Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf PC voor studie en gamen

Pagina: 1
Acties:

• Yoshishume
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-11-2021
Beste Tweakers,

Ik ga over enkele weken een nieuwe PC aanschaffen, deze zal vooral zijn om op te gamen.
Ik heb al een beetje rond zitten snuffelen en ben tot de volgende samenstelling gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 245,55€ 245,55
1ASRock Z270 Extreme4€ 157,-€ 157,-
1MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC€ 416,95€ 416,95
2Acer GN246HL (UM.FG6EE.B06) Zwart€ 229,-€ 458,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US)€ 119,-€ 119,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 141,50€ 141,50
1Seasonic G-series 450 watt€ 71,-€ 71,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,40€ 164,40
1Newstar NM-D135D Zwart€ 86,99€ 86,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.910,38

Goede grafische kaart voor 2 monitoren?
Ik ben van plan om vooral op 1 scherm te gaan gamen, het 2e scherm zal dan voor mijn browsers etc. zijn. Zoals jullie kunnen zien hebben de monitoren een resolutie van 1080p. Ik neem aan dat dit gaat lukken met een GTX 1070? Of raden jullie een andere grafische kaart aan?

i5 of i7 ?
Ik twijfel of ik een i5 of een i7 processor wil, voor zover ik gehoord heb en heb kunnen lezen, is een i5 processor genoeg om te gamen, maar ik zie ook regelmatig dat mensen toch kiezen voor een i7 processor. Wat raden jullie aan? En moet ik ook een betere grafische kaart nemen als ik voor een i7 processor ga (en andersom)?

Toetsenbord
Als toetsenbord heb ik de Logitech G910 Orion Spectrum uitgekozen, ik vind de Orion Spark versie net iets te duur, mijn budget voor toetsenbord ligt rond de 100 euro. Raden jullie dit toetsenbord aan?

Behuizing
Behuizing ben ik nog niet helemaal uit kunnen komen, ik moet nog even kijken wat ik mooi vindt. Zijn er behalve de grootte nog punten waar ik op moet letten?

Van de overige componenten heb ik nog minder verstand dan dat ik van de processor, grafische kaart en monitor heb. Zouden jullie willen kijken of dit goed op elkaar aansluit of dat ik beter andere componenten aan kan schaffen?

Ik hoor graag jullie mening! Alvast bedankt!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Bij wenslijst bewerken kun je het aantal van een product aanpassen.

Wat zijn je wensen qua behuizing? Kleuren, stijlen, groottes, raampje, een stille kast? Zoek anders even een leuke behuizing op in de PW (pricewatch).

Heb je al een muis?
Wil je overklokken?
Heb je (merk)voorkeuren?

[ Voor 13% gewijzigd door Menno02 op 05-06-2017 21:17 ]

• Geitenslachter
  • Laatst online: 29-11 17:02
Probleem met een i5 naar mijn mening is dat hij niet heel future-proof is, aangezien steeds meer games een hoger aantal cores prefereren. Er zullen zat mensen zijn die het op dat vlak niet eens zijn met mij, echter ik zou voor een i7 gaan. Mocht je het prijsverschil een probleem vinden dan raadt ik je een i7-6700k met z170 moederbord aan, kom je bijna op zelfde prijsniveau uit als i5-7600k met z270 moederbord. Qua gaming is het verschil tussen 6700 en 7700 marginaal.

Ryzen 7 5800X | Asus TUF RTX 3080 Ti | 32GB G.Skill Ram 3600 MHz |

• Yoshishume
Menno02 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:16:
Bij wenslijst bewerken kun je het aantal van een product aanpassen.

Wat zijn je wensen qua behuizing? Kleuren, stijlen, groottes, raampje, een stille kast? Zoek anders even een leuke behuizing op in de PW (pricewatch).

Heb je al een muis?
Wil je overklokken?
Heb je (merk)voorkeuren?
Bedankt voor je reactie!
Mijn budget voor een behuizing is rond de 100 euro. Had zelf een mid tower in gedachten, RGB lijkt me wel gaaf, maar de kleuren moeten niet te overheersend zijn, glass pane lijkt me gaaf, maar aangezien ik mijn PC waarschijnlijk tegen een muur aan wil zetten, ga ik daar weinig aan hebben. De PC komt wel op mijn bureau te staan, dus zou wel fijn zijn als ie een beetje stil is. Ik ga vanavond of morgen wel even kijken of ik iets leuks kan vinden en laat dit dan weten in de reacties, als jij inmiddels al iets weet hoor ik dat natuurlijk graag! ;)

Als muis heb ik op dit moment een Logitech G502 Proteus Core. Ik wil deze nog wel een tijdje blijven gebruiken, misschien ga ik volgend jaar een nieuwe muis kopen, maar dat zie ik dan wel weer.

Ik weet nog niet of ik ga overklokken, was het eigenlijk wel van plan, maar i.v.m. garantie issues twijfel ik nog een beetje. Ik wil wel zeker weten waar ik mee bezig ben als ik er aan ga beginnen. Raadt jij het aan?

Merkvoorkeuren in principe niet, als het maar goed werkt, vind ik het wel prima.

• Yoshishume
Geitenslachter schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:20:
Probleem met een i5 naar mijn mening is dat hij niet heel future-proof is, aangezien steeds meer games een hoger aantal cores prefereren. Er zullen zat mensen zijn die het op dat vlak niet eens zijn met mij, echter ik zou voor een i7 gaan. Mocht je het prijsverschil een probleem vinden dan raadt ik je een i7-6700k met z170 moederbord aan, kom je bijna op zelfde prijsniveau uit als i5-7600k met z270 moederbord. Qua gaming is het verschil tussen 6700 en 7700 marginaal.
Bedankt voor je reactie!
Zou het dan een idee zijn om nu in ieder geval een beter moederbord te nemen, zodat ik in de toekomst mijn cpu eventueel kan vervangen? Dan kan ik ook nog even de ontwikkelingen rondom de i9 processors afwachten. Of raadt je dit niet aan?

