aan lokale crew.

Omdat alleen icons, zou ik toch een softwarematige oorzaak verwachten. Heb je al andere videokaartdrivers geprobeerd? Ik neem aan dat je na de schone installatie geen andere tools meer hebt geïnstalleerd tijdens testen. Of bijv. al wel een virusscanner?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
F_J_K schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:26:
[...]

Je hebt de juiste weg al gevonden: via topicreport. En bij twijfel in incidentele gevallen eventueel via DM discussie met de lokale moderator. Ik laat het nog even staan / laat het verplaatsen over aan lokale crew.

Omdat alleen icons, zou ik toch een softwarematige oorzaak verwachten. Heb je al andere videokaartdrivers geprobeerd? Ik neem aan dat je na de schone installatie geen andere tools meer hebt geïnstalleerd tijdens testen. Of bijv. al wel een virusscanner?
Heb veel drivers geïnstalleerd en geprobeerd, maar heb ongeveer al gevonden wat het probleem is. De f5 toets van mijn keyboard blijft (niet fysiek) hangen. Hij is dus niet harder om in te drukken of blijkt niet vast te hangen, maar toch spamt hij de hele tijd.
Hoe weet ik dit? Ik heb het toetsenbord losgemaakt en toen was het probleem er niet meer. De verbinding zo goed mogelijk proberen kuisen, weer aangesloten en het probleem was terug. Bij het verwijderen van het toetsenbord hing ik een extern toetsenbord aan en toen werkte de laptop weer zoals het hoorde.
Waarom deze f5 blijft hangen is mij een volledig raadsel, was van de ene op de andere dag zo.

Hoe kan ik dit nu oplossen? Wel ik dacht even de HP website checken op het onderdeel maar zoals ALTIJD vindt HP niets over het modelnummer, serienummer en alle andere nummers waar ik op zoek. Heb nu al 10+ keer iets willen herkopen van onderdeel via HP zelf, maar die zeggen altijd dat hetgeen ik op zoek niet gevonden kan worden.. Geen idee hoe die werken, maar ze herkennen hun eigen productnummers niet?
Dus dacht ik ebay; maar daar vind ik geen belgisch azertytoetsenbord (en ik wil het volledige; touchpad, toetsenbord en on-knop).

Geen idee waar ik dit dus zal moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Ik verplaats je topic even naar CSL, daar lijkt hij mij het beste op zijn plaats voor nu.

Het gaat dus om het gewone laptop toetsenbord wat het probleem lijk te veroorzaken? Je hebt de toets al even van het toetsenbord af gehad om te controleren dat er niet iets onder zit of iets in die geest?

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1