Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround triple boot systeem 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal vooral worden gebruikt om te browsen, programmeren, virtualiseren, videobewerking, wat met databanken te spelen enzovoorts. Heel af en toe zal er ook wat worden gegamed maar dan denk ik vooral aan spellen zoals CSGO, toekomstbestendigheid kan natuurlijk nooit kwaad

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht een een maximumprijs van 1100, uiteindelijk wil ik gewoon veel bang voor de buck en dat moet met een budget van ongeveer 1000 euro wel lukken vermoed ik, zeker omdat ik geen hardcore gamer ben.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals een scherm (1680x1050 :9 ), toetsenbord en muis zal ik meenemen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel dacht ik aan volgend systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 322,20€ 322,20
1MSI B350 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 150,38€ 150,38
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 87,-€ 87,-
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Seasonic G-series 360 watt€ 59,95€ 59,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,45€ 164,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.081,88

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, alleen qua videokaart ga ik voor Nvidia aangezien hun ondersteuning voor Linux in het algemeen beter is. Bovendien heb ik ook gelezen dat zij vanaf nu drivers voorzien voor MacOS, wat zeer handig is aangezien ik ook MacOS wil draaien (naast eventueel Windows 10 en Linux)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tja, hoe stiller hoe beter natuurlijk :+

Ga je overklokken?
Ryzen blijkt relatief makkelijk te overklokken, dit is voor mij geen noodzaak maar het is altijd mooi meegenomen. De B350 chipset heeft voldoende overklok mogelijkheden voor mijn doeleindes denk ik

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback krijgen over de gekozen componenten. Momenteel ben ik alleen redelijk zeker over de gebruikte SSD, de case en het RAM :+
  • Is het de moeite om bij te betalen voor het Red label tegenover Blue?
  • Is de voeding krachtig genoeg of neem ik misschien toch beter de voeding die in de BBG staat (pricewatch: Corsair RM550x).
  • Zijn er betere videokaarten beschikbaar voor dit budget?
  • Over het moederbord lees ik veel goeds, nuja, vooral over de MSI B350 Gaming Pro / Tomahawk maar aangezien dit gewoon een andere paintjob is (en toevallig wat goedkoper) mag ik geen problemen verwachten, toch?

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Bedenk je wel dat nvidia kaarten virtualiseren wat irritanter is dan amd kaarten, vanwege in de drivers ingebouwd getrol. Valt wel om heen te werken, maar goed. Daarnaast gaat linuxondersteuning voor AMD kaarten de laatste tijd met sprongen vooruit, zie o.a. de benchmarks en discussie op Phoronix. :)

Over je voorgestelde build: WD red lijkt me niet heel veel meerwaarde hebben boven Blue. Verder wmb prima zo. Voeding is krachtig zat, beschaafd geOCde 1700 (zeg tot 3.75ghz) trekt minder dan 130W, en die 1050 uiterlijk 75.

[ Voor 12% gewijzigd door foppe-jan op 05-06-2017 16:29 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07
Voeding; pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
Is hartstikke stil (staat hier naast me op armlengte) en heeft wat meer prik.

SSD; pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
Tientje minder en wat meer ruimte. Wel wat mindere lees/schrijfsnelheden maar daar zul je weinig van merken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou geen AMD nemen als je macOS wil gaan draaien. Dat werkt voor geen meter en zal zolang Apple zelf niet met AMD hardware werkt ook nooit echt lekker gaan werken.

• filenox
NitroX infinity schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:28:
Voeding; pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
Is hartstikke stil (staat hier naast me op armlengte) en heeft wat meer prik.

SSD; pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
Tientje minder en wat meer ruimte. Wel wat mindere lees/schrijfsnelheden maar daar zul je weinig van merken.
SSD: Deze review laat toch behoorlijke performance winsten zien bij 'workload' benchmarks:
reviews: Crucial MX300: aardig presterende instap-ssd

VOEDING: Ondanks het feit dat de be quiet meer stroom kan leveren heeft die voeding wel een Silver rating ipv Gold. Langs de andere kant is de prijs wel hetzelfde en zegt de naam be quiet! me persoonlijk meer dan Seasonic, al kan dat ook aan mij liggen :+ Qua geluid zijn ze ongeveer even luid, toch als ik deze reviews mag geloven: be-quiet , seasonic. Twijfelgeval dus :)
johnkeates schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:30:
Ik zou geen AMD nemen als je macOS wil gaan draaien. Dat werkt voor geen meter en zal zolang Apple zelf niet met AMD hardware werkt ook nooit echt lekker gaan werken.
Ik heb toch al een aantal forumposts gevonden waar ze Ryzen werkend hebben gekregen, 'voor geen meter werken' is dus misschien wat overdreven? :)