• Yoshishume
@Menno02 Ik heb even gekeken en vind deze wel mooi, maar heb eigenlijk geen idee of het een goede keuze is?

#ProductPrijsSubtotaal
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 74,50€ 74,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 74,50

• Ironeater
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-10 11:48
De Phanteks Eclipse P400S is echt wel een mooi ding, in een aantal kleuruitvoeringen ook.
Deze case wordt vaak vergelijken met zijn NZXT tegenhanger de S340 elite. Daar kun je eventueel ook nog even naar kijken. :)

• Geitenslachter
  • Laatst online: 29-11 17:02
Het heeft geen zin om daar nu een moederbord voor te kiezen aangezien die moederborden de nieuwe cpu's naar alle waarschijnlijkheid niet zullen ondersteunen (kortom je moet dus zowel een nieuw moederbord als cpu aanschaffen bij een upgrade). Er zijn wel uitzonderingen, maar die zijn hier niet echt heel relevant. Als je niet heel veel haast hebt is het altijd een idee om de ontwikkelingen af te wachten. Ik denk niet dat de prijzen van oude chips heel erg zullen dalen maar die kans is altijd aanwezig 😊

Ryzen 7 5800X | Asus TUF RTX 3080 Ti | 32GB G.Skill Ram 3600 MHz |

• Yoshishume
Ironeater schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:00:
De Phanteks Eclipse P400S is echt wel een mooi ding, in een aantal kleuruitvoeringen ook.
Deze case wordt vaak vergelijken met zijn NZXT tegenhanger de S340 elite. Daar kun je eventueel ook nog even naar kijken. :)
Bedankt voor je reactie! Wil de kast waarschijnlijk tegen de muur gaan zetten, dus dan heb ik niets aan de glass pane. Mocht ik de kast niet tegen de muur zetten, ga ik je opties zeker afwegen, bedankt voor de tip! ;)

• Yoshishume
Geitenslachter schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:00:
Het heeft geen zin om daar nu een moederbord voor te kiezen aangezien die moederborden de nieuwe cpu's naar alle waarschijnlijkheid niet zullen ondersteunen (kortom je moet dus zowel een nieuw moederbord als cpu aanschaffen bij een upgrade). Er zijn wel uitzonderingen, maar die zijn hier niet echt heel relevant. Als je niet heel veel haast hebt is het altijd een idee om de ontwikkelingen af te wachten. Ik denk niet dat de prijzen van oude chips heel erg zullen dalen maar die kans is altijd aanwezig 😊
Bedankt voor je reactie! Dus jij raadt aan om nu gewoon een i7 met bijpassend moederbord etc. te nemen? Ik wil de pc wel over 2 tot 5 weken kopen, dus ontwikkelingen afwachten gaat het voor deze pc even niet worden. ;)

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
De Phanteks is inderdaad een goede behuizing, zoals @Ironeater al zei.
De i9's worden socket 2066, de laatste generatie i5 en i7 processoren zijn socket 1151. Als je wil upgraden naar een i9 heb je dus ook een nieuw moederbord nodig.

De Fractal Design's zijn ook aanraders: categorie: Behuizingen.

[ Voor 38% gewijzigd door Menno02 op 06-06-2017 07:38 ]

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:01

Squats

Wereldreizende tweaker

P400s tg all the way, heb er zelf eentje staan, geweldige kast, ook voor first time builders, en natuurlijk een ledstripje erin :D (alleen bij de TG Versie)

Met een MSI/ASUS moederbord kan je de verlichting van je behuizing op je mobo aansluiten ;)

Verder ben ik niet een fan van de romer G switch van logitech (dat is natuurlijk persoonlijk), je zou m even bij de mediamarkt kunnen uitproberen, daar hebben ze vaak een g910 staan. Ik geloof dat ze daar ook razer hebben, dan kan je even de greens/orange/(Yellow als die er al is) uitproberen, die zijn vrij vergelijkbaar met Cherry/gateron/kailh Blue/brown/red's.

Verder zou ik gewoon een i5 pakken, als je echt exclusief gamed en voor studie gebruikt ga je niet veel merken van de extra threads. Het verschil is vaak nihil bij het merendeel van de games, of je moet spellen spelen ala total war met 1000000 units op je scherm. Maar sinds je een 144hz scherm hebt gekozen, neem ik aan dat je veel shooters speelt, dan ga je het wel redden met een overgeklokte i5.

Bericht ontvangen uit China

• Yoshishume
@Menno02 @Squats Bedankt voor jullie reacties!
Dan houdt ik het op de Phanteks. Ik zit er wel over na te denken om alsnog een glass pane te nemen, vooral als ik de verlichting op mijn moederbord aan kan sluiten. Ik kwam daarvoor op dit moederbord uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 149,99€ 149,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 149,99

Wat vinden jullie van dit moederbord (ook ten opzichte van het moederbord die ik eerder gekozen had)?
En waarom kan ik de verlichting eigenlijk alleen op MSI en ASUS moederborden aansluiten?

Hoe lang denken jullie dat ik met een i5 processor kan doen, aangezien er wel meer games zullen komen waar je een i7 processor voor nodig hebt (zoals @Geitenslachter al eerder zei in dit topic)? En kan ik dan inderdaad niet beter voor een i7 processor kiezen?

Ik heb de Logitech G910 geprobeerd in de MediaMarkt, op het eerste gezicht leek het mij een prima toetsenbord, hoewel ze het Arx Dock van mij weg hadden mogen laten. Alleen heb ik tot nu toe bijna alleen nog maar op laptops gegamed, dus kan de G910 ook niet echt ergens mee vergelijken, dus misschien moet ik inderdaad nog een keer naar de MediaMarkt om het een en ander te testen.

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart
komt met led strip en gehard glazen zijpaneel. Kan je beter in een keer halen dan achteraf kopen, scheelt uiteindelijk wel weer wat.

