Waar topic plaatsen over vrijwilligers / opbouw stichting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik wil graag een een discussie starten over hoe om te gaan met vrijwilligers, hoe groei te realiseren, hoe mensen te activeren, etc.

Dat mag enerzijds specifiek op mijn stichting gericht zijn maar om het algemeen interessant te houden en niet te gaan laten lijken op reklametopic, zou ik het graag breder willen trekken.

De grote vraag en daarom hier: Is er een plek op Tweakers waar zo'n topic gepast is en zo ja, welk subforum zou ik het topic kunnen zetten & onder welke voorwaarden?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik denk niet dat je hier een topic voor moet aanmaken, ik denk dat je juist beter terecht kan bij Tweakers Jobs (https://tweakers.net/jobs), zie ook het kopje "Spam & Werving" in het algemene beleid. :)

Het algemeen beleid #verbodenspam

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Slavy schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 07:14:
Ik denk niet dat je hier een topic voor moet aanmaken, ik denk dat je juist beter terecht kan bij Tweakers Jobs (https://tweakers.net/jobs), zie ook het kopje "Spam & Werving" in het algemene beleid. :)

Het algemeen beleid #verbodenspam
De crux is dat het me dus niet gaat om via Tweakers deelnemers te werven, maar juist met andere vrijwilligers / bestuursleden te praten over de uitdagingen die een stichting draaien met zich mee brengt.

Ik ken het reklame beleid. :)

(Tweakers Jobs lijkt meer gericht op commerciële activiteiten en het werven van betaald personeel. Beiden zijn niet het geval dus is dat voor ons niet interessant.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

unezra schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 07:25:
[...]

De crux is dat het me dus niet gaat om via Tweakers deelnemers te werven, maar juist met andere vrijwilligers / bestuursleden te praten over de uitdagingen die een stichting draaien met zich mee brengt.

Ik ken het reklame beleid. :)

(Tweakers Jobs lijkt meer gericht op commerciële activiteiten en het werven van betaald personeel. Beiden zijn niet het geval dus is dat voor ons niet interessant.)
Ah dan heb ik het verkeerd begrepen, ik denk dan dat het handig is om bij "Persoonlijke Financien, Studie en Loopbaan" een topic te plaatsen. Indien je dit niet correct vindt is het wachten op een mod die reageert. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Een mod die hier nog iets over kan / wil zeggen?
De suggestie van @slavy vind ik een interessante maar ik wil graag voorkomen dat ik het onderwerp op de verkeerde plek plaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:49

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

unezra schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 06:38:
Een mod die hier nog iets over kan / wil zeggen?
De suggestie van @slavy vind ik een interessante maar ik wil graag voorkomen dat ik het onderwerp op de verkeerde plek plaats. :)
Dan vragen we het aan @Krisp of @Rukapul.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
Gezien het professionele karakter kan PFSL al zit het een beetje op de grens. Anders Algemene Zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik vind het professionele karakter nog niet zo'n probleem, maar enige referentie naar de organisatie in kwestie wel. Door geen verwijzing naar een organisatie te maken, kun je het ook algemeen houden. Daarmee is het ook voor andere organisaties die (veel) met vrijwilligers werken interessant. :)

Wat mij betreft mag je het in PFSL proberen, mits je ervoor zorgt dat je geen reclame maakt. Elke verwijzing in het topic is reclame. ;) Mocht blijken dat het bij nader inzien toch niet in PFSL past, dan verplaatsen we het later wel.

Verder is het een interessant topic, waar ik soms ook mee worstel. Ik kijk dan ook uit naar alle inzichten! :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Lijkt mij ook wel interessant, mogelijk kan ik wat voorbeelden uit mijn ervaring posten (en dat is geen reclame, de vereniging bestaat niet meer).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Allen dank voor de antwoorden.

Ik ga nadenken over hoe het topic vorm te geven en dit ergens deze week, volgende week plaatsen. (Vanaf morgen iets meer dan 2 weken vakantie dus tijd zat om een mooi topic te bouwen.)

Het is inderdaad dat ik juist ervaringen met andere bestuursleden en vrijwilligers wil uitwisselen omdat ik denk dat mijn vraagstukken heel algemeen zijn. Nadrukkelijk is het niet bedoeld voor klantenwerving. (Juist daarom ben ik er zo voorzichtig mee, ik wil alle schijn dat het stiekem bedoeld is als reklametopic voorkomen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Op Tweakers zijn we geneigd om van de goede bedoeling uit te gaan in dit soort gevallen. Dus als je binnen wat @Krisp zegt blijft: niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@unezra, gaat het over de stichting in je signature? O-)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1