Vraag ivm orientatie aankoop Asus high end laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-08 12:37
hallo tweakers,

hierbij een vraag ivm de aanschaf van een nieuwe Asus laptop die ik overweeg. Ik wil niet naar de ROG-series. Maar ik zoek een topklasse Asus laptop.

Op dit moment beschik ik over deze Asus N750JK. Als ik via deze site zoek naar een topklasse Asus laptop die nu leverbaar is, dan kom ik uit op deze vergelijking.

Mijn huidige laptop is 3 jaar oud. Maar als ik de vergelijking bekijk, dan zie ik niet veel verschillen tussen de twee laptops. De SSD van de nieuwe is zelfs kleiner dan de SSD in mijn huidige laptop. Van processors heb ik geen kaas gegeten. Kan iemand even meekijken en dit voor mij helpen duiden? Had ik destijds zo'n topper te pakken dat deze nog steeds mee kan? Of heeft de ontwikkeling bij Asus een beetje stil gestaan?

Veel dank! en groeten, Scooby Doo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:17

Croga

The Unreasonable Man

Een hele berg vragen komt hier bij me op.....

- Wat wil je gaan doen met de laptop. Dit is zonder enige twijfel de belangrijkste vraag die je meot beantwoorden.
- De vergelijking die je linkt is in ieder geval niet met een moderne laptop. Zowel de CPU als de GPU in de gelinkte laptop zijn van een vorige generatie.
- Waarom zou je niet voor een ROG willen gaan? De huidige ROG serie ziet er aardig zakelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
Hi Croga,

dank je voor je snelle reactie. Ik gebruik mijn laptop als desktop-vervanger. En ik wil graag zowel hoge prestaties als een mooi uiterlijk (trouwens, het hoeft niet mooi te zijn, maar het moet goed zijn. Goede materialen, weinig plastic zoals in wat goedkopere modellen). De reden dat ik hoge prestaties wil is omdat ik niet op mijn laptop wil hoeven wachten: hij moet direct en snel uitvoeren wat ik als opdracht geef. Ik draai verder geen exorbitante programma's, maar heb soms veel tegelijkertijd open staan. Hierin wil ik niet belemmerd worden door de beperkingen van de laptop. De laptop vóór de Asus die ik nu heb was ook een Asus N-serie. Daar ben ik tevreden over.

Maar een ROG zeg je. Inderdaad, dan moet het er een zijn met een zakelijker uiterlijk. Ik ga eens kijken.

Heb je een idee over mijn vraag of Asus nog wel helemaal aangesloten is op de topklasse gezien wat er kennelijk door hen aangeboden wordt?

bedankt en gegroet, Scooby Doo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-08 13:47
Sowieso in de vergelijking die je post... een hoop geld voor een erg minimale upgrade als je het mij vraagt. Je huidige laptop kan daarmee vergeleken nog geheel meekomen, weinig verschil in prestatie, alleen qua GPU ga je er een beetje mee vooruit. Waarom zou je eigenlijk willen upgraden... omdat je huidige laptop 3 jaar oud is? Als het verder nog een prima werkende laptop is, zou ik die gewoon houden als de laptop aangegeven in de vergelijking een beoogde opvolger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
Hi MicGlou,

inderdaad, dat is precies mijn punt! Ik ga er nauwelijks op vooruit in mijn beleving.

De reden is de volgende. Ik draai Window 8.1 64bit en ondervind regelmatig problemen met deze laptop. Ik stuurde 'm daarom op naar Asus met het verzoek de laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen (de recovery-partitie heeft nooit gefunctioneerd en ik had geen image meer van vlak na de ingebruikname). Ik krijg de laptop terug met Windows 8.1 (wat niet mijn vraag was), maar nu werkt de update-functie binnen Windows niet meer. Ik heb inmiddels dus weer een recente image teruggezet.

Eerder heb ik geprobeerd om te upgraden naar Windows 10, omdat ik dat een mooi, soepel draaiend systeem vind. Als de installatie dan bijna voltooid was, werd alles weer teruggedraaid. Het upgraden was dus niet mogelijk... Ik begin er een beetje gallisch van te worden en overweeg daarom om een nieuw begin te maken en door te stappen naar een nieuw model dat OEM Windows 10 draait.

groeten!

[ Voor 16% gewijzigd door Scooby Doo op 05-06-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Scooby Doo schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:34:
Hi MicGlou,

inderdaad, dat is precies mijn punt! Ik ga er nauwelijks op vooruit in mijn beleving.