Dat moederbord is een z170(skylake), je moet een z270 hebben voor kabylake (7600k/7700k) of je moet aan de retailer vragen of ze de bios voor je kunnen updaten anders werkt het niet.

i5 is goed i7 is beter, als je 100 euro er extra aan wilt uitgeven. Het hangt van de titels af. Als je spellen speelt die de threads gebruiken als ashes of the benchmark, witcher 3 dan kan je er nog best 20 fps op vooruitgaan. Bij de rest van de games die allemaal voornamelijk 1-4 cores gebruiken, ga je er misschien 2 fps op vooruit. YouTube: Core i7 7700K vs Core i5 7600K Stock/4.8GHz Gaming Benchmarks Minimum frames worden er wel iets beter op over het algemeen. Maar dan weer terug bij wat ik bedoel, wil je de 100 euro ervoor uitgeven, by all means go for it, spendeer je het liever aan iets anders. Ook prima. :D

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Als je twijfelt tussen of je meer threads kunt gebruiken, maar je eigenlijk niet meer uit wilt geven, zou ik je aanraden om de Ryzen 1600(x) te overwegen -- 8 threads erbij tov de i5, voor dezelfde prijs, en met een goedkoper moederbord, met zeer vergelijkbare singlecore prestaties, en veel betere multithreaded perf, dus stukken toekomstbestendiger. Zie YouTube: The Ryzen R5 1600X and R5 1500X Review - A Game of Two Halves voor een wel goede review, waarin perstaties worden vergeleken met een aantal i5s.

[ Voor 5% gewijzigd door foppe-jan op 06-06-2017 11:50 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Yoshishume
Squats schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:37:
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart
komt met led strip en gehard glazen zijpaneel. Kan je beter in een keer halen dan achteraf kopen, scheelt uiteindelijk wel weer wat.

Dat moederbord is een z170(skylake), je moet een z270 hebben voor kabylake (7600k/7700k) of je moet aan de retailer vragen of ze de bios voor je kunnen updaten anders werkt het niet.

i5 is goed i7 is beter, als je 100 euro er extra aan wilt uitgeven. Het hangt van de titels af. Als je spellen speelt die de threads gebruiken als ashes of the benchmark, witcher 3 dan kan je er nog best 20 fps op vooruitgaan. Bij de rest van de games die allemaal voornamelijk 1-4 cores gebruiken, ga je er misschien 2 fps op vooruit. YouTube: Core i7 7700K vs Core i5 7600K Stock/4.8GHz Gaming Benchmarks Minimum frames worden er wel iets beter op over het algemeen. Maar dan weer terug bij wat ik bedoel, wil je de 100 euro ervoor uitgeven, by all means go for it, spendeer je het liever aan iets anders. Ook prima. :D
Bedankt voor je reactie!
Hoe bedoel je 'komt met led strip'? Moet die nog op de markt gebracht worden?

Heb even een ander moederbord opgezocht, is dit beter? ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 173,-€ 173,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 173,-

Het verschil tussen i5 en i7 is wel meer dan 100 euro toch? Dacht dat het wel rond de 200 euro lag? En als ik een i7 neem, dan kan ik ook beter een betere grafische kaart nemen of maakt dat niet uit?

• Yoshishume
foppe-jan schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:48:
Als je twijfelt tussen of je meer threads kunt gebruiken, maar je eigenlijk niet meer uit wilt geven, zou ik je aanraden om de Ryzen 1600(x) te overwegen -- 8 threads erbij tov de i5, voor dezelfde prijs, en met een goedkoper moederbord, met zeer vergelijkbare singlecore prestaties, en veel betere multithreaded perf, dus stukken toekomstbestendiger. Zie YouTube: The Ryzen R5 1600X and R5 1500X Review - A Game of Two Halves voor een wel goede review, waarin perstaties worden vergeleken met een aantal i5s.
Bedankt voor je reactie!
Ik ga het nog wel even in overweging nemen, maar ik denk dat ik toch bij een Intel processor blijf. Hoor van veel mensen dat Intel nog steeds wel iets beter is op dit moment. Misschien ga ik over een paar jaar wel over naar Ryzen, maar nu nog even niet. ;)

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Yoshishume schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:34:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Hoe bedoel je 'komt met led strip'? Moet die nog op de markt gebracht worden?

Heb even een ander moederbord opgezocht, is dit beter? ;)
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 173,-

Het verschil tussen i5 en i7 is wel meer dan 100 euro toch? Dacht dat het wel rond de 200 euro lag? En als ik een i7 neem, dan kan ik ook beter een betere grafische kaart nemen of maakt dat niet uit?
De p400s tempered glass editie komt met een bijgeleverde rgb led strip die je ook op de kast aan kan sluiten en daarna door kan linken aan je mobo.

Mobo van asus is net zo goed, de carbon is alleen mooier ;)

I7 is over het algemeen zo'n 100-120 euro duurder i5 7600k is €240, i7 7700k is €344.

Met beide is een 1070 zat in jouw geval het is niet zo dat je perse een zwaardere kaart moet kopen haha. Kan altijd maar sinds je het houd op 1080p 144hz haal je het wel met een 1070

• Yoshishume
@Squats Bedankt voor je reactie!
Oh, op die manier :P En die strip kan alleen worden aangesloten op een Asus of MSI mobo?

Dan ga ik voor de Carbon, prijs is toch niet veel hoger. ;)

De processor zelf is idd ca. 100 euro duurder, maar dan moet ik ook een ander moederbord en andere koeler toch? Zeker als ik ga overklokken..

En stel dat ik 3 1080p 144hz monitoren neem en op alle 3 tegelijk ga gamen, redt ik het dan nog steeds met een 1070..?

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Yoshishume schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:29:
Oh, op die manier :P En die strip kan alleen worden aangesloten op een Asus of MSI mobo?

Dan ga ik voor de Carbon, prijs is toch niet veel hoger. ;)

De processor zelf is idd ca. 100 euro duurder, maar dan moet ik ook een ander moederbord en andere koeler toch? Zeker als ik ga overklokken..

En stel dat ik 3 1080p 144hz monitoren neem en op alle 3 tegelijk ga gamen, redt ik het dan nog steeds met een 1070..?
Je kan m wel aansluiten op andere borden met een rgb header, maar alleen asus en msi kunnen m aansturen. Anders kan je alleen kiezen tussen statische kleuren via de knop op de behuizing.