[ Voor 7% gewijzigd door filenox op 05-06-2017 17:11 ]

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
filenox schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:06:
Ondanks het feit dat de be quiet meer stroom kan leveren heeft die voeding wel een Silver rating ipv Gold. Langs de andere kant is de prijs wel hetzelfde en zegt de naam be quiet! me persoonlijk meer dan Seasonic, al kan dat ook aan mij liggen :+ Qua geluid zijn ze ongeveer even luid, toch als ik deze reviews mag geloven: be-quiet , seasonic. Twijfelgeval dus :)
De extra stroom die de Be Quiet! extra levert, gebruik je toch niet, dus dat is geen argument. Stil zijn ze ook gewoon allebei. Het rendement van de Seasonic ligt iets hoger. De Seasonic krijgt 2 jaar langer garantie. De Seasonic is tevens de goedkoopste voeding waarvan toch meer dan 10 jaar betrouwbaar gebruik verwacht mag worden. Ik zie geen reden om de Seasonic niet te nemen, tenzij je plant op een videokaart upgrade dan wel meer dan 4x SATA nodig hebt. Seasonic is overigens een voedingsmerk, terwijl Be Quiet! meerdere onderdelen verkoopt. Be Quiet! is daardoor inderdaad bekender, maar dat zegt eigenlijk drie keer niets.

Een WD Red heeft features die je niet nodig hebt, en eigenlijk ook niet wilt. De meerprijs is het dus absoluut niet waard.

De 1050 Ti lijkt mij hier een logische keuze. Je kunt eventueel ook een 1050 (niet-Ti) pakken.

Voor het moederbord lijkt me vooral Hackintosh ondersteuning belangrijk, dit kun je het beste zelf googlen.

• filenox
lactaxative schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:20:
[...]

De extra stroom die de Be Quiet! extra levert, gebruik je toch niet, dus dat is geen argument. Stil zijn ze ook gewoon allebei. Het rendement van de Seasonic ligt iets hoger. De Seasonic krijgt 2 jaar langer garantie. De Seasonic is tevens de goedkoopste voeding waarvan toch meer dan 10 jaar betrouwbaar gebruik verwacht mag worden. Ik zie geen reden om de Seasonic niet te nemen, tenzij je plant op een videokaart upgrade dan wel meer dan 4x SATA nodig hebt. Seasonic is overigens een voedingsmerk, terwijl Be Quiet! meerdere onderdelen verkoopt. Be Quiet! is daardoor inderdaad bekender, maar dat zegt eigenlijk drie keer niets.

Een WD Red heeft features die je niet nodig hebt, en eigenlijk ook niet wilt. De meerprijs is het dus absoluut niet waard.

De 1050 Ti lijkt mij hier een logische keuze. Je kunt eventueel ook een 1050 (niet-Ti) pakken.

Voor het moederbord lijkt me vooral Hackintosh ondersteuning belangrijk, dit kun je het beste zelf googlen.
Zeer duidelijk! Qua voeding blijft het een Seasonic dus :) Voor de harde schijf ben ik nu aan het kijken naar een pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB. Deze blijkt op 5400 RPM te draaien wat natuurlijk de geluidsproductie ten goede komt, qua snelheid heb ik wel nog een aantal vraagtekens..

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
filenox schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:39:
[...]

Zeer duidelijk! Qua voeding blijft het een Seasonic dus :) Voor de harde schijf ben ik nu aan het kijken naar een pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB. Deze blijkt op 5400 RPM te draaien wat natuurlijk de geluidsproductie ten goede komt, qua snelheid heb ik wel nog een aantal vraagtekens..
Het verschil in random seek tijd door het verschil in RPM's is 33%. Dit is alleen relevant voor veel kleine bestanden op verschillende locaties op de schijf. Een SSD is hier 100-1000 keer sneller in, dus gebruik je voor dit soort dingen (vooral je OS) een SSD. De max. transfer speed is gewoon even snel, wat wel een relevante parameter is.

Verwijderd

Bij mijn weten wordt voor een hackintosh een Gigabyte bord aanbevolen.

• filenox
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:59:
Bij mijn weten wordt voor een hackintosh een Gigabyte bord aanbevolen.
https://www.reddit.com/r/.../?st=j3krzoub&sh=84b547c2

Dit ziet er al veel belovend uit! :)
Pagina: 1