Is er een manier om de foto's van mijn camera's makkelijk en automatisch te kopiëren naar mijn NAS/Amazon Drive?
Momenteel heb ik backups e.d. vrij goed gestreamlined. Kost me geen moeite meer en gaat allemaal automatisch.
- Telefoon-foto's worden direct geupload naar Amazon Drive, en de NAS haalt ze daar weer vanaf zodat er een backup is. Zowel van iPhone als Android. Ik hoef dus geen foto's over te zetten naar mijn PC om de zoveel tijd.
Echter zijn dat alleen de telefoon-foto's. Voor mijn camera's moet ik dit elke keer handmatig doen. Dus kaartje eruit, in de PC/Laptop, bestanden kopiëren naar de NAS waarna er een automatische sync met online plaats vind. Dit handmatige werk vind ik best vervelend om geregeld te doen na een dagje weg geweest te zijn. Mijn vraag is of jullie daar misschien iets handigs voor weten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is een verscheidenheid aan hardware, in volgorde van gebruik:
een Synology NAS (DS214j)
Verder gebruik ik voor het naar de NAS kopiëren vaak mijn laptop (Surface Pro 2). Al doe ik het soms op mijn desktop-pc.
Amazon Drive als online-backup
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Momenteel heb ik backups e.d. vrij goed gestreamlined. Kost me geen moeite meer en gaat allemaal automatisch.
- Telefoon-foto's worden direct geupload naar Amazon Drive, en de NAS haalt ze daar weer vanaf zodat er een backup is. Zowel van iPhone als Android. Ik hoef dus geen foto's over te zetten naar mijn PC om de zoveel tijd.
Echter zijn dat alleen de telefoon-foto's. Voor mijn camera's moet ik dit elke keer handmatig doen. Dus kaartje eruit, in de PC/Laptop, bestanden kopiëren naar de NAS waarna er een automatische sync met online plaats vind. Dit handmatige werk vind ik best vervelend om geregeld te doen na een dagje weg geweest te zijn. Mijn vraag is of jullie daar misschien iets handigs voor weten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is een verscheidenheid aan hardware, in volgorde van gebruik:
- Een Panasonic TZ100 (Wifi, maar alleen foto's
)
- Een Sony waterdichte camcorder
- Nikon D7000
- Gopro 3 Black
- Nikon V1.
een Synology NAS (DS214j)
Verder gebruik ik voor het naar de NAS kopiëren vaak mijn laptop (Surface Pro 2). Al doe ik het soms op mijn desktop-pc.
Amazon Drive als online-backup
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb geprobeerd om met de Synology NAS een automatische kopieer actie te maken wanneer de geheugenkaart via een adapter in de USB poort wordt gestoken. Maar dat werkt niet echt lekker (en je houd de mappenstructuur waarschijnlijk en dat wil ik niet).
- Daarnaast gekeken naar de mogelijkheden van IFTTT met Amazon Drive. Voor Android/iPhone is er genoeg, maar voor camera's niets. Ook kon ik geen optie vinden met Eye-Fi.
- Micro-SD verbinden met de Android-telefoon via USB-C. Maar dan zit ik weer met de verschillende map-structuren van de verschillende camera's.