Qua moederbord moet je een Z270 chipset hebben, en K cpu, dus de pro carbon is prima.

Verder de 1070 red het makkelijk ;) zeker 60fps :D

• Yoshishume

Dan zal het waarschijnlijk de pro carbon worden. Hoe zit het eigenlijk met het aansturen van rgb van andere componenten? Ik heb bijvoorbeeld dit geheugen gezien:

#ProductPrijsSubtotaal
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C15D-16GTZR€ 161,99€ 161,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 161,99

Deze heeft ook RGB, kan ik die dan ook zelf aansturen en dus gelijkt laten lopen met alle andere kleuren van de case en andere componenten? En hoe zit het met de kwaliteit van dit geheugen? Doet die niet onder aan het geheugen dat ik eerder gekozen heb?

EDIT: Of kan ik beter deze kiezen?
#ProductPrijsSubtotaal
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 168,95€ 168,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 168,95

Super, dan houdt ik het gewoon om een 1070 ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Yoshishume op 07-06-2017 15:45 ]

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:02
Yoshishume schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:36:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Ik ga het nog wel even in overweging nemen, maar ik denk dat ik toch bij een Intel processor blijf. Hoor van veel mensen dat Intel nog steeds wel iets beter is op dit moment. Misschien ga ik over een paar jaar wel over naar Ryzen, maar nu nog even niet. ;)
Dat was zo, maar sinds Ryzen zijn ze heel erg aan elkaar gewaagd. Sterker nog, Ryzen heeft ervoor gezorgd dat de hele i5 lijn niet meer aan te raden is. Dat heeft er mee te maken met dat er nu applicaties beginnen te komen die niet meer lekker lopen op 4 cores/4 threads (bijvoorbeeld BF1 multiplayer), terwijl Ryzen voor dezelfde prijs 6 cores/12 threads biedt tegen een iets lagere single threaded snelheid.

• Yoshishume
@ParaDroid2 Bedankt voor je reactie!
Meningen blijven dus verdeeld :P Jij raadt me dus ook zeker aan om een Ryzen te nemen..?

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:02
Ik zou of voor een Ryzen gaan, of voor een i7. Een i5 vind ik persoonlijk nu geen slimme aankoop, ik zou bang zijn dat die te snel al tegen zijn limieten aan loopt.

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Ik weet niet zeker of de trident z rgb software al klaar is, plus ik meende ergens gelezen te hebben dat ze integratie hebben met msi en asus maar ik kan het je niet met zekerheid zeggen. Je krijgt iig een mooi regenboogeffect, die ram is echt prachtig, maar je betaald wel een flink premium voor de looks over functie.

Verder zou ik in bijna alle gevallen ryzen aanbevelen(al is het maar om de socket die pas over 3-4 jaar wordt vervangen) en het hele thermalpaste gedoe met intel :'( maar verder is de i7 ook prima!

• Yoshishume
@ParaDroid2 Bedankt voor je reactie! Ik ga me er even in verdiepen, misschien toch maar voor een i7 gaan dan. ;)

• Yoshishume
@Squats Bedankt voor je reactie! Ik ga wel even rondkijken of ik er iets over kan vinden. denk je trouwens dat ik veel ga hebben aan de RGB op componenten? Of denk je dat ik aan de led van de case zelf wel genoeg ga hebben om een mooi effect te krijgen?

Voor processor nog maar even kijken dan, heb ik voor een i7 7700k ook een ander moederbord en koeler nodig? (Ik wil de cpu ook gaan overklokken.)

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Yoshishume schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:45:
@Squats Bedankt voor je reactie! Ik ga wel even rondkijken of ik er iets over kan vinden. denk je trouwens dat ik veel ga hebben aan de RGB op componenten? Of denk je dat ik aan de led van de case zelf wel genoeg ga hebben om een mooi effect te krijgen?

Voor processor nog maar even kijken dan, heb ik voor een i7 7700k ook een ander moederbord en koeler nodig? (Ik wil de cpu ook gaan overklokken.)
Rgb is puur aestethisch, ik zou alleen rgb dingen kopen als je er geen dik prijs premium voor betaald. Bijv bij gpu's hebben betere koelers al rgb en betaal je meer voor de koeler dan de lichtjes, bij de ram heb je 3200mhz zonder en met led's, waar de rgb versie zo'n 30€ duurder is. Verder zou ik gewoon de meegeleverde strip gebruiken, komt er prima uit te zien en is niet te flashy maar meer ambient verlichting ipv een kermisattractie, of dat moet je ding zijn ;)

Zoals ik al eerder heb gezegd, voor overklokken moet je een Z chipset hebben dus en de z270 pro carbon heeft genoeg features daarvoor . Verder is de koeler zwaar zat om mee te overklokken, maar sinds je steeds meer aan uiterlijk denkt, zou je ook een dark rock (pro) 3 van bequiet! of iets kunnen kopen (persoonlijk vindt ik de schythes niet de mooiste, maar dat is persoonlijk, ze zijn qua prijs/prestatie extreem goed)
Plus ik zag laatst ergens dat de in de p400 je de rear fan moet loshalen om plek te maken voor de tweede fan van de mugen koeler omdat er niet genoeg plek is, is verder geen groot probleem maar hou daar rekening mee mocht je hiervoor gaan.

• Yoshishume
Dan houd ik het wat betreft RGB gewoon bij de strip van de case, kermis is best leuk, maar liever niet in huis. :D En het is inderdaad vrij prijzig.

Maar dan houdt ik het hoogstwaarschijnlijk op de z270 pro carbon met een i7 7700k. Wat betreft koeler moet ik nog even kijken, de dark rock pro 3 is inderdaad een stuk mooier, maar de scythe is wel iets beter toch? En dan ook nog iets goedkoper.. Of zit er niet veel verschil in de kwaliteit van beide?

