Beste mede-Tweakers!
Ik zit zelf al een tijdje te denken om een NAS te nemen. Dit omdat mijn huidge GamePC niet meer toereikend is qua opslag en ik ook graag op mijn studentenkamer mijn mijn laptop in mijn films wil kunnen bladeren. Huidige setup:
Game PC met:
Intel Core i5-4430
1x 4 TB WD Green
1x 1 TB Seagate Barracuda
1x 500GB Samsung voor Windows+Games
Wens:
NAS ongeveer 8-10 TB beschikbare opslag)
FullHD/UHD/4k filmbestanden kunnen streamen
Zowel binnenshuis als buitenshuis beschikbaar
Gemakkelijke maar veilige software
Gebruikte apparaten:
TV met Chromecast (FullHD TV)
2 Desktops
3 Laptops
2 Smartphones (Android)
Budget:
€300-500
Vooronderzoek:
Ik heb de sites van Synology en hier op Tweakers al uit zitten kammen en mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een NAS uit de Synology DS216 serie. Hier een vergelijk overzicht:
Qua specs zou je de Synology DiskStation DS216+II moeten nemen, maar dat is zo'n €315 en daar moeten dan nog flinke schijven bij in. Echter denk ik dat als ik de Synology DiskStation DS216j neem ik een jaar of twee jaar later ongelukkig ben omdat hij ontzettend traag is...
Wie kan mij meer informatie geven over de beste 'fit' bij mijn situatie en de beste prijs/kwaliteit verhouding?
Ik zit zelf al een tijdje te denken om een NAS te nemen. Dit omdat mijn huidge GamePC niet meer toereikend is qua opslag en ik ook graag op mijn studentenkamer mijn mijn laptop in mijn films wil kunnen bladeren. Huidige setup:
Game PC met:
Intel Core i5-4430
1x 4 TB WD Green
1x 1 TB Seagate Barracuda
1x 500GB Samsung voor Windows+Games
Wens:
NAS ongeveer 8-10 TB beschikbare opslag)
FullHD/UHD/4k filmbestanden kunnen streamen
Zowel binnenshuis als buitenshuis beschikbaar
Gemakkelijke maar veilige software
Gebruikte apparaten:
TV met Chromecast (FullHD TV)
2 Desktops
3 Laptops
2 Smartphones (Android)
Budget:
€300-500
Vooronderzoek:
Ik heb de sites van Synology en hier op Tweakers al uit zitten kammen en mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een NAS uit de Synology DS216 serie. Hier een vergelijk overzicht:
Qua specs zou je de Synology DiskStation DS216+II moeten nemen, maar dat is zo'n €315 en daar moeten dan nog flinke schijven bij in. Echter denk ik dat als ik de Synology DiskStation DS216j neem ik een jaar of twee jaar later ongelukkig ben omdat hij ontzettend traag is...
Wie kan mij meer informatie geven over de beste 'fit' bij mijn situatie en de beste prijs/kwaliteit verhouding?