Toon posts:

PC gebouwd met geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hey, ik had laatst een game pc gebouwd voor een vriend van mij, Ik heb hier foto's en video's van. Alleen heeft hij geen beeld. Ik heb zowat alles geprobeerd wat ik heb kunnen vinden via google. Maar nog niks is gelukt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI B150 PC MATE - Moederbord
Kingston HyperX Savage - DDR4
- 8 GB: 2 x 4 GB - DIMM 288-PIN - 2133 MHz / PC4-17000 - CL13 - 1.2 V - niet-gebufferd - niet-ECC-
Intel Core i5 7500 - 3.4 GHz
MSI GTX 1060 GAMING X+ 3G - Grafische kaart
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik had eerst een ram met 3400 MHz, ik dacht dat deze het probleem was en heb hem ingeruild voor deze hierboven !
Verder had ik paar andere dingen gedaan die ik had gevonden op google.

YouTube: Game pc - No screen
De fans draaien, van de cooler en video kaart. Na een kort tijd stoppen ze allebei. Geen signal te herkennen op beeld.

Zelf vind ik dat de kabel voor voeding er best losjes in zit. Ik heb de videokaart een paar keer gedemonteerd.

Als jullie trouwens een beter video of foto willen, of iets anders. Meld mij dat even !

Dank jullie wel alvast voor de hulp !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 12:07 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 07-06-2017 10:41)

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Klinkt voor mij als een stock BIOS met een nieuwe generatie processor.
Dit betekend dat je moederbord met het huidige bios de nieuwe generatie CPU nog niet goed herkend en dus niet boot.
Beste oplossing is om een (oude generatie) processor op te zoeken voor deze socket en de nieuwste bios te flashen.
de bios versie van 2016-10-18 lijkt dat ook te ondersteunen.

Als je zeker weet dat dit het niet is zou ik het geheugen checken, een reepje in een slot, en als het niet werkt eentje doorschuiven tot het werkt of je alle slots gehad hebt, dan herhalen met het andere bankje geheugen.

It's just a donkey

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 15:19

Arethusa

Niet die server

Wat zijn precies die anderen dingen? Zo voorkom je dat we tips geven die je al geprobeerd hebt.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn weet ik ze niet allemaal meer, Ik heb een CMOS reset gegeven, ram aangepast.

Maar het liefst zou ik nog 1 keer alle mogelijke oplossingen willen zien.

Dank je wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Stomme vraag misschien, zit de kabel van je beeldscherm op de aansluiting van de videokaart? Als dat zo is, probeer de videokaart er is uit te halen en je beeldscherm is op het moederbord aan te sluiten, krijg je dan wel beeld?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Klinkt voor mij als een stock BIOS met een nieuwe generatie processor.
Dit betekend dat je moederbord met het huidige bios de nieuwe generatie CPU nog niet goed herkend en dus niet boot.
Beste oplossing is om een (oude generatie) processor op te zoeken voor deze socket en de nieuwste bios te flashen.
de bios versie van 2016-10-18 lijkt dat ook te ondersteunen.

Als je zeker weet dat dit het niet is zou ik het geheugen checken, een reepje in een slot, en als het niet werkt eentje doorschuiven tot het werkt of je alle slots gehad hebt, dan herhalen met het andere bankje geheugen.

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@uniquorn

Ik zou dus een andere proccesor erin moeten doen? Ik heb deze oplossing nog nergens gezien. kunt u het misschien stap voor stap uitleggen ? of iets van een link misschien ? :)

Echt bedankt voor je reactie trouwens !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bios ondersteunt de cpu niet. Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Ik heb een beetje gelezen. Ik moet een oude generatie CPU erin doen en deze updaten die de nieuwe CPU aan kan ?

Welke CPU zou ik dan moeten gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat staat ook in dat topic.
Pagina: 1