Signaal zodra je aan de beurt bent bij telefonische helpdesk

Pagina: 1
Acties:

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik zat net weer eens te wachten op een telefonische helpdesk met zo'n automatisch wachtrij systeem.
Toen realiseerde ik me dat het eigenlijk vrij gek is dat wereldwijd duizenden/miljoenen mensen per dag zitten te wachten met een wachtmuziekje of een herhaalde 'er zijn nog x wachtenden voor u' boodschap.

Zou het niet redelijk eenvoudig zijn om een protocol op te zetten waarmee je telefoon herkent dat je in de wachtrij zit en een (audio) signaal geeft op het moment dat je aan de beurt bent?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Of je zet je telefoon gewoon op speaker en legt hem ergens op je bureau.

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Het gaat om het verschil tussen constant pollen/wachten of passief de melding gepushed krijgen.
Erg sociaal voor je collega's is het ook niet om de speaker aan te zetten.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:03
Nee, je moet het omdraaien. De helpdesk belt jou.
Sommige bedrijven doen dit al. Werkt fantastisch.

[ Voor 34% gewijzigd door jeroen3 op 06-06-2017 11:32 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:13

vhal

ಠ_ಠ

Valt mij wel op dat het altijd wel dezelfde muziekjes zijn... :P

Strava

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:25
Waarschijnlijk wat standaard rechtenvrije plaatjes die mee worden geleverd bij een telefooncentrale. Probleem is dat het gewoon totaal niet klinkt. Maargoed het geeft in ieder geval feedback dat de lijn nog actief is.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:06
Fawn schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:24:
Oortje(s) indoen of een headsetje aansluiten.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fawn schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:24:
Het gaat om het verschil tussen constant pollen/wachten of passief de melding gepushed krijgen.
Hoeft toch ook helemaal niet hard, als die vlakbij jou ligt, genoeg om te horen, maar amper voor je collega's. En denk dat jouw gesprek later een stuk harder zal zijn dan dat beetje muziek/telefoonstem die je af en toe hoort.

Wij zitten hier ook soms rustig 20-30 minuten in wacht, handsfree en doorwerken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mooiste zijn nog die toko's waar je dan eindelijk aan de buurt bent en die miep aan de andere kant van de lijn zegt; "met X hallo waarmee kan ik u helpen?" Hallo? klik verbinding verbroken..

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:05

MsG

Forumzwerver

Haha daar ben ik altijd bang voor inderdaad. Ik moet vaak even klungelen met scherm uit standby halen, telefoon ontgrendelen, en dan nog wat verborgen menu'tjes uitklappen om hem weer van speaker-stand af te halen, waardoor het soms even duurt. Maar volgens mij maak je dat de hele tijd mee als je zelf medewerker bent bij dat soort desks, dus ben volgens mij nog nooit ineens verbroken. Wel soms dat intern doorverbinden soms niet goed gaat, of dat je nadat je een poosje in de wachtrij staat soms ineens wordt gedropt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

NoepZor schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:55:
Waarschijnlijk wat standaard rechtenvrije plaatjes die mee worden geleverd bij een telefooncentrale. Probleem is dat het gewoon totaal niet klinkt. Maargoed het geeft in ieder geval feedback dat de lijn nog actief is.
Moet zo nu en dan met een klant bellen die een centrale heeft die nog zo'n midi-achtig muziekje laat horen. Dus gewoon een toongenerator die simpele deuntjes kent a la Fur Elise. Klinkt echt supercheap.

This too shall pass

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 23:39

mark-k

AKA markkNL

MsG schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:07:
Haha daar ben ik altijd bang voor inderdaad. Ik moet vaak even klungelen met scherm uit standby halen, telefoon ontgrendelen, en dan nog wat verborgen menu'tjes uitklappen om hem weer van speaker-stand af te halen, waardoor het soms even duurt. Maar volgens mij maak je dat de hele tijd mee als je zelf medewerker bent bij dat soort desks, dus ben volgens mij nog nooit ineens verbroken. Wel soms dat intern doorverbinden soms niet goed gaat, of dat je nadat je een poosje in de wachtrij staat soms ineens wordt gedropt.
Kunt toch eerst even zeggen "Hallo, ik haal u even van speaker af"?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

jeroen3 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:32:
Nee, je moet het omdraaien. De helpdesk belt jou.
Sommige bedrijven doen dit al. Werkt fantastisch.
Da gaat niet werken als de helpdesk 1 euro per minuut kost.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:48
Stoney3K schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:43:
[...]

Da gaat niet werken als de helpdesk 1 euro per minuut kost.
Dat kan sowieso niet aangezien de wetgeving zegt dat je 1 vast bedrag per gesprek afrekent.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:06
Zit nu te wachten op Coolblue. Je kan in ieder geval kiezen voor een muziekje of niet...
En tussendoor kreeg ik te horen dat je hun gerust op speaker kan zetten. Ze roepen een paar keer en hebben heel veel geduld (.... en een trompet).

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:09
Xepos schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Dat kan sowieso niet aangezien de wetgeving zegt dat je 1 vast bedrag per gesprek afrekent.
Volgens mij mogen ze nog steeds per tijdseenheid afrekenen... maar er is wel een max. tarief vastgesteld (die nog steeds absurd hoog is imo).

Alleen was het niet zo dat besloten is dat de dure 0900 helpdesknummers gaan verdwijnen?
Pagina: 1