Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal vooral worden gebruikt om te browsen, programmeren, virtualiseren, videobewerking, wat met databanken te spelen enzovoorts. Heel af en toe zal er ook wat worden gegamed maar dan denk ik vooral aan spellen zoals CSGO, toekomstbestendigheid kan natuurlijk nooit kwaad
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht een een maximumprijs van 1100, uiteindelijk wil ik gewoon veel bang voor de buck en dat moet met een budget van ongeveer 1000 euro wel lukken vermoed ik, zeker omdat ik geen hardcore gamer ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals een scherm (1680x1050
), toetsenbord en muis zal ik meenemen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel dacht ik aan volgend systeem:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, alleen qua videokaart ga ik voor Nvidia aangezien hun ondersteuning voor Linux in het algemeen beter is. Bovendien heb ik ook gelezen dat zij vanaf nu drivers voorzien voor MacOS, wat zeer handig is aangezien ik ook MacOS wil draaien (naast eventueel Windows 10 en Linux)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tja, hoe stiller hoe beter natuurlijk
Ga je overklokken?
Ryzen blijkt relatief makkelijk te overklokken, dit is voor mij geen noodzaak maar het is altijd mooi meegenomen. De B350 chipset heeft voldoende overklok mogelijkheden voor mijn doeleindes denk ik
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback krijgen over de gekozen componenten. Momenteel ben ik alleen redelijk zeker over de gebruikte SSD, de case en het RAM
De computer zal vooral worden gebruikt om te browsen, programmeren, virtualiseren, videobewerking, wat met databanken te spelen enzovoorts. Heel af en toe zal er ook wat worden gegamed maar dan denk ik vooral aan spellen zoals CSGO, toekomstbestendigheid kan natuurlijk nooit kwaad
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht een een maximumprijs van 1100, uiteindelijk wil ik gewoon veel bang voor de buck en dat moet met een budget van ongeveer 1000 euro wel lukken vermoed ik, zeker omdat ik geen hardcore gamer ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals een scherm (1680x1050
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel dacht ik aan volgend systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 322,20 | € 322,20 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC | € 150,38 | € 150,38 |
| 1 | WD Red WD20EFRX, 2TB | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 164,45 | € 164,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.081,88 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, alleen qua videokaart ga ik voor Nvidia aangezien hun ondersteuning voor Linux in het algemeen beter is. Bovendien heb ik ook gelezen dat zij vanaf nu drivers voorzien voor MacOS, wat zeer handig is aangezien ik ook MacOS wil draaien (naast eventueel Windows 10 en Linux)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tja, hoe stiller hoe beter natuurlijk
Ga je overklokken?
Ryzen blijkt relatief makkelijk te overklokken, dit is voor mij geen noodzaak maar het is altijd mooi meegenomen. De B350 chipset heeft voldoende overklok mogelijkheden voor mijn doeleindes denk ik
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback krijgen over de gekozen componenten. Momenteel ben ik alleen redelijk zeker over de gebruikte SSD, de case en het RAM
- Is het de moeite om bij te betalen voor het Red label tegenover Blue?
- Is de voeding krachtig genoeg of neem ik misschien toch beter de voeding die in de BBG staat (pricewatch: Corsair RM550x).
- Zijn er betere videokaarten beschikbaar voor dit budget?
- Over het moederbord lees ik veel goeds, nuja, vooral over de MSI B350 Gaming Pro / Tomahawk maar aangezien dit gewoon een andere paintjob is (en toevallig wat goedkoper) mag ik geen problemen verwachten, toch?