Toon posts:

14CL77 of toch 15CL71

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floki70
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-07-2020
Mijn vraag
k ben momenteel nog aan het twijfelen welk model van bto laptop ik zou nemen de hardware die ik er in zou willen is bij beide modelen het zelfde. dus heeft er misschien iemand hier ervaring met een van deze 2 modellen van bto laptops. zelf neig ik meer naar het 14" model om dat die wel compacter is en minder weegt. ik zou mijn laptop vooral gebruiken om mee naar school te kunnen nemen, vakantie, LAN party's.

model namen:
15CL71 (15" laptop)
14CL77 (14" laptop)

beiden zouden uitgerust worden met een i7 7700HQ, een GTX1050Ti, 16GB RAM, 256GB M.2 SATA SSD, 500GB 7200 RPM HDD, killer wireless

alvast merci voor de hulp.

Beste antwoord (via floki70 op 06-06-2017 10:38)

• Tusa
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-12-2017
floki70 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:29:
danku dat zou zeer fijn en handig zijn. heb indardaat naar u website ook gekeken is inderdaad goedkoper. maar u sugestie zijn meer dan welkom het is natuurlijk niet iets goed koop zo'n laptop dus het moet wel de juiste zijn.
Wat dacht je van deze?

pricewatch: Asus FX502VM-FY109T

Die is een stuk sterker qua behuizing en heeft een betere GPU (GTX 1060). Het geheugen is tevens uitbreidbaar naar maximaal 24 GB. Ik zou hem overigens wel uitbreiden van de standaard 8 GB naar 16 GB aan geheugen. Is echt heel eenvoudig, en anders zijn er wel computerzaken die dit voor je kunnen doen. Bij Paradigit geldt nu zelfs 10% extra kassakorting: 10% extra kassakorting met couponcode: LAPTOP10. Tevens kun je hen bellen en vragen of zij 8GB extra geheugen willen plaatsen. Dan nog blijf je volgens mij onder je max. budget. De laptop zou dus zonder geheugen uitbreiding, en met de kassakorting €1124,10 kosten bij Paradigit.

https://www.paradigit.nl/...s&utm_medium=pricecompare

Dan heb je een beest van een laptop en ben je ook voorbereid op toekomstige games! ;)

[Voor 38% gewijzigd door Tusa op 06-06-2017 06:46]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tusa
Beste @floki70, wat wil je zoal gaan doen met je laptop....gaming? Waarom een Clevo van BTO? Wat is jouw budget?

De Clevo's van o.a. BTO zijn niet bijster geschikt om veel mee op pad te gaan. De behuizing laat daarvoor te wensen over. Als je toch perse een Clevo laptop wilt, dan zou je ook nog eens bij laptopparts4less rond kunnen neuzen. Dezelfde behuizing maar goedkoper + gratis Windows 10 pro installatie en ook zelf samen te stellen.

https://laptopparts4less.frl/

Een voorbeeld: https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Maar goed, vertel eens precies wat je ermee wilt doen en wat je budget is. Wellicht kunnen meerdere Tweakers jou dan wat uitgebreider helpen in adviezen. :)

[Voor 14% gewijzigd door Tusa op 05-06-2017 20:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floki70
mijn laptop is bedoeld om zo mobiel mogelijk te zijn maar toch ook krachtig genoeg. ik gebruik mijn laptop vooral om mee te nemen om bij vrienden te gamen(lan party's),op vakantie mee tenemen om daar te gamen, en ook naar school en mijn kot.

de games die ik momenteel veel speel zijn battlefield 4 en 1, CSGO, COD, LOL, ghost recon wildlands, civ V, space engineers en KSP.

het budget wat ik aan mijn pc kan geven is Max 1400euro. en waarom bto omdat dat de website was die ik het eerste vond en had daar toch al wel redelijk veel goede review over gelezen. de website laptopparts4less had ik zelfs nog nooit gezien. zal daar direct is wat gaan op rond kijken.

dus wat voor mij vooral belangrijk is is natuurlijk de kwalitiet van het product(gaat veel verplaatst worden in een rugzak), gewicht en grote (idem aan het vorige punt), prestatie, en batterij duur(ik ben al tevreden met 4 tot 5 bij licht type en web werk)

ik sta natuurlijk altijd open voor suggesties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tusa
floki70 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:15:
mijn laptop is bedoeld om zo mobiel mogelijk te zijn maar toch ook krachtig genoeg. ik gebruik mijn laptop vooral om mee te nemen om bij vrienden te gamen(lan party's),op vakantie mee tenemen om daar te gamen, en ook naar school en mijn kot.

de games die ik momenteel veel speel zijn battlefield 4 en 1, CSGO, COD, LOL, ghost recon wildlands, civ V, space engineers en KSP.

het budget wat ik aan mijn pc kan geven is Max 1400euro. en waarom bto omdat dat de website was die ik het eerste vond en had daar toch al wel redelijk veel goede review over gelezen. de website laptopparts4less had ik zelfs nog nooit gezien. zal daar direct is wat gaan op rond kijken.

dus wat voor mij vooral belangrijk is is natuurlijk de kwalitiet van het product(gaat veel verplaatst worden in een rugzak), gewicht en grote (idem aan het vorige punt), prestatie, en batterij duur(ik ben al tevreden met 4 tot 5 bij licht type en web werk)

ik sta natuurlijk altijd open voor suggesties.
Morgenvroeg zal ik eens een paar suggesties plaatsen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floki70
danku dat zou zeer fijn en handig zijn. heb indardaat naar u website ook gekeken is inderdaad goedkoper. maar u sugestie zijn meer dan welkom het is natuurlijk niet iets goed koop zo'n laptop dus het moet wel de juiste zijn.

