Hoi Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem dat ik in elkaar wil zetten is voor een vriend van mij. Hij heeft deze pc nodig voor photoshop CS6 en word.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximum prijs bedraagt 250 euro, dat is exclusief de onderdelen die ik al heb natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Verder dacht ik zelf nodig te hebben. 1TB HDD en 120/240GB SSD. Goedkope maar degelijke PC case. 8GB aan ram. Dit heb ik zelf uitgezocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorkeur voor intel processoren, voor de rest het liefst graag merken zoals corsair, msi, samsung, intel, asus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst de Z87-G45 gebruiken, maar daarvoor moet ik een nieuwe processor kopen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wat ik hoop waar jullie mee kunnen helpen is de keuze van welk moederbord ik neem, maar daarbij ook wel of geen nieuwe processor moet kopen. Kan de i7-920 nog wel mee en is de ASRock x58 niet veel te oud? Is mijn keuze voor de aanvullende onderdelen samen met de onderdelen die ik heb voldoende om een goede photoshop computer in elkaar te zetten?
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem dat ik in elkaar wil zetten is voor een vriend van mij. Hij heeft deze pc nodig voor photoshop CS6 en word.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximum prijs bedraagt 250 euro, dat is exclusief de onderdelen die ik al heb natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 920 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock X58 Extreme | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Earthwatts EA 750 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master B600 | € 69,- | € 69,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 69,- | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Verder dacht ik zelf nodig te hebben. 1TB HDD en 120/240GB SSD. Goedkope maar degelijke PC case. 8GB aan ram. Dit heb ik zelf uitgezocht.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 34,50 | € 34,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,- | € 95,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 243,45 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorkeur voor intel processoren, voor de rest het liefst graag merken zoals corsair, msi, samsung, intel, asus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst de Z87-G45 gebruiken, maar daarvoor moet ik een nieuwe processor kopen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wat ik hoop waar jullie mee kunnen helpen is de keuze van welk moederbord ik neem, maar daarbij ook wel of geen nieuwe processor moet kopen. Kan de i7-920 nog wel mee en is de ASRock x58 niet veel te oud? Is mijn keuze voor de aanvullende onderdelen samen met de onderdelen die ik heb voldoende om een goede photoshop computer in elkaar te zetten?
Alvast bedankt!