• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Omdat ook mijn bankapp er straks mee ophoudt, ben ik bang dat het tijd wordt voor een nieuwe telefoon ter vervanging van mijn Lumia. Zonde, want ik ben er best tevreden over en de integratie met mijn windows laptop is zonder meer fijn. Maar geen apps meer hebben is gewoon vervelend.

Anyway, ik zoek eigenlijk iets wat daar zo dicht mogelijk bij zit:
- prijs max 200 (liever minder),
- 4 inch (niet veel meer, want dat wordt gewoon te groot)
- maar wel een besturingssysteem waarvan ik kan verwachten dat het toch zeker een jaar of 3 nog mee kan gaan en dat goed onderhouden wordt.

Zijn er eigenlijk nog telefoons van rond de 4 inch? Ik zal toch niet de enige zijn waarbij 5 inch en groter lastig wordt om mee te nemen / niet meer in broekzakken past enzo?
Als ik android zou nemen, wat zijn dat merken die geruime tijd updates blijven bieden?

Als ik een iPhone 5c refurbished zou nemen, hoe lang kan ik verwachten dat zoiets meegaat, softwarematig en hardwarematig?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Android en 4" is een combinatie die gewoonweg niet meer bestaat. De kleinste schermen zijn minimaal 4,5 / 5".

Voor jou budget kan ik in ieder geval de product: Wileyfox Swift 2 aanraden. Dit toestel heeft laatst al Android 7.1.1 ontvangen en Wileyfox heeft een goed trackrecord betreft de updates.

De iPhone 5c heeft een 32bit SOC en dat betekend dat iOS 11 niet meer voor het toestel gaat uitkomen. Mocht je het toestel nu dus nog willen aanschaffen dan krijgt dat toestel vanaf dat iOS 11 uitkomt geen updates meer. In mijn ogen is dat dus een slechte keus. Je kan wel voor de (veel duurdere) iPhone 5 SE gaan, dat toestel krijgt nog wel een update naar iOS 11, maar valt met €380,- flink buiten je budget.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 06-06-2017 10:38 ]

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Bedankt voor je reactie. Van Wileyfox had ik nog nooit gehoord, dus fijn dat je dat aangeeft.
Maar goed, 5-inch telefoons bekijken dus.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb een Lumia 735 en zit al met een scheef oog te kijken naar een Android vervanger voor wanneer Windows niet meer te verantwoorden is op een telefoon (of wanneer mijn telefoon de geest geeft). Een model dat ik op het oog heb is de Samsung A3. Deze is wel boven je budget overigens, maar de 2016 variant is een stuk goedkoper. Deze telefoon is 4,7'' en 134mm lang. Wel groter dan je 520, maar dat formaat ga je niet meer vinden vrees ik.

... en gaat over tot de orde van de dag

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@P_Tingen de A3 (2016) is kwa specificaties een prima toestel, alleen is hij op het gebied van updates een stuk minder goed.

Het toestel draait nog op Android 6.0.1 en het krijgt ook maar updates tot december 2017.