Camera systeem, intercom en elektrisch deurslot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Nhz

Deventer

Topicstarter
Voor de nieuwbouw van mijn ouders zijn we op zoek naar een systeem van buiten camera's (met nachtzicht) en opname mogelijkheid naar bijvoorbeeld een NAS. Daarnaast willen mijn ouders graag twee buitendeuren en een ijzeren tuinpoort voorzien van intercom en elektrisch bedienbaar slot.

Zelf hebben ze de wens voor een geïntegreerd systeem, zodat wanneer iemand aanbelt bij 1 van de deurbellen, dat ze in huis op een scherm direct beeld krijgen van een ingestelde camera. Deze wens komt voort uit de gedachte dat dit scheelt in de kosten, omdat je dan minder camera's hoeft op te hangen. Zelf denk ik dat het wellicht beter is om voor 'gewoon' een intercom te gaan en daarnaast een separaat camera systeem. Een harde eis voor mij persoonlijk is dat zowel intercoms als camera systeem te koppelen is aan een domotica systeem. Zelf gebruik ik momenteel Domoticz, maar de kans is aanwezig dat ik voor mijn ouders IP-Symcon ga draaien. Een andere wens is dat het intercom/slot systeem ook met een fysieke knop en sleutel te bedienen is, zodat ze niet puur en alleen afhankelijk zijn van bijvoorbeeld laptop, ipad of telefoon.

Ik heb even wat zoekwerk gedaan, maar kom alleen erg oude topics tegen. Mijn vraag is dan ook of er iemand recente ervaring heeft met dergelijke systemen. Wat kunnen jullie aan- of juist afraden?

[ Voor 7% gewijzigd door Nhz op 05-06-2017 21:56 ]

Groetjes Bas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 09:38
Ben zelf ook wel eens op zoek geweest. Intercom systemen die over IP werken waarbij je de beelden op een nas kan zetten zijn er niet zoveel. Dahua kwam ik op uit. Werkt ook met meerdere buiten en binnen posten in 1 systeem. Wel prijzig.

Het soort elektrisch bedienbaar slot is ook nog een punt van aandacht. Sloten die elektrisch echt het nachtslot erin draaien zijn niet zo algemeen. Ben wel benieuwd of iemand daar tips voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Deventer

Topicstarter
MeTooPV schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:07:
Ben zelf ook wel eens op zoek geweest. Intercom systemen die over IP werken waarbij je de beelden op een nas kan zetten zijn er niet zoveel. Dahua kwam ik op uit. Werkt ook met meerdere buiten en binnen posten in 1 systeem. Wel prijzig.

Het soort elektrisch bedienbaar slot is ook nog een punt van aandacht. Sloten die elektrisch echt het nachtslot erin draaien zijn niet zo algemeen. Ben wel benieuwd of iemand daar tips voor heeft.
Bedankt voor je antwoord. Ik twijfel ook of het slim is om de videobeelden op een eigen NAS (Synology) op te slaan, of om er een dedicated NVR voor te gebruiken. Het voordeel van een NVR is dat deze direct PoE aan boord hebben en diensten om lokaal of (via internet) op een extern systeem de beelden terug te kunnen kijken. Dat kan natuurlijk via een NAS ook wel, maar mijn gevoel zegt dat het via een NVR eenvoudiger gaat zijn.

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-05 13:52
Ik stap juist over van een NVR op NAS vanwege de eenvoudigheid. Maar daarvoor moet ik ook alle camera's vervangen (heb nu nog Coax bedraadde camera's en moet over naar IP cams).

Voor de deurbel hangen er 2 Fasttel deurbellen, met camera. Maar dit heb ik nog niet aan het werk gekregen, heb wel de beelden die op de NVR binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Deventer

Topicstarter
Flipside22 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:37:
Ik stap juist over van een NVR op NAS vanwege de eenvoudigheid. Maar daarvoor moet ik ook alle camera's vervangen (heb nu nog Coax bedraadde camera's en moet over naar IP cams).

Voor de deurbel hangen er 2 Fasttel deurbellen, met camera. Maar dit heb ik nog niet aan het werk gekregen, heb wel de beelden die op de NVR binnenkomen.
Waarom vind je een NAS eenvoudiger? Daarop kan je toch niet direct het beeldmateriaal bekijken en terug kijken?

Het worden sowieso bedrade ip cameras.

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:15
Interessant, ikzelf ben ook wel geïnteresseerd in deze materie.

Nu ben ikzelf bezig met Loxone maar hun intercom is met 1000€ vrij prijzig en daarbij is de camera nog niet eens 1080p. Kan je niet met elke intercom via een URL de beelden bekijken ook al is er niet gebeld? Deze URL kan je dan toch ingeven in Synology om "op te nemen"?

Dedicated NVR snap ik ook wel maar dan heb je alweer iets om naar te kijken terwijl Synology het best goed doet. Je moet ook niet speciaal portforwarden als je de juiste app's op je smartphone hebt staan.
Enkele PoE adapter(s) of meteen PoE switch en je bent ook verholpen.

Van die deursloten ken ik op dit moment nog niets maar mocht je er meer info over hebben ben ik wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Deventer

Topicstarter
Veel intercoms hebben een potentiaal vrij contact welke een elektrische deuropener kunnen voorzien van een stroompje. Dit contact kan je aansturen door middel van een druk op een fysieke knop op de binnenunit van de intercom, of door een druk op een touchscreen.

Met bijvoorbeeld een relais en een losse voeding kan je de elektrische deuropener natuurlijk ook vanuit je eigen domotica systeem aansturen.

Dit systeem werkt echter uitsluitend op de dagschoot. Waar voor mij de uitdaging in zit is het nachtslot, deze wil ik ook elektrisch kunnen sturen, maar alles moet ook gewoon met een sleutel te bedienen zijn.

Voor wat betreft het camera systeem geloof ik nog steeds meer in een dedicated NVR dan een NAS met daarop de opnames. Ik weet dat je ook PoE kan injecten met bijvoorbeeld een switch, maar waar het mij vooral om gaat is dat op een NVR eenvoudig de mogelijkheid is om direct live mee te kijken. Dat kan met apps op een Synology ook wel, maar voor de minder technisch aangelegde mensen is dat wat minder handig denk ik. Wellicht denk ik wat dat betreft de veel in hokjes. O+

[ Voor 5% gewijzigd door Nhz op 07-06-2017 16:06 ]

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38
heb zelf een beetje ervaring met dit systeem van Dahua (site is voorbeeld)

https://www.alarmsysteeme...p-video-intercom-kit.html

Werkt goed, kan ook op een nvr aangesloten worden en je kunt hem ook met een app bedienen.
Dahua heeft leuke oplossingen. met en zonder POE. De intercom heeft weer een eigen stroom voorziening nodig.

Je grootste uitdaging blijft toch het nachtslot. denk dat je niet zoveel keus heb, misschien een soort mechanische grendel op de deur die je via relais kan aansturen, maar dan kan je hem niet open met een sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:36
Nhz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:58:

Met bijvoorbeeld een relais en een losse voeding kan je de elektrische deuropener natuurlijk ook vanuit je eigen domotica systeem aansturen.

Dit systeem werkt echter uitsluitend op de dagschoot. Waar voor mij de uitdaging in zit is het nachtslot, deze wil ik ook elektrisch kunnen sturen, maar alles moet ook gewoon met een sleutel te bedienen zijn.
Ik heb hier een 5 punts slot van Shuco en dat valt altijd in het slot op 4 plekken, De nachtschoot is dan alleen extra, maar voegt niet zoveel meer toe. Het fijne is dat de deur altijd in het slot valt. En daar heb ik dan een electrisch codepaneel aan. Sleutel werkt dan uiteraard ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Deventer

Topicstarter
jerh schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:01:
[...]

Ik heb hier een 5 punts slot van Shuco en dat valt altijd in het slot op 4 plekken, De nachtschoot is dan alleen extra, maar voegt niet zoveel meer toe. Het fijne is dat de deur altijd in het slot valt. En daar heb ik dan een electrisch codepaneel aan. Sleutel werkt dan uiteraard ook nog.
De nachtschoot is om te voorkomen dat men bij afwezigheid over het hek kan klimmen en van binnenuit het hek open kan maken. Aan de binnenkant willen we gewoon een klink, zodat er overdag gewoon naar buiten gelopen kan worden.

En door een open hek is het makkelijker spullen weghalen dan door een gesloten hek.

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-05 13:52
Nhz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:50:
[...]

Waarom vind je een NAS eenvoudiger? Daarop kan je toch niet direct het beeldmateriaal bekijken en terug kijken?

Wel in mijn browser (zowel NVR als NAS kunnen dat). De NVR heeft ook weer een uitgang waardoor ik het ook op alle TV's kan bekijken, maar met de opkomst van Smart TV's kan dat met de NAS ook.

Fysiek bij het apparaat beelden terugkijken hoef ik niet, dan moet ik namelijk in de meterkast een beeldscherm neer gaan zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik ben zelf ook aan het shoppen voor zo'n systeem. Zodat ik in de keuken/tuin/zolder ook kan zien wie er aan de deur is. Een normale intercom heeft weinig nut, want veel mensen zeggen gewoon niks. En als er (weer) een verkoper/jehovagetuige aan de deur staat, dan ga ik niet eens antwoorden..

Ik ga waarschijnlijk gewoon bij ~aliexpress bestellen.
Draadloos of bedraad. Dat weet ik nog niet zeker

https://www.aliexpress.co...=2114.13010308.0.0.fgbslC

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Deventer

Topicstarter
kmf schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:01:
Ik ben zelf ook aan het shoppen voor zo'n systeem. Zodat ik in de keuken/tuin/zolder ook kan zien wie er aan de deur is. Een normale intercom heeft weinig nut, want veel mensen zeggen gewoon niks. En als er (weer) een verkoper/jehovagetuige aan de deur staat, dan ga ik niet eens antwoorden..

Ik ga waarschijnlijk gewoon bij ~aliexpress bestellen.
Draadloos of bedraad. Dat weet ik nog niet zeker

Wij hebben vier babyfoons van allerlei makelij 'versleten', er was altijd wel iets mis mee, voor dit soort zaken ga ik persoonlijk liever voor een 'gerenomeerd' merk van een dealer in NL.

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dat is een goed argument. Ik ben ook niet zo van de wifi verbindingen. Met bedraad zal het wel loslopen. Dus ik ga die gok nemen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nhz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:50:
Ik weet niet wat de afstand e.d. gaat worden maar houd er rekening mee dat je beperkt bent. Zeker als je middels PoE wilt gaan werken. Daarnaast kan ook glas gewenst zijn voor galvanische scheiding (bliksem inslag e.d.).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1