Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09 20:42
Ik zoek een?
16gb extra ram. Voor editing, ik merk vaak dat Premiere het geheugen naar 90% brengt, waardoor ik sommige programma's niet kan openen en alles wat trager werkt.

Wat is je budget?
Zo min mogelijk, looks maken me niet uit

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Tijdens editing nog steeds alles kunnen openen.

Ik heb eigenlijk alleen een korte vraag, maar ik vulde het bovenstaande toch maar in.

Ik gebruik nu in mijn custom build deze sticks: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR21N15D8K2/16 Nu zou ik daar een extra 16gb bij willen doen. Het probleem is nu dat ik zie dat deze sticks ruim 30 euro duurder zijn dan de goedkoopste 16gb ddr4. Nu heb ik altijd geleerd dat je ram beter niet kunt mixen, maar nadat ik op internet gekeken had bleek het dat als de voltage en CAS Latency het zelfde zijn het geen probleem moet zijn.

Mijn vragen zijn nu dus: zou ik deze ram sticks in mijn huidige systeem kunnen doen zonder problemen? pricewatch: Mushkin Essentials 997183
En deze ram sticks kunnen er niet in? pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Nyltje

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
`Ligt ook een beetje aan het Mobo wat je hebt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Al op de QVL van jouw moederbord gekeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
QVL zegt me niks, 'k zal er zo wel iets over opzoeken. Maar ik heb dit mobo: pricewatch: MSI B150M PRO-VDH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
QVL is een lijst die moederbordfabrikanten vrijgeven welk geheugen compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nyltje schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:45:
QVL zegt me niks, 'k zal er zo wel iets over opzoeken. Maar ik heb dit mobo: pricewatch: MSI B150M PRO-VDH
Qualified Vendor List. Een lijst met RAM dat getest is op het moederbord. Is altijd terug te vinden in de handleiding van het moederbord.

Mocht het eventuele nieuwe RAM sneller zijn. niet getreurd, het snellere RAM past zich dan aan de lagere snelheden aan. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 05-06-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Ik had het gevonden en het betekend inderdaad de lijst met geteste ram op het mobo.

Nu heb ik ook de QVL van mijn mobo gevonden en de verschillen in naam zijn vaak heel klein. Mijn ram die er nu in zit staat er ook niet precies in. Het verschil met het ram wat qua naam het er dichts bij zit is (volgens mij) precies hetzelfde ram maar dan 1 stick i.p.v. 2. Dat heb ik nu ook met wat andere sticks bijvoorbeeld:
BLS2C8G4D240FSB
BLS2K8G4D240FSA
Volgens mij is hier het verschil alleen de heatsink en dus net zoals een keuze tussen een rode of blauwe case.
Ik ben er wel achter gekomen dat geen enkele Mushkin ram niet getest is, dus die zal ik dan ook maar niet nemen.

Toen ik verder ging kijken kwam ik er achter dat 16gb ram ongelofelijk in prijs gestegen is.
April 2016 (toen ik m'n pc in elkaar zette): 60,95 (was het goedkoopste ram) (het ram wat ik nu heb)
Nu: 140,95 (wat toen het goedkoopste ram was) (het ram wat ik nu heb)
Nu: 106,95 (het goedkoopste ram nu) (BLS2C8G4D240FSB)
Alle prijzen van Megekko en 16gb

Ik denk dat ik dus nog even wacht met het upgraden naar 32gb.

Maar mijn vraag nu: zou ik de pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB in mijn systeem kunnen zetten of moet ik rekening blijven houden met de voltage en CAS Latency? (waardoor de BLS2C8G4D240FSB niet gaat lukken)
Pagina: 1