Over voeding twijfel ik ook nog een beetje, is deze goed genoeg? En deze is niet zichtbaar in de case toch? Want ook deze kan beter wat uiterlijk betreft. :P

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Yoshishume schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:04:
Dan houd ik het wat betreft RGB gewoon bij de strip van de case, kermis is best leuk, maar liever niet in huis. :D En het is inderdaad vrij prijzig.

Maar dan houdt ik het hoogstwaarschijnlijk op de z270 pro carbon met een i7 7700k. Wat betreft koeler moet ik nog even kijken, de dark rock pro 3 is inderdaad een stuk mooier, maar de scythe is wel iets beter toch? En dan ook nog iets goedkoper.. Of zit er niet veel verschil in de kwaliteit van beide?

Over voeding twijfel ik ook nog een beetje, is deze goed genoeg? En deze is niet zichtbaar in de case toch? Want ook deze kan beter wat uiterlijk betreft. :P
Seasonic zijn de beste voedingen op de markt, je ziet m niet in de kast, koelers zijn allebei goed qua kwaliteit

• Yoshishume

Zag dat ik voor een gtx 1070 een voeding van minimaal 500w nodig heb, dus heb de voeding veranderd. Ben nu tot deze build gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 350,15€ 350,15
1MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC€ 411,50€ 411,50
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,49€ 84,49
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 75,95€ 75,95
1Seasonic G-series 550 watt€ 75,95€ 75,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,95€ 163,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.476,49

Ik zit er aan te denken om toch 3 1080 schermen te nemen in plaats van 2. Ik heb het al eerder gevraagd, maar dit gaat echt geen probleem worden met de 1070 toch? Ook niet als ik op alle 3 tegelijk ga gamen..
Ik heb ook een andere monitor gevonden, naar mijn mening beter dan de Acer monitor die ik eerst had:

#ProductPrijsSubtotaal
3AOC G2460PF Rood, Zwart€ 259,-€ 777,-
1Newstar FPMA-D700D3€ 183,-€ 183,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 960,-

Heb je verder nog opmerkingen over deze build?

• Asthaparhim
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-11 21:51
Je kan makkelijk een 1080 (non Ti) aan bijvoorbeeld een corsair cx450m hangen. Ook is de bewering dat Seasonic de beste voedingen uitbrengen wel heel erg sterk. Dat is niet te zien uit de meest bekeken voedingen. Daarnaast scoort Ryzen op dit moment veel beter zoals eerder al is gezegd voor een lagere prijs.

Je kan ook zeggen: wil je bang 4 buck als in prijs-kwaliteit of wil je voor nu overpriced spul omdat je specifiek voor intel kiest?

• Yoshishume
@Asthaparhim Bedankt voor je reactie!
Het prijsverschil tussen de 450w en 550w voeding was maar 5 euro, dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere ;) Hoewel een 1070 maar ong. 150w gebruikt inderdaad.

En wat betreft Ryzen/Intel weet ik het niet meer ondertussen :D Wat ik tot nu toe gehoord heb is dat i7 7700k nog prima te doen is.. Maar jij vindt dus dat Ryzen 7 1700x beter is dan Intel i7 7700k?

Dan zou het deze worden?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 365,-€ 365,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 365,-

Ik zie dat deze Ryzen wel klein tikje duurder is dan i7 7700k.. dus dan moet het wel echt een stuk beter zijn, want ik zit eigenlijk al bijna 100 euro over m'n budget van 1500 euro heen. :P

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

De ryzen is in princiepe net zo goed, alleen beter in multithreaded applicaties en zou voor de toekomst deze zeker aanraden. De single core van intel is nog steeds beter in games op dit moment, dus voor puur gamen kan je prima een i7 kopen.
Verder qua voeding is het prima als je meer wattage wil, je red het makkelijk met een goede 450w, maar als er toch bijna geen verschil is, ga lekker voor de 550, ik heb zelf 750w in mijn systeem hangen terwijl ik nauwelijks aan die belasting kom, stroomkosten worden er niet hoger door, en sinds er amper load op komt, gaat de fan niet aan ;)
Verder qua gpu gewoon een 1070 pakken, is echt een hele krachtige kaart.

• Asthaparhim
En dat is nu juist het probleem, het heeft totaal geen nut om meer wattage te hebben dan je pc gebruikt. Een psu heeft een bepaalde rating of efficiency die veranderd bij meer of minder load.

Verwijderd

Seasonic heeft op dit moment geen interessante voedingen van >400w. De Bitfenix Whisper BWG450M en Corsair TX550M V2 zijn moderner, presteren beter en zijn stiller voor dezelfde prijs . 450w is genoeg voor een systeem met GTX 1070 en OC.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 08:52 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Yoshishume schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:24:
@Asthaparhim Bedankt voor je reactie!
Het prijsverschil tussen de 450w en 550w voeding was maar 5 euro, dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere ;) Hoewel een 1070 maar ong. 150w gebruikt inderdaad.

En wat betreft Ryzen/Intel weet ik het niet meer ondertussen :D Wat ik tot nu toe gehoord heb is dat i7 7700k nog prima te doen is.. Maar jij vindt dus dat Ryzen 7 1700x beter is dan Intel i7 7700k?

Dan zou het deze worden?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 365,-€ 365,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 365,-

Ik zie dat deze Ryzen wel klein tikje duurder is dan i7 7700k.. dus dan moet het wel echt een stuk beter zijn, want ik zit eigenlijk al bijna 100 euro over m'n budget van 1500 euro heen. :P
Waarom neem je een 1700x? Ik heb zelf een 1700 en die doet op stock voltage 3.7Ghz op alle cores met de boxed koeler. De 1700x doet dit niet beter en komt zonder boxed koeler én hij is duurder ;)

Verder zou je ook de 1600X kunnen overwegen, deze heeft 6c/12t itt de 8c/16t van de 1700 maar doet moet je echt zelf bepalen.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkBlaze op 09-06-2017 09:12 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

Squats schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 02:52:
De ryzen is in princiepe net zo goed, alleen beter in multithreaded applicaties en zou voor de toekomst deze zeker aanraden. De single core van intel is nog steeds beter in games op dit moment, dus voor puur gamen kan je prima een i7 kopen.
Verder qua voeding is het prima als je meer wattage wil, je red het makkelijk met een goede 450w, maar als er toch bijna geen verschil is, ga lekker voor de 550, ik heb zelf 750w in mijn systeem hangen terwijl ik nauwelijks aan die belasting kom, stroomkosten worden er niet hoger door, en sinds er amper load op komt, gaat de fan niet aan ;)
Verder qua gpu gewoon een 1070 pakken, is echt een hele krachtige kaart.
Ik zit precies met het zelfde "probleem" met mijn as build. :') moet ik voor een i7-7700k gaan of moet ik toch voor een Ryzen variant gaan met betrekking op de toekomst :?

