Advies gevraagd: MSI KT7-Turbo of Abit KT7-E?

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb flink gespaard en ik heb besloten om binnenkort maar es een upgrade te doen. Ik kon heel goedkoop een Duron 750 regelen (tijdelijke oplossing, ik wil 1.3 athlon) maar nu wil ik vragen welk moederbord het verstandigste is.

Ik heb begrepen dat de KT7-Turbo geen AGP 4x ondersteund terwijl ik dat wel zou willen (GeForce 2 Ultra levert extra veel op). De KT7-E ondersteund dat wel, maar volgens deze review ondersteund de Abit niet meer dan 1.2GhZ. Plus ook geen Durons boven 850MhZ, betekend dat niet goed overcloaken?

Ik dank U voor Uw moeite (nee ik ben geen Belg)

edit:
In de review staat geen Durons boven 850, maar dit plaatje is tegensprekend :?

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Volgens mij is de KT7-E een budget versie van de KT7A. Dit houdt in dat 133 Mhz NIET gegarandeerd wordt maar dat ie het wel kan draaien. Lijkt me niet echt een groot feest. Wil je overclocken?
Grote koeler?
SDR/DDR Ram?

Zin.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 10:48
K7T Turbo geen AGP 4x?? Niet dat ik dat gebruik, maar ik was er vanuit gegaan dat dit mobo'tje dat wel zou ondersteunen! Heb 'm zelf ook en niets anders dan lof (op het lange wachten van de raid controller na dan!)

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:25

GekkeR

key = key

Weet nie wie je heeft wijs gemaakt dat de turbo geen 4x heeft maar dat klopt dus niet :)

Ik had een Abit KT7-A maar die had incompatibility issues met wat hardware (Genaamd video kaart , asus v7700)

Deze MSI draait HEERLIJK :)
Hij is alleen wel wat meer public unfriendly (tov de abit) kwa bios opties , etc.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

Het MSI bord ondersteunt gewoon AGP4x. Heb er twee draaien met op beide een TB 1200, draait heel lekker en stabiel.

Verwijderd

abit kt7-E is een beetje een raar plankje. Hij ondersteund officieel geen 133 FSB, maar is wel gebaseert op de via kt133a chipset. En kan dus zonder problemen 133 Mhz FSB halen ( en nog veel hoger )

ook ondersteund hij een multiplier tot 12.5, maar als je er een 13x100 proc inzet zal hij gewoon 13x100 draaien. Echter als je er een 10x133 inzet zal hij standaart 10x100 gaan draaien, en moet je dus hem in je bios op 10x133 zetten.

Hij is wel lekker blauw, en nog goedkoper dan een kt7a. Je kunt hem echter niet met RAID krijgen.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik dank U allen voor uw reacties
Ik ben overtuigd: De MSi wordt ut dus
Pagina: 1