Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:28
Beste Mede Tweakers,

Ik ben op zoek naar tips en adviezen, omdat ik niet zo goed weet welke keuze het beste gaat werken.

Wat achtergrond info:
Ik ben onderdeel van de 'Strobocops', een electronische act waarbij we 'dansbare knaltechno' maken. De band bestaat uit Steven en Alain (de muzikanten) en Thomas en ik, de techneuten. Het is ons doel de show uiteindelijk te voorzien van visuele ondersteuning, dus RGB Leds, stroboscopen, spots, rookmachines, effecten, video, van alles. Meer info hier: https://edt-2000.github.io

Nu heb ik laatst bij de kringloop een 5tal LCD tv's op de kop getikt, en deze willen we gaan toepassen op het podium voor visuals. Ik zit nu alleen te stoeien met de beste aansturing. De TV's zijn via HDMI te besturen met een max resolutie van 1366 x 768 (Salora+19LED7000T)

Ik wil een HTML pagina opzetten (ben front-end developer) die ik kan aansturen vanuit MaxMSP via een Node servertje van mijn laptop. De 5 schermen hoeven dan enkel deze pagina in te laden en dan kan ik bv de achtrgrondkleur van de pagina aanpassen, video's laten zien, text en andere visuals weergeven, enzovoort. Ook is het een mooie kans om hobbymatig wat nieuwe frameworks (Angular 4 of React) te gaan leren.

Ik had bedacht om 5 Raspberry Pi's aan de schermen te hangen, die via een opstart scriptje deze pagina inladen zodat ze stroom krijgen. Lekker makkelijk en plug en play. Echter denk ik dat de Pi's toch niet snel genoeg zijn om realtime data te ontvangen en snel een HTML pagina aan te passen (video fragmenten afspelen zodra de kickdrum van de drumcomputer binnen komt bijvoorbeeld). Overal lees ik dat Pi's niet de snelste browsers zijn.

Optie 2 zou zijn om een simpele PC samen te stellen waar 2 of 3 simpele videokaartjes in passen, die dan elk 2 schermen aan kunnen sturen (5 schermen is het begin, idee is om er meer te gaan zoeken). Een ATX moederbord waar 4 goedkope videokaartjes in kunnen geeft dan al 8 schermen.
Dit zou dan bijvoorbeeld in een 19" server behuizing kunnen, het hele systeem moet namelijk ook makkelijk te vervoeren zijn van podium naar podium.

Ik ben al bezig met de pagina's opbouwen dus binnenkort hoop ik te kunnen gaan testen op een Pi, maar ik hou graag nog alle opties open. Een PC zou namelijk ook andere scripts en software kunnen runnen om de show aan te sturen (MIDI -> OSC via Processing, etc).

Hebben jullie nog ideeën of ervaringen met goedkope videokaartjes (je hebt al kaartjes in de pricewatch van 30 euro, wellicht is er via V&A nog iets op de kop te tikken)? Of met Raspberry Pi's en sterke visuals op een HTML pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51
Ook gekeken naar videokaarten met meerdere uitgangen? Is wel duurder.
Vrij casual heb je bv pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G met 3x hdmi (en er is vast meer in die categorie) maar je kan ook naar de kaarten van Matrox of Nvidia Quadro P of NVS kijken.

pricewatch: PNY NVIDIA NVS 810 for Eight DP Displays
pricewatch: Dell NVIDIA NVS 510 2GB (490-14320)

[ Voor 30% gewijzigd door Jesse op 08-06-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:28
Het budget is 'zo laag mogelijk', verder word de PC niet veel gebruikt behalve op een podium vol met bier. Een GTX1050 of een 8 poorts kaart van 800 euro is dus iets te veel.