Ik weet het allemaal ook nog niet, de ene zegt dat games steeds meer gebruik gaan maken van de Cores/threads en de ander zegt dat dat nog wel een jaar of 4/5 gaat duren 8)7

Als het op voeding aan komt zou ik gewoon voor de 550 gaan, kwaliteit en genoeg power voor wat je wil

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:55:
[...]

Ik zit precies met het zelfde "probleem" met mijn as build. :') moet ik voor een i7-7700k gaan of moet ik toch voor een Ryzen variant gaan met betrekking op de toekomst :?

Ik weet het allemaal ook nog niet, de ene zegt dat games steeds meer gebruik gaan maken van de Cores/threads en de ander zegt dat dat nog wel een jaar of 4/5 gaat duren 8)7

Als het op voeding aan komt zou ik gewoon voor de 550 gaan, kwaliteit en genoeg power voor wat je wil
Als je echt puur gamen doet(dus geen streamen, videobewerken of dergelijke) kan je beter een 7700k kopen, MAAR socket 1151 is al bijna op, en am4 blijft nog tot 2020, dus alle ryzen refreshes en optimalisaties komen uit op am4, wat betekend dat je alleen je cpu hoeft te upgraden over 3 jaar als je dat wilt, niet je hele systeem. En wie weet komen de nieuwe refreshes ineens met een stuk hogere kloksnelheid :D

Verwijderd

Squats schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:00:
[...]

Als je echt puur gamen doet(dus geen streamen, videobewerken of dergelijke) kan je beter een 7700k kopen, MAAR socket 1151 is al bijna op, en am4 blijft nog tot 2020, dus alle ryzen refreshes en optimalisaties komen uit op am4, wat betekend dat je alleen je cpu hoeft te upgraden over 3 jaar als je dat wilt, niet je hele systeem. En wie weet komen de nieuwe refreshes ineens met een stuk hogere kloksnelheid :D
Kijk ook iets wat ik zo snel niet wist of ergens heb gelezen. Dus Ryzen is gewoon beste optie als je beetje toekomstbestendig systeem wil hebben qua gamen.. kan de TS ook gelijk beslissen voor zichzelf, welke Ryzen variant zou je aanraden als je gewoon een toereikend budget hebt en vooral de focus hebt liggen op gaming en af en toe eens streamen of Adobe werk ?

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Kijk ook iets wat ik zo snel niet wist of ergens heb gelezen. Dus Ryzen is gewoon beste optie als je beetje toekomstbestendig systeem wil hebben qua gamen.. kan de TS ook gelijk beslissen voor zichzelf, welke Ryzen variant zou je aanraden als je gewoon een toereikend budget hebt en vooral de focus hebt liggen op gaming en af en toe eens streamen of Adobe werk ?
R5 1600 hands down _/-\o_ klokt net zo ver over als de X versie, komt met een stock koeler die redelijk stil is terwijl hij zowat op volle snelheid draait, (en je kan gewoon 3.8ghz halen met een stock koeler.. ik zie intel's plastic dingetje het niet doen ;) ) Plus overklokken gaat al met een B350 mobo. Enigste wat wel is, is dat de kans van 3000 mhz of hoger geklokte ram blijkbaar beter werkt met een -X versie, maar de non X gaan altijd wel tot 2933 mhz. Over het algemeen gaan de chips wel t/m 4ghz, soms tot 4.1 en sillicon lottery 4.2 of hoger, maar dat is niet mis voor een chip van die prijs die 6c12t heeft :D
Nog een paar voordelen:
- AM4 gaat dus langer mee, dus over twee generaties kun je je cpu upgraden zonder je mobo te vervangen.
- Minimum frames op 1600 of hoger zijn echt stukken beter
- Als je streamt heb je een veel stabielere framerate
en ja, je support een bedrijf dat intel voor zn geld laat rennen waardoor competitie weer een beetje op gang komt.
- Vastgesoldeerde cpu's, superieure heat transfer tussen de die en de IHS (tov intel's thermal kwakje)

Nadelen:
- Virtualisatie gaat nog niet helemaal goed op ryzen
- IPC is nog niet op het niveau van intel, dus maximum frames zijn bij intel nog steeds hoger, dus voor spellen als CS:GO is intel nog steeds een betere keuze
- Ram boven de 3200 mhz gaat nog steeds niet helemaal goed
- En de eerste boot op ryzen duurt echt heel lang tot het punt dat je denkt dat ie niet werkt, maar dan komt het bios scherm en ben je weer vrolijk :D

Verder is er niks mis met intel hoor, de 7700k is nog steeds een snelle processor, maar sinds ik een ryzen 6 core heb wil ik niet meer terug naar 4 :P

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

@Squats
Mijn Gigabyte bord boot sneller dan mijn oude MSI p67 bord dus ook dat valt wel mee ;) denk dat het echt aan het moederbord ligt en niet Ryzen zelf.

En ook mijn 3200Mhz Hynix ram werkt gewoon zonder enig probleem op mijn bord met een 1700 die overigens 3,7Ghz op stock volts doet maar ik niet verder wil pushen met de stock koeler ;) Het enige is dat XMP nog niet echt lekker lijkt te werken maar dat is het wel, even zelf de timings invullen en gaan met de banaan :P

[ Voor 50% gewijzigd door DarkBlaze op 09-06-2017 21:47 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Datimmo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-11 10:34
#ProductPrijsSubtotaal
2AOC G2460VQ6 Zwart€ 149,-€ 298,-
1Arctic Z2 Pro€ 80,25€ 80,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 378,25

Ik ben zelf voor deze setup met monitoren en stand gegaan. Bevalt heel goed.

