Hoe zet je een waarden van een message box in een array?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De opdracht luid als volgt: Maak een form met een tekstbox en twee knoppen. Wanneer de gebruiker een tekst in het tekstbox typt en dan op de eerste knop drukt wordt de ingevoerde tekst in een array gezet. Zo kan de gebruiker 4 verschillende teksten invoeren. Geef nu de waardes weer in een MessageBox met behulp van een FOR loop wanneer de gebruiker op de tweede knop drukt.

Tot nu toe ben ik hier gekomen, alleen snap ik niet precies wat ik fout doe, zou iemand weten hoe je ervoor zorgt dat de waarde van je Textbox in een Data(0), data(1), data(2) of data(3) gaat?
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/8b186d70e33edc460d3e2482cf3c23d4.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2017 19:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je tekst is leesbaar maar je kan die gewoon hier in het topic dumpen of op een site, maar dit is dus een school opdracht.

Wat je code betreft dat kan veel korter, die if structuur en die dim's kunnen ook weg in btnknop ;)
Visual Basic .NET:
1
2
3
data(x)=txttekst.text
x+=1
if x=> data.length then x=0

en als je de tekst terug wilt oproepen, ben je in de goede richting maar 4 msgboxen oproepen is een nogo
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
dim sText as string=""
for i=0 to data.length-1
stext &= if(stext<>"",environment.newline) & i &". " & data(i)
next
msgbox(stext)
stext=""

Maar als ik van jou was zou ik c# leren, kom je veel verder mee in de industrie.

*ja er staat express een fout in, kun je nog wat van leren :Y

[ Voor 14% gewijzigd door Damic op 05-06-2017 19:49 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag