Windows 10 wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDog
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoi,

Een vraag aan jullie Windowsguru's want ik kom er niet meer uit.

Ik draai hier op 2 laptops van een kennis een schone installatie van Windows 10 (Home 64bit).
Precies dezelfde versie. Van de week geinstalleerd, nadat ik in allebei een SSD heb gestoken.

Dus een clean install, met als enige toevoeging Avast en Chrome. Verder helemaal niks. Laatste updates van Windows binnengehaald.

Nu het rare. Bij mij thuis werken ze allebei perfect op mijn draadloos internet, vlot en zonder problemen.

Kennis komt thuis, zet de ene laptop aan, meldt zich aan op zijn wifi en alles werkt perfect.
Zet de tweede laptop aan, meldt zich aan op zijn wifi en ondanks dat hij netjes wordt aangemeld en een ipadres krijgt, blijft nu hardnekkig 'Geen internet' staan. Komt terug met die laptop bij mij en alles werkt weer perfect op mijn wifi. Kan er dus ook niks aan doen, hij komt thuis en hop.. geen internet.

Nu is dit toevalligerwijs ook het geval bij de laptop van onze dierenarts. Had ook een nieuwe Windows 10 laptop en die krijgt ook een ipadres van het wifi uit de praktijk, maar geen internet. Heb die hier ook thuis gehad en hier werkte het meteen zonder aanpassingen.

Klinkt iemand dit bekend in de oren en is er een oplossing voorhanden ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2.4/5Ghz ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDog
  • Niet online
2.4Ghz. 5 heb ik eerlijk gezegd thuis niet getest, maar ik weet dat ze bij de dierenarts en bij mijn kennis ook 2.4 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 15:35

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wel opnieuw opgestart? Windows 10 wifi doet wel eens raar als je de laptop dichtklapt en elders weer openklapt .. dan vind hij het wifi dikwijls niet goed of geeft andere kuren. Even opnieuw opstarten, dan loopt het weer goed.
Best wel flauw want onder Windows 7 was het oerdegelijk .. maar door die nieuwe interface werkt het brak en ondanks alle updates zit dat er nog steeds in (in creator update versie nog niet gemerkt)

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-06-2017 13:25 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:41
Wat voor IP-adres heeft de laptop op het moment dat hij aangeeft geen internet te hebben? Is dit een adres in de geconfigureerde reeks of een 169.254.x.x adres?

Vergelijk ook eens de IP-configuratie als de ene laptop wel werkt en de andere niet (ipconfig /all in cmd). Misschien dat daar nog een verschil in te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDog
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:22:
wel opnieuw opgestart? Windows 10 wifi doet wel eens raar als je de laptop dichtklapt en elders weer openklapt .. dan vind hij het dikwijls niet goed of geeft andere kuren. Even opnieuw opstarten, dan loopt het weer goed. Best wel flauw want onder Windows 7 was oerdegelijk .. maar door die nieuwe interface werkt het brak en ondanks alle updates zit dat er nog steeds in (in creator versie nog niet gemerkt)
Yup, meerdere keren zelfs.
sven5010 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:22:
Wat voor IP-adres heeft de laptop op het moment dat hij aangeeft geen internet te hebben? Is dit een adres in de geconfigureerde reeks of een 169.254.x.x adres?

Vergelijk ook eens de IP-configuratie als de ene laptop wel werkt en de andere niet (ipconfig /all in cmd). Misschien dat daar nog een verschil in te vinden is.
Gewoon een 192.168.x.x ipadres, verkregen van de router. Ik kan vanaf die laptop dan ook zonder problemen op de inlogpagina van de router komen, dus het netwerk an sich werkt gewoon. Internet doet gewoon niet mee. Ik vermoedde eerst een probleem met DNS, dus misschien inderdaad iets met de ipconfig, maar schiet mij maar lek waarom de ene laptop het vertikt en de ander het perfect doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 03:35
Het wifi maakt dus wel verbinding en geeft een ip.
Hoe staat de tijd?
En als je hem bekabelt aansluit, heb je dan wel verbinding?
probeer je verschillenden browsers?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDog
  • Niet online
mell33 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:33:
Het wifi maakt dus wel verbinding en geeft een ip.
Hoe staat de tijd?
En als je hem bekabelt aansluit, heb je dan wel verbinding?
probeer je verschillenden browsers?
Tijd staat correct.
Met kabel werkt het wel.
Browsers maakt niet uit, dat is het ook het probleem niet. Het is de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Doe eens in opdrachtpromt ipconfig /release en dan ipconfig /renew (let op spaties)
hoe weet je dat het de adapter is? en zoja, kijk eens in apparaatbeheer eigenschappen en dan updates zoeken voor de wifi kaart. (even je lan aansluiten)
Evt het wifi netwerk weg gooien/vergeten en opnieuw aanmelden in windows instellingen wifi bekende netwerken beheren.

[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 06-06-2017 13:39 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDog
  • Niet online
mell33 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:37:
Doe eens in opdrachtpromt ipconfig /release en dan ipconfig /renew (let op spaties)
hoe weet je dat het de adapter is? en zoja, kijk eens in apparaatbeheer eigenschappen en dan updates zoeken voor de wifi kaart.
Evt het wifi netwerk weg gooien/vergeten en opnieuw aanmelden?
Allemaal al geprobeerd. Ik heb wel dit gevonden :

EUREKA! I've made a breakthrough. Doing some testing on the router in question, I changed the network from 20/40mhz auto to 40 mhz and reconnected wifi. I got the same result --> connected, but no internet connection, can't ping router.

Then, I changed the setting to 20mhz only. --> wifi connected with internet access, and so far, it has stayed connected. I can't leave my wifi set to 20mhz only, and I most definitely can't change the settings on public hotspots or other private networks that I don't own.

En .. verdomd.. eens in mijn router instellingen gekeken.. en daar staat het vast op 20Mhz. Dus ik vermoed zomaar dat sommige adapters icm Windows 10 raar gaan lopen doen wanneer ze 40Mhz proberen. Ik ga eens langs de dierenarts vanavond en die zijn router op 20Mhz zetten. Het is meer een workaround dan een oplossing natuurlijk, maar goed..

Bron : https://www.bleepingcompu...cess-no-internet-secured/ Daar staat trouwens nog iets over die 20/40.

[ Voor 6% gewijzigd door iDog op 06-06-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja en missc is dat niet de oplossing voor dit, want het verschil is; hij kon niet de router pingen, en dat kan jij wel.(tem als je kon inloggen zoals je zei) hou dat even in je achterhoofd..
Mooi dat het opgelost is.
missc even naar driver update in apparaatbeheer zoeken kan geen kwaad, of had je dat ook al geprobeerd, soms is het handig even ongoing uit te leggen welke stappen je op onze reacties doet.
in het topic, scheel mij ons weer typen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDog
  • Niet online
mell33 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:48:
Ja en missc is dat niet de oplossing voor dit, want het verschil is; hij kon niet de router pingen, en dat kan jij wel.(tem als je kon inloggen zoals je zei) hou dat even in je achterhoofd..
Mooi dat het opgelost is.
missc even naar driver update in apparaatbeheer zoeken kan geen kwaad, of had je dat ook al geprobeerd, soms is het handig even ongoing uit te leggen welke stappen je op onze reacties doet.
in het topic, scheel mij ons weer typen haha.
Of het opgelost is, moet nog maar blijken, maar het is wel een poging waard. Ik laat zeker nog iets weten ! Bedankt voor zover voor alle snelle reacties.
Pagina: 1