ik wil een tv kopen (49-50 inch). Ik heb op dit moment een muurbeugel van mijn huidige tv (46inch) die al 6 jaar oud is. Kan ik deze muurbeugel voor mijn aanstaande tv gebruiken ? of worden muurbeugels specifiek gemaakt voor bepaalde tv's met specifieke inches ?
Hangt van een aantal dingen af die ook vrij gemakkelijk via Google te vinden zijn.lennox-06 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:25:
ik wil een tv kopen (49-50 inch). Ik heb op dit moment een muurbeugel van mijn huidige tv (46inch) die al 6 jaar oud is. Kan ik deze muurbeugel voor mijn aanstaande tv gebruiken ? of worden muurbeugels specifiek gemaakt voor bepaalde tv's met specifieke inches ?
Maar onder andere
VESA (welke heb je?) dat zijn de schroefgaten achterop je tv.
Dus welke Vesa aansluiting heeft de muurbeugel nu en welke de nieuwe tv?
Tot hoeveel inch gaat de huidige beugel? meestal een range van ze 40" tot 49"
Wat is het maximum gewicht wat de beugel mag dragen en hoe zwaar is je tv?
Zou fijn zijn al we wat meer info hebben dus over Huidige TV, huidige beugel en nieuwe TV etc.
Specs opzoeken dus en kijken of het past, maar dat is verder allemaal mits je de specs e.d. hebt prima via Google te vinden.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
ik heb de specificaties van de muurbeugel niet meer mede omdat hij zo oud is. ik zal kijken of er op de muurbeugel een artikelcode staat en anders lijkt mij het beste om gelijk een nieuwe beugel te halen zo te zien.
Je kunt zelf meten hoever de gaten uit elkaar staan bij je huidige tv en daar op zoeken met je nieuwe tv.
Gewicht is volgens mij nooit een probleem met huidige tvs.
Gewicht is volgens mij nooit een probleem met huidige tvs.
Misschien kan je, indien de bevestigingsgaten niet uitkomen een alu plaatje ofzo op de beugel monteren zodat je daar de bevestigingsgaten kunt in boren.
Idd kijken of je nog wat kunt vinden over de specs.
Verder kan je iig de maten opmeten en controleren of ze overeenkomen met de nieuwe TV.
Vaak is gewicht ook een issue. Dus misschien past de nieuwe TV wel qua inches maar niet qua gewicht
Al zijn oude TV;s vaak zwaarder Mijn 42" weegt zwaarder dan mijn 55" bv.
Dus als je gewicht weet en de nieuwe is lichter kan hij prima op de oude beugel
Verder kan je iig de maten opmeten en controleren of ze overeenkomen met de nieuwe TV.
Vaak is gewicht ook een issue. Dus misschien past de nieuwe TV wel qua inches maar niet qua gewicht
Al zijn oude TV;s vaak zwaarder Mijn 42" weegt zwaarder dan mijn 55" bv.
Dus als je gewicht weet en de nieuwe is lichter kan hij prima op de oude beugel
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Pagina: 1