Hey,
Ik ga binnenkort een cursus volgen waarbij veel gebruik gemaakt wordt van VM's. (150GB)
Mijn laptop is een HP Spectre X360 4150nb, met 512GB SSD.
Op zich heb ik voldoende ruimte en ook wel een draagbare USB3.0 HD, maar ik wilde toch even informeren wat de beste uitbreiding zou zijn:
- SD kaart van 256GB, zoals Samsung EVO plus 256GB
- USB3 stick, zoals Patriot Memory Supersonic Magnum 2 256GB
Volgens spec is USB stick veel sneller 400MB/s lezen/300MB/s schrijven tov 90MB/s lezen/90MB/s schrijven.
Maar is dat in de praktijk ook echt zo?
Voordeel van de SD kaart is dat die niet of weinig uitsteekt, maar het moet wel werkbaar snel blijven natuurlijk.
Is zo'n USB3 stick snel genoeg om een VM te draaien?
Daarnaast een zelfde soort vraag voor mijn oudere laptop: Sony Vaio VPCZ1
Core i7-620m, kennelijk Arrandale platform, 256GB SSD.
Die heeft geen USB3, maar wel een ExpressCard poort.
Een andere SSD is daar niet in te krijgen, dus uitbreiding moet via USB2, SD slot, HG Duo slot of ExpressCard slot.
Wat zou het snelste zijn? USB2 of ExpressCard adapter met SDHC card of de SD kaart slot zelf?
Ik ga binnenkort een cursus volgen waarbij veel gebruik gemaakt wordt van VM's. (150GB)
Mijn laptop is een HP Spectre X360 4150nb, met 512GB SSD.
Op zich heb ik voldoende ruimte en ook wel een draagbare USB3.0 HD, maar ik wilde toch even informeren wat de beste uitbreiding zou zijn:
- SD kaart van 256GB, zoals Samsung EVO plus 256GB
- USB3 stick, zoals Patriot Memory Supersonic Magnum 2 256GB
Volgens spec is USB stick veel sneller 400MB/s lezen/300MB/s schrijven tov 90MB/s lezen/90MB/s schrijven.
Maar is dat in de praktijk ook echt zo?
Voordeel van de SD kaart is dat die niet of weinig uitsteekt, maar het moet wel werkbaar snel blijven natuurlijk.
Is zo'n USB3 stick snel genoeg om een VM te draaien?
Daarnaast een zelfde soort vraag voor mijn oudere laptop: Sony Vaio VPCZ1
Core i7-620m, kennelijk Arrandale platform, 256GB SSD.
Die heeft geen USB3, maar wel een ExpressCard poort.
Een andere SSD is daar niet in te krijgen, dus uitbreiding moet via USB2, SD slot, HG Duo slot of ExpressCard slot.
Wat zou het snelste zijn? USB2 of ExpressCard adapter met SDHC card of de SD kaart slot zelf?