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

DarkBlaze schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:45:
@Squats
Mijn Gigabyte bord boot sneller dan mijn oude MSI p67 bord dus ook dat valt wel mee ;) denk dat het echt aan het moederbord ligt en niet Ryzen zelf.

En ook mijn 3200Mhz Hynix ram werkt gewoon zonder enig probleem op mijn bord met een 1700 die overigens 3,7Ghz op stock volts doet maar ik niet verder wil pushen met de stock koeler ;) Het enige is dat XMP nog niet echt lekker lijkt te werken maar dat is het wel, even zelf de timings invullen en gaan met de banaan :P
Haha zal best, ik vond de eerste keer booten van ryzen echt lang duren tegenover een intel skylake systeem wat ik vorig jaar in elkaar heb gezet. Nu is het gewoon snel, maar die eerste keer wachten op dat bios scherm is echt dodelijk stressend |:(
Verder qua ram meen ik te hebben gehoord dat je idd wel op een non x 3200 kan halen maar dat de kans groter is dat je het niet haalt tov een -x heb zelf dus 3200 idd maar op een 1600x :D

• Asthaparhim
Sorry als dit negatief overkomt, maar als je na 40+ reacties nog steeds moet tobben over ryzen of intel dan blijven we dit topic uppen terwijl ik denk dat je dan het verschil tussen 7700k en 1600 niet eens merkt.

Heb lijkt me redelijk simpel, wil je nu alles op alles voor gaming en heb je geld kies intel. Wil je toekomstbestendigheid oa door platform support, lagere prijzen als in bang for buck, recente en langere bios en driver support etc kies Ryzen.

Ik kom van een 8 jaar oude 1stgen i5 750 2,67 ghz die nu anderhalf jaar overgeklokt naar 3.8 is naar ryzen 1600.
De basis is nog steeds ga je (uiteindelijk) overklokken of wil je dat een kans geven zodra je systeem op zijn hielen loopt.

Vanuit Ryzen oogpunt is de 1600 de beste bang voor buck, 6 cores gaan we komende jaren nog niet volledig benut zien worden als devs nu nog problemen hebben met multicore support.

Samsung SSD is prima maar de Crucial MX300 levert wat meer GBs. Ook moet je je afvragen of je niet beter een goedkopere MB moet hebben als je niet showcased EN als je wel of niet gaat overklokken.

Hierdoor komt er meer ruimte vrij voor evt 1080. Er komt zelfs meer geld vrij als je een 450 koeler pakt, meermaals aangegeven goedkoper, ruimte voor 1070 met OC of 1080 en warranty. Allemaal afwegingen die je zelf moet maken. Wat je ook kiest, het gaat toch minstens 7 jaar mee verwacht ik

• Yoshishume
Bedankt voor jullie reacties!

Wat betreft voeding hou ik het gewoon op 550W.

7700k levert nu bij de meeste games nog de beste prestaties, dus is het niet beter om nu voor kwaliteit te kiezen en daarvan te genieten in plaats van af te wachten wanneer games zo gemaakt worden dat ze beter op een Ryzen draaien dan op de 7700k? Aangezien dat waarschijnlijk nog wel een paar jaar gaat duren.. En het lijkt me dat ik over 5 jaar ook nog prima kan gamen met een 7700k?

@Asthaparhim Ik snap je punt ;) Maar het zijn best redelijke bedragen dus ik wil graag weten wat ik koop.. En daarnaast vind ik het allemaal heel interessant en gewoon leuk om erover te praten.
Die SSD ga ik even overwegen.. maar ik denk dat ik het bij de samsung houd, denk dat ik aan 500gb wel genoeg heb. En wat gpu betreft laat ik het bij een 1070, moet goed komen met die 1080p monitoren.

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

@Yoshishume
Ik denk dat je nu een inschattingsfout maakt als je denkt dat het 5 jaar gaat duren voor dat spellen geupdate worden voor Ryzen. Dat gebeurt namelijk nu al, kijk maar naar Ashes of the Singularity of Rise of the Tombraider dit zijn 2 voorbeelden waar er gewoon een grote performance boost kwam voor Ryzen met een patch.

• Asthaparhim
Zoals ik al zei je verhouding klopt niet, al helemaal niet als je het bij 1080p laat, maar koop maar een ferrari motorblok (intel) ipv een audi motorblok (ryzen) die je in een fiat panda stopt (1080p icm overkill 1070) even heel krom gezegd. Het zijn redelijke bedragen omdat je dat ervan maakt cq een eis is.

Natuurlijk snap ik dat je wilt weten wat je koopt, echter als je rondkijkt in andere topics, googled, andere reviews leest heeft het weinig nut - kostentechnisch cq dat het om redelijke bedragen gaat - gezien om Intel te halen. Op papier en in praktijk is ipc van intel beter, maar voor de leidende marktspositie die zij de afgelopen 9? jaren hebben gehad brengt nu Ryzen is uitgekomen geen vraagtekens bij jou op?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Asthaparhim schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:20:
Zoals ik al zei je verhouding klopt niet, al helemaal niet als je het bij 1080p laat, maar koop maar een ferrari motorblok (intel) ipv een audi motorblok (ryzen) die je in een fiat panda stopt (1080p icm overkill 1070) even heel krom gezegd. Het zijn redelijke bedragen omdat je dat ervan maakt cq een eis is.

Natuurlijk snap ik dat je wilt weten wat je koopt, echter als je rondkijkt in andere topics, googled, andere reviews leest heeft het weinig nut - kostentechnisch cq dat het om redelijke bedragen gaat - gezien om Intel te halen. Op papier en in praktijk is ipc van intel beter, maar voor de leidende marktspositie die zij de afgelopen 9? jaren hebben gehad brengt nu Ryzen is uitgekomen geen vraagtekens bij jou op?
Ik denk dat je dan zelf beter in zal moeten lezen. Ryzen presteert nauwelijks minder in moderne titels, sterker nog, er zijn er een aantal waar een 1600X een 7600k al verslaat, vanwege de extra cores. Verder 50% extra cores en threads voor dezelfde prijs, of minder als je de 1600 neemt. Hebben we het bijvoorbeeld nog niet gehad over PC waarop gebenched word, zonder achtergrondprogramma's die ook CPU rekenkracht vragen, of dat een 1600 met een fatsoenlijke stock koeler komt, of dat een B350 bordje goedkoper zal zijn dan een Z270 bordje.