[Voor 70% gewijzigd door floki70 op 05-06-2017 21:31]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Tusa
floki70 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:29:
Wat dacht je van deze?

pricewatch: Asus FX502VM-FY109T

Die is een stuk sterker qua behuizing en heeft een betere GPU (GTX 1060). Het geheugen is tevens uitbreidbaar naar maximaal 24 GB. Ik zou hem overigens wel uitbreiden van de standaard 8 GB naar 16 GB aan geheugen. Is echt heel eenvoudig, en anders zijn er wel computerzaken die dit voor je kunnen doen. Bij Paradigit geldt nu zelfs 10% extra kassakorting: 10% extra kassakorting met couponcode: LAPTOP10. Tevens kun je hen bellen en vragen of zij 8GB extra geheugen willen plaatsen. Dan nog blijf je volgens mij onder je max. budget. De laptop zou dus zonder geheugen uitbreiding, en met de kassakorting €1124,10 kosten bij Paradigit.

https://www.paradigit.nl/...s&utm_medium=pricecompare

Dan heb je een beest van een laptop en ben je ook voorbereid op toekomstige games! ;)

[Voor 38% gewijzigd door Tusa op 06-06-2017 06:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floki70
danku voor de hulp dat ziet er mij inderdaad een zeer krachtige laptop uit. ik ben ik heb nu wel wat denk werk te doen. danku voor u suggestie en hulp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tusa
floki70 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:38:
danku voor de hulp dat ziet er mij inderdaad een zeer krachtige laptop uit. ik ben ik heb nu wel wat denk werk te doen. danku voor u suggestie en hulp
Geen dank beste floki. :)

Laat alsjeblieft even weten wat je keuze is geworden...als je een keuze hebt gemaakt. Dat soort dingen vinden anderen die meelezen...en ikzelf altijd leuk om te weten.

Succes met je denkwerk. 7(8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floki70
eerst nog eens danku voor de zeer goede sugestie. door u sugestie ben ik nog eens opnieuw gaan rond kijken welke laptops er zoal rond mijn budget zijn. een ik heb het terug gebracht naar 3 mogelijke kandidaten.

eerste: https://www.paradigit.nl/...s&utm_medium=pricecompare

ASUS FX502VM-FY109T : is een zeer goede laptop met een gtx 1060 3gb en een i7 6700hq dus echt goed sterk, enkel ben ik beginnen twijfelen over mijn nood voor toch een beetje goede batterij capacitiet.

de tweede: https://www.laptopshop.be...2vm-fy022t-be-azerty.html

ASUS ROG GL502VM-FY022T : kun je zo een beetje het grote broertje nomen van hier boven met een gtx 1060 6gb en i7 6700hq en ook een extra hdd van 1tb

de derde laptop: https://www.bol.com/nl/p/...=BE&suggestionType=browse

Acer Aspire VX-591G-71TS : deze heeft een gtx 1050ti wat meer dan genoeg is voor de games die ik op mijn laptop zou spellen, als ik echt het zwaarste van het zwaarste wil spellen doe ik dat wel op mijn desktop thuis. deze laptop heeft ook een i7 7700hq (nieuwe gen.) en 16gb RAM, en een ssd en een hdd van 1tb. een een batterij duur van iets minder van 6 uur bij typewerk.

dus hier ben ik nog tussen aan het twijfelen de clevo hebben we al zo goed als uitgesloten door wat meer opzoek werk te hebben gedaan over de bouwkwalitiet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tusa
@floki70 Neem alsjeblieft geen Acer. Dat is echt low budget en vergelijkbaar met Clevo qua behuizing....de behuizing is niet sterk genoeg voor hetgeen jij ermee wilt doen. Als je serieus gaat Gamen, dan zal elke laptop met een GTX 10.. serie GPU het ongeveer anderhalf uur volhouden op een volle accu. Dan is de accu leeg en moet hij achter de adapter (stroom).

Ook als jij gewoon gaat browsen op het internet, of een filmpje kijkt op je laptop met een GTX10.. serie GPU, dan ook verbruikt die GPU accu power. Niet zo heel veel, maar toch wel iets. Bij licht typewerk houdt de Asus accu het dan ook ongeveer 5 tot 6 uurtjes vol.

Wat denk je hiervan: https://www.paradigit.nl/...40t/80046186/product/8471

15,6 inch Full-HD beeldscherm
Intel® Core™ i7-7700HQ processor
16 GB werkgeheugen
128 GB SSD + 1 TB harde schijf
NVIDIA® GeForce® GTX 1050 - 4 GB

Met kassakorting €1169,10 en een beest van een laptop die helemaal klaar is omdat er al 16GB aan geheugen in zit en een krachtige GPU heeft (NVIDIA® GeForce® GTX 1050) + i7-7700HQ processor.

Dan ben je het beste uit en heb je een uitstekende laptop voor hetgeen jij ermee wilt doen. Je vrienden zullen jaloers op je zijn. :)

Als je perse een laptop wilt met een GTX150 TI GPU, dan zou ik deze kiezen:

pricewatch: MSI GE62 7RE-094NL (Apache Pro)

Hier een filmpje!

YouTube: Tech4You: MSI GE62VR 7RF-298NL Gaming laptop

[Voor 55% gewijzigd door Tusa op 06-06-2017 20:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tusa
@floki70 Ik heb je nu volgens mij voldoende geholpen.

Succes verder, en laat even weten wat je uiteindelijke keuze is geworden. :)
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee