Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
Beste tweakers,

Ik ben bezig met een mining rig en moet mijn pci verlengen aangezien ik 4 kaarten heb.

Nu heb ik deze pci riser gevonden:

http://www.pcirisers.nl/p...SB-3.0-Powered-Riser.html

Nu is mijn vraag omtrent de voeding van de kaarten,

Moet ik een sata naar 6 pins kopen en deze aansluiten op mijn voeding, of kan ik gewoon direct vanuit mijn voeding een 6 pins - 6 pins aansluiten op die riser kaart.

Ik zat zelf te denken dat ik gewoon alleen de data ga gebruiken via de riser en de voeding gewoon in de rx 580 doe.

Bedankt alvast voor jullie bericht

Christian

[ Voor 16% gewijzigd door ChristianBurger op 06-06-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een sata naar 6 pins?

Je moet gewoon de sata power connector aansluiten en de PEG connectors op de videokaarten. Geef anders eens wat info over het systeem.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
-The_Mask- schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:44:
Een sata naar 6 pins?

Je moet gewoon de sata power connector aansluiten en de PEG connectors op de videokaarten. Geef anders eens wat info over het systeem.
Ik heb 4x een rx 580 8gb en deze ga ik dus aansluiten op die pci risers (http://www.pcirisers.nl/p...SB-3.0-Powered-Riser.html)

Als moederbord heb ik een as rock b85 pro 4.

Voeding: corsair hx1000.

Het enige waar ik nu dus mee zit is hoe ik de voeding moet aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door ChristianBurger op 06-06-2017 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De videokaarten sluit je normaal aan met de PEG kabels die bij de voeding zitten.
En de risers (en dit is belangrijk) allemaal op hun eigen modulaire sata of molex kabel. Wat je dus absoluut niet moet doen is één modulaire sata of molex kabel pakken en daar alle risers op aansluiten. Dan gaat het mis namelijk, met veel rook en smeltende connectors.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
-The_Mask- schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:29:
De videokaarten sluit je normaal aan met de PEG kabels die bij de voeding zitten.
En de risers (en dit is belangrijk) allemaal op hun eigen modulaire sata of molex kabel. Wat je dus absoluut niet moet doen is één modulaire sata of molex kabel pakken en daar alle risers op aansluiten. Dan gaat het mis namelijk, met veel rook en smeltende connectors.
Bedankt voor de tip!

Ik ga dus 5 sata poorten op mijn voeding gebruiken. 4 voor ricer en 1 voor opslag

En voor de duidelijkheid, ik hoef dus ook niks extra's aan te schaffen?

[ Voor 6% gewijzigd door ChristianBurger op 06-06-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ChristianBurger schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:26:
[...]

Ik ga dus 5 sata poorten op mijn voeding gebruiken. 4 voor ricer en 1 voor opslag
Volgens mij heeft de voeding vier modulaire kabels met molex en sata aansluitingen. Twee kabels met elk vier sata connectors en twee kabels met elk vier molex connectors en een totaal van dus vier kabels en 16 connectors (8 sata en 8 molex). Daarmee moet je dus de opslag op één kabel zetten waaraan ook de riser komt, maar dat is geen probleem. Het verbruik van een HDD of SSD is vele malen lager dan hoeveel stroom een RX 580 door het PCI Express slot trekt.
En voor de duidelijkheid, ik hoef dus ook niks extra's aan te schaffen?
Nee

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Je kunt prima 2 risers op 1 sata kabel aansluiten. Ik heb 5 GPU's per rig. 2 sata kabels met elk 2 risers, en 1 sata kabel met de SSD + 1 riser.

*heeft dit al maanden zo draaien*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zeker kan dat, als de videokaart weinig uit het PCI Express slot trekt kun je zelfs prima 6 risers op één kabel aansluiten. Maar in dit geval nee, rookwolkjes en zo krijg je.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
-The_Mask- schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:29:
Zeker kan dat, als de videokaart weinig uit het PCI Express slot trekt kun je zelfs prima 6 risers op één kabel aansluiten. Maar in dit geval nee, rookwolkjes en zo krijg je.
Bedankt voor allebei jullie reacties.

Ik zet op 1 kabel 2 risers. En op 1 van de 2 kabels de ssd er bij. Wellicht de ssd los, ik kijk wel even. Het gaat erom dat het kan en ik niks meer nodig heb.

[ Voor 9% gewijzigd door ChristianBurger op 06-06-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ChristianBurger schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:31:
[...]

Ik zet op 1 kabel 2 risers. En op 1 van de 2 kabels de ssd er bij.
Als de RX 580 iets van 5A door het PCI Express slot trekt, zoals een RX 580 dat normaal doet ga je 10A door één draad trekken en dat gaat sowieso mis op de lange termijn. Dus sowieso doen als het kapot moet en als brand je niks uitmaakt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
-The_Mask- schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:33:
[...]

Als de RX 580 iets van 5A door het PCI Express slot trekt, zoals een RX 580 dat normaal doet ga je 10A door één draad trekken en dat gaat sowieso mis op de lange termijn. Dus sowieso doen als het kapot moet en als brand je niks uitmaakt.
O, dan heb ik je verkeerd begrepen.

4x een losse kabel trekken en op 1 daarvan de ssd
Pagina: 1