@Yoshishume ik zou echt voor een Ryzen systeem gaan. Ik wil alleen wel een ding van je weten. Hoe wou je precies twee 1080p schermen gebruiken? Beide voor gaming of eentje en de andere voor andere zaken? Verder heb je al overwogen om gewoon een 1440p scherm te halen?

Qua build heb je hier veel meer aan. :)

-Met de stock koeler kan je tot ongeveer 3,7ghz overclocken, daarna heb je een aftermarket nodig
-Goedkoop, maar goed bordje, er zijn nog veel meer opties te bedenken die goedkoper zijn dan wat je had.
-Voor de rest wat kleine dingetjes zoals een mooie kast uitgekozen, grotere en goedkopere SSD die gelijkwaardig is. Verder de uitstekende RM550x voeding. Je hebt budget, kan je net zo goed een uiterst stille voeding pakken die tien jaar meegaat. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 223,95€ 223,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Corsair RM550x€ 90,50€ 90,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,51€ 152,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.231,36

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Asthaparhim
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:03:
[...]

Ik denk dat je dan zelf beter in zal moeten lezen. Ryzen presteert nauwelijks minder in moderne titels, sterker nog, er zijn er een aantal waar een 1600X een 7600k al verslaat, vanwege de extra cores. Verder 50% extra cores en threads voor dezelfde prijs, of minder als je de 1600 neemt. Hebben we het bijvoorbeeld nog niet gehad over PC waarop gebenched word, zonder achtergrondprogramma's die ook CPU rekenkracht vragen, of dat een 1600 met een fatsoenlijke stock koeler komt, of dat een B350 bordje goedkoper zal zijn dan een Z270 bordje.

@Yoshishume ik zou echt voor een Ryzen systeem gaan. Ik wil alleen wel een ding van je weten. Hoe wou je precies twee 1080p schermen gebruiken? Beide voor gaming of eentje en de andere voor andere zaken? Verder heb je al overwogen om gewoon een 1440p scherm te halen?

Qua build heb je hier veel meer aan. :)

-Met de stock koeler kan je tot ongeveer 3,7ghz overclocken, daarna heb je een aftermarket nodig
-Goedkoop, maar goed bordje, er zijn nog veel meer opties te bedenken die goedkoper zijn dan wat je had.
-Voor de rest wat kleine dingetjes zoals een mooie kast uitgekozen, grotere en goedkopere SSD die gelijkwaardig is. Verder de uitstekende RM550x voeding. Je hebt budget, kan je net zo goed een uiterst stille voeding pakken die tien jaar meegaat. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 223,95€ 223,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Corsair RM550x€ 90,50€ 90,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,51€ 152,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.231,36
Daniel ik heb juist mijn keuze grotendeels op grond van jouw reactie in mijn topic gebaseerd. Ook een 1600 dus. Het woordje nauwelijks is wel het puntje waarover hier wordt gestruikeld. Intel - op dit moment - is beter in gaming en TS wilt - nu - voor kwaliteit gaan ipv bang for buck. Ik adviseer meneer ook een 1600. Ook al is een 77k duurder. Dan zou meneer mocht hij steevast bij budget en 1070 blijven eventueel een 1700 kunnen kiezen. Maar schijnbaar begrijpt niemand mijn input hier.

• Yoshishume
@Asthaparhim Het spijt me als het overkomt alsof ik je advies etc. niet serieus neem en eigenwijs bij m'n eigen mening wil blijven. Maar ik heb eigenlijk altijd van mensen gehoord dat ik voor intel moest gaan i.p.v. ryzen, de laatste weken ben ik me er wat meer in gaan verdiepen en ben ik erachter gekomen dat er naast die groep mensen die zeggen dat ik voor intel moet kiezen, er ook een grote groep mensen is die zegt dat ik voor ryzen moet gaan. Dus ik had toen ik mijn pc ging samenstellen eigenlijk al vast staan dat ik voor intel zou gaan, maar nu krijg ik dus aardig wat reacties dat dat niet de beste keuze is (waar ik natuurlijk heel blij mee ben), maar ik wil dus eerst wat meer weten over waarom ik dan wel voor ryzen moet gaan i.p.v. intel. En daardoor lijkt het misschien dat ik het niet eens ben met je advies, terwijl ik er heel blij mee ben en het zeker wel serieus neem.. ;)

• Yoshishume
Bedankt voor jullie reacties!
@DaniëlWW2 Bedankt voor je advies en je build!
Ik heb er alleen wat vragen over ;)
-Als ik je build vergelijk met de build die ik zelf had gemaakt, zie ik dat het moederbord een heel stuk goedkoper is dan die ik zelf had gekozen.. hoe kan dit..?
-Je zegt dat ik met de stock koeler ongeveer tot 3.7ghz kan overklokken, kan ik een 1600 überhaupt verder dan 3.7ghz overklokken? En hoe zit dit bij de ryzen 1700?
- Ik had als case zelf de Phanteks Eclipse P400S in gedachten, ik neem aan dat ik die case kan nemen zonder problemen te krijgen..?
#ProductPrijsSubtotaal
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,49€ 84,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 84,49

Wat betreft monitoren houdt ik het denk ik op 1080p, 1440p wordt best wel prijzig, vooral omdat ik ook 144hz monitoren wil voor shooters. Als ik 2 monitoren neem, zal ik op de 2e af en toe gaan gamen, maar dat zal vooral op 1 monitor worden, maar ik zit eraan te denken om 3 monitoren te nemen en dan af en toe op 3 monitoren te gamen.
Pagina: 1