Ryzen 1700x of 1700, en welke memory?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views

• Pockify
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-12-2024
Hallo allemaal,

Nadat Intel bekent gemaakt had over hun i9's en nieuwe i7's besluit ik maar naar AMD R7 Ryzen te stappen omdat Intel veelste duur is.

1800x is te duur voor de performance en twijfelde nu tussen de 1700x en 1700.
Kan ik beter de 1700 halen en gaan overklokken? Zo ja welke koeler zou het beste wezen daarbij? (Waterkoeler of aircooler maakt niet uit als het maar redelijk stil is).
Ook welke soort geheugen is het beste voor bij Ryzen?

Ik game, stream en video bewerk ook veel op de PC. Momenteel heb ik een i7-4770k, 16GB ram en een GTX 1070.

Laat me maar weten!

Met vriendelijke groet,
Sander de Kievit

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vergeet je mobo niet ;) niet alle borden kunnen goed overweg met de octocores.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
"Intel veelste [sic] duur" is geen onderbouwing. Het is niet eens duidelijk wat je nu niet kunt dat je verwacht wel te kunnen met je nieuwe systeem.

Bij dezen iig dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.