Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastos80
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-08 14:19
Lang verhaal kort: ik heb een Nintendo NES en SNES via de composite aangesloten op mijn Onkyo TX-NR656. Geluid werkt voor de consoles uiteraard maar de video output naar de Samsung UE55JU7500 faalt met een 'resolution not supported' melding op de TV. |:(

Nu is de output resolutie van de Onkyo volgens het info menu 576i 4:3. De TV zou dit volgens mij moeten aankunnen. Dat dacht ik in ieder geval te lezen in de handleiding, pagina 189: klik

Nu heb ik geen idee of de output resolutie op de Onkyo per input instelbaar zou moeten zijn, maar ik kan in ieder geval geen optie vinden die iets dergelijks zou doen.

Hoe krijg ik dit werkend (liefst natuurlijk zonder andere hardware)?

update 6 juni: heb zowel Onkyo als Samsung support gesproken. Onkyo laat weten dat dit model altijd exact dezelfde resolutie output over HDMI als dat er in gaat. In dit geval dus 576i 4:3 zoals ik al dacht. Op een externe monitor met HDMI input werkt het beeld gewoon. Daar geeft hij ook aan dat het 576i is. De output resolutie is op de Onkyo dus niet aan te passen. (Upscalen kan alleen van 1080p naar 4K).

De Samsung tech support was een stuk minder behulpzaam. Meneer wist niet echt waar hij het over had en ik kreeg een warrig verhaal over de drivers van mijn externe beeldscherm waardoor het daar wel zou werken 8)7. Toen ineens kwam het volgens hem omdat het vanaf een analoge bron kwam (wat nergens op slaat want het signaal naar de tv toe is gewoon HDMI). Hij beweert bij hoog en laag dat 576i ondersteund zou moeten zijn maar kon geen verklaring geven waarom het dan niet werkte. Ook kwam hij met 'probeer eens een andere televisie'. Want, zo was de redenering, als dat ook niet werkt dan is het probleem zeker weten de Onkyo. Nou is dat natuurlijk appels met peren vergelijken. Bovendien heb ik geen andere tv rond liggen.

Al met al geen haar verder gekomen dus.

[ Voor 39% gewijzigd door bastos80 op 06-06-2017 16:55 ]