Teamviewer IP lokaliseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnimist
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Beste tweakers,

Een kennis van mij is slachtoffer geworden van online phishing, een Nederlandse man belde het slachtoffer op, en vroeg om Team Viewer te openen. Is er een manier om het IP van de laatste sessie te traceren? Is dit dan het IP dat door de proxy van teamviewer gaat of kan ik daadwerkelijk dit adres resolven in coordinaten?

Mvg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:56
Kijk even in de installatiefolder. Daar worden bij mijn weten gewoon logs bijgehouden.

Weet je de impact trouwens al?
Ik zou die machine niet aan het netwerk hangen zolang je m nog niet hebt opgeschoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05
Dat treft, mijn buurman had hetzelfde. Je vind de connectie in Connections_incoming.txt.
Verdorie. Ik dacht dat het IP daarin stond, maar blijkbaar niet...
Bij mij was de verbinding gelegd via 'MICROSOFT-SERVER'. Een UID eindigend op A899221F845D, maar onduidelijk wat dat is...

Of dat door een proxy gaat weet je niet.

[ Voor 43% gewijzigd door DiedX op 05-06-2017 17:24 ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFancyPantss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-11-2023
Je kan het IP terugvinden in de file TeamViewerXX_Logfile.log. Het is een text bestand, kan je zo openen met notepad en de XX moet je vervangen met versienummer. Deze file staat normaal gezien in de folder waar TeamViewer geïnstalleerd staat.

@DiedX : Een UID = unique identifier. Het is gewoon een random gegenereerde string die als ID wordt gebruikt, kan je niets uit afleiden.

[ Voor 8% gewijzigd door MrFancyPantss op 15-06-2017 20:27 ]