De reden is de volgende. Ik draai Window 8.1 64bit en ondervind regelmatig problemen met deze laptop. Ik stuurde 'm op naar Asus met het verzoek de laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen (de recovery-partitie heeft nooit gefunctioneerd). Ik krijg de laptop terug met Windows 8.1 (wat niet mijn vraag was), maar nu werkt de update-functie binnen Windows niet meer. Eerder heb ik geprobeerd om te upgraden naar Windows 10, omdat ik dat een mooi, soepel draaiend systeem vind. Was niet mogelijk... Ik begin er een beetje gallisch van te worden en overweeg daarom door te stappen naar een nieuw model dat
Hoe was een upgrade niet mogelijk dan? Daar ben ik dan wel benieuwd naar... Asus biedt zo te zien ondersteuning ervoor aangezien ze drivers voor Windows 10 aanbieden voor het model, upgraden zou dus prima moeten kunnen.

Probeer eens volgens deze methode te upgraden (is nog steeds gratis ;) ) https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
Hi, dank je voor je tip. Dat upgrade-pad ken ik. Maar wat er steeds gebeurt is dat de upgrade wordt uitgevoerd en op het allerlaatste moment wordt teruggedraaid. Bij het voor het eerst opstarten in Windows 10 breekt het OS de opstart af en meld dat de vorige versie 8.1 wordt teruggezet. Ik kan hier dan niet op ingrijpen. Wat er mis gaat is me onduidelijk, maar ik heb het drie x meegemaakt zo.

Ik heb het willen proberen vanuit een verse 8.0/8.1, maar zoals gezegd werkt daar de normale update-functie al niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Scooby Doo schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:45:
Hi, dank je voor je tip. Dat upgrade-pad ken ik. Maar wat er steeds gebeurt is dat de upgrade wordt uitgevoerd en op het allerlaatste moment wordt teruggedraaid. Bij het voor het eerst opstarten in Windows 10 breekt het OS de opstart af en meld dat de vorige versie 8.1 wordt teruggezet. Ik kan hier dan niet op ingrijpen. Wat er mis gaat is me onduidelijk, maar ik heb het drie x meegemaakt zo.

Ik heb het willen proberen vanuit een verse 8.0/8.1, maar zoals gezegd werkt daar de normale update-functie al niet eens...
Dan zou ik als volgt te werk gaan... eerst een geheel schone installatie van Win8.1, de key is al aan je laptop gekoppeld dus dat zou gewoon moeten werken. Daarna de upgrade draaien via de aangegeven website.

Schone Win8.1 versie: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
hi,

dank je voor je tips en de downloadpage, ik ben 'm aan het downloaden. Op zich heb ik een werkende, schone 8.1 van Asus op mijn laptop ontvangen... maar de updatefunctie werkt daarvan niet. Ik zou nog kunnen proberen om eerst met hun image te werken.

Vraag: bij Windows update problemen gebruik ik vaak (na het opruimen van de temp-folder en reboot) de commando's sfc /scannow en fsutil resource setautoreset true c:\ in administrator modus. Daarmee werkt de zaak vaak weer. Hier nog niet. Heb je, heeft iemand een suggestie wat ik nog meer kan doen om de updatefunctie te herstellen/resetten?

Vraag 2: mijn oorspronkelijke vraag was of het klopt dat Asus de afgelopen jaren in zijn topklasse laptopseries weinig ontwikkeling doorgemaakt heeft. Als je ziet dat de specs van mijn laptop en die van een Asus van november 2016 (zit toch 2,5 jaar tussen) weinig van elkaar verschillen, dan verbaast mij dat. Heeft iemand in beeld hoe dat zit? Of moet je als je meer/sneller/krachtiger wil echt doorsteken naar de ROG-series? Dat is toch een Gamerslaptop??

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:16
welke programma's wil je allemaal gebruiken op de pc? misschien heb je namelijk geen snelle videokaart nodig maar alleen veel Ram geheugen, of misschien heb je wel een snelle cpu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
een ferme fotoviewer (geen bewerking)
muziek
Firefox en IE-browser (soms twee tegelijkertijd)
Microsoft Office
multitrackstudio
video bekijken
muziek spelen

Niet zo exotisch dus, behalve dan de multitrackstudio. Die vraagt soms veel van mijn werkgeheugen. Ik heb inderdaad nergens een snelle videokaart nodig
Pagina: 1