Probs met instaleren van Linux SuSE 6.4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik linux instaleer (via Yast2) dan gaat het goed tot en met 1e cd. Dan gaat hij reboten en dat gaat ook nog goed. Hij komt terug in Yast2 een krijg ik allemaal groen witte streepjes. Ik heb het volgende systeem: AMD 1333 Mhz, 40,1 Gb IBM 7200 rpm, Asus-V7100 Geforce2 MX Pure, Creative Labs 128 PCI, Asus A7V133 en 256 mb SDRAM. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25

Niek

f.k.a. The_Surfer

SuSE 6.4 is een (relatief) oude distro met XFree 3.3.6. Waarschijnlijk heeft deze geen support voor de Geforce 2 MX. Ik zou zeggen: probeer eens een nieuwe distro, zoals Mandrake 8.0

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik updates van XFree86 van de suse site download doet hij het dan wel denkje of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb SuSE 7.0 met succes geinstalleerd op een vergelijkbaar systeem, dus ik zou toch voor een nieuwere versie gaan. Dat is wat betreft updates etc. ook het slimst.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je die versie gedownload of gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

SuSE 6.4 met YAST 2?

Maar goed een nieuwe versie is denk ik ook de oplossing.

Je zou kunnen upgraden via ftp, met een bootdisk starten en alles vanaf ftp upgraden.

Dan heb je wel SuSE 7.1 (7.2 staat nog niet op FTP, daar wachten ze altijd een maand of wat mee).

Maar het kopen van SuSE 7.2 is zeker een goeie oplossing (voor niet veel geld een aantal boeken en 7 cd's).

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe het volgende:
Doe CD1 erin en als je ziet boot: dan typ je suse in.
Dan beantwoord je de simpele vragen even en kies je voor boot geinstalleerd systeem.
Geef de partitie op.
Wacht tot hij klaar is.
Log in
En edit de file /etc/lilo.conf
verander de regel vga=normal naar vga=0x315
save it en typ lilo in
reboot
Try again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:04

RG

Lambda

Op vrijdag 06 juli 2001 14:15 schreef Platel het volgende:
SuSE 6.4 met YAST 2?
Yep was de eerste SuSE met YaST 2. heb hem hier nog staan en ok lang gebruikt.
Ik zou toch vor een iets recentere Linuxversie gaan, zeker gezien je hardware, tenzij je er een server van wilt maken.
Tegenwoordig zit SuSE alweer bij 7.2 (Elk jaar drie nieuwe versies). Als je het geheel als desktop wilt gebruiken is een nieuwere versie zeker aan te raden.

Maar goed een nieuwe versie is denk ik ook de oplossing.

Je zou kunnen upgraden via ftp, met een bootdisk starten en alles vanaf ftp upgraden.

Dan heb je wel SuSE 7.1 (7.2 staat nog niet op FTP, daar wachten ze altijd een maand of wat mee).

Maar het kopen van SuSE 7.2 is zeker een goeie oplossing (voor niet veel geld een aantal boeken en 7 cd's).
[/quote]

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1