[WIN10] Netwerk maximaal 10 mbit ?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05-2023
Onder windows 10 ondervind ik ineens het probleem bij downloaden dat mijn snelheid niet verder gaat dan 10 mbits. onder taakbeheer geeft hij dan ook aan dat hij op 100% download.

Normaal kon ik gewoon 10x zo snel downloaden.
Ik weet nu niet waar het aan ligt en wat er veranderd is, het lijkt niet te komen vanaf mijn router want het probleem heb ik alleen op mijn hoofd pc.

Heeft iemand het zelfde probleem gehad, of weet iemand de oplossing ?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21
Kijk eerst maar eens naar de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
waar moet ik dan precies op letten dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

msterren schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:31:
waar moet ik dan precies op letten dan ?
Sorry hoor, maar als je dat moet vragen zit je op het verkeerde forum
Kijk nou ff naar dat ding en vraag je af wat er allemaal mis mee zou kunnen zijn.
Of doe eens gek en smijt er 5 piek tegenaan voor een nieuwe kabel.
En als je dat toch aan het in- en uitpluggen bent, vraag je dan eens af wat al die schattig gekleurde LEDjes betekenen, naast het contactje

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
fijne reactie, maar zoals ik al vermeld had ligt het niet aan het kastje, en 5 piek voor een kabel, de kabels die ik door mijn huis heb getrokken 3 jaar geleden zijn van iets betere kwaliteit dan 5 piek.

voor je zo'n reactie maakt zou je eerst zelf moeten doorvragen.

Maar goed ik ga zelf wel op onderzoek uit, ergens anders waar mensen die een vraag stellen wel normaal beantwoord kunnen worden en vooral welkom zijn.

fijne dag nog gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Gigabyte moederbord toevallig? Mijn wat oudere gigabyte moederbord (8 jaar oud) heeft een bug waarbij na verloop van tijd de NIC steeds langzamer gaat werken. Even alle stroom eraf en daarna er weer op verhelpt dit vervolgens voor een tijdje (paar maanden meestal).

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Ook last van gehad. Blijkbaar iets met een Windows update die iets in de settings verandert had.

Was toen vrij moeilijk op te lossen. Toen het weer voorkwam heb ik de kabel "omgedraaid" stekkertje in de pc naar router en andersom

Internet gaf aan dat dit ook een fix was ivm de verdeling van de aders in de kabel. Dan reset Windows de lanpoort en werkt het weer

[ Voor 6% gewijzigd door Splitinfinitive op 06-06-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:01
Wat splitinfitive zegt werkt echt heb ik ooit ook eens gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
bedankt voor de "wel" fijne reacties,

De kabels liggen dicht in de muur, als laatste oplossing zou ik dit wel kunnen proberen, anders zet ik er wel nieuw connectors op. Ervan uitgaande dat het hetzelfde effect heeft als de kabel omdraaien.

Het is me opgevallen dat het ook niet altijd is. bijvoorbeeld vandaag start ik de PC op en niks aan de hand, dus wellicht toch moederbord ( ASUS M5A 78L ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43
Lan drivers al geupdate?

Kabel op de juiste manier aangesloten? (Volgens de standaard)
Juiste kabel gebruikt en ook op de juiste manier afgemonteerd? Dus solid tussen 2 muurdoosjes en niet 1 muurdoosje en een connector?
Goede kwaliteit kabel gebruikt? Dus geen CCA maar volledig koper?

Zulke problemen zie je nog wel eens met een iets mindere kabel. De apparatuur gaan onderhandelen over de snelheid en komen dan tot de conclusie dat ze het beste op een lage snelheid kunnen werken. Je kunt redelijk op het randje zitten waardoor het soms wel en soms niet voorkomt. Het kan natuurlijk ook een softwarematig probleem zijn. Je kunt een keer een andere pc aansluiten op die kabel. Of even een losse kabel pakken en deze op de pc met het probleem aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15
msterren schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:11:

De kabels liggen dicht in de muur, als laatste oplossing zou ik dit wel kunnen proberen, anders zet ik er wel nieuw connectors op. Ervan uitgaande dat het hetzelfde effect heeft als de kabel omdraaien.

Het is me opgevallen dat het ook niet altijd is. bijvoorbeeld vandaag start ik de PC op en niks aan de hand, dus wellicht toch moederbord ( ASUS M5A 78L ).
Je kan eerst proberen gewoon een kabel door de kamer te leggen van router naar PC inplaatst het meteen te vervangen. Anders heb je werk voor niks gedaan. ( Testen wanneer het probleem aanwezig is, als kan ook met een andere PC/laptop om te kijken of probleem niet in Router/provider zit inplaats van computer )

Door "tests" zoals boven te doen, kom je erachter waar mogelijk het probleem speelt (opties aflsuiten)

Sinds wanneer speelt het probleem?
Heb je mogelijk wat verandert met hardware?
Je vermeld ook dat het probleem soms speelt, merk je een patroon of is het sporadisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

msterren schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:11:

Dat klinkt gewoon als een rotte kabel, zeker omdat het niet altijd optreedt.

Hangt d'r nu ff tijdelijk een andere kabel tussen, dat heb je dat in elk geval uitgesloten. Versleep anders je pc even naar je switch (of andersom), als je geen tijdelijke kabel door je hele huis wilt laten lopen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1