Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Is een standaard Intel koeler voldoende voor een Intel i7-6700k (niet overgeklokt)?

Ik ben van plan om een i7-6700k te gaan gebruiken ivm encoderen van video's, gamen en renderen.
Ik heb vrij weinig ruimte voor een grotere koeler aldus deze vraag. Als een standaard koeler niet voldoende is, is er een koeler die ongeveer even groot is en wel beter koelt?

Mijn huidige specificatie's:
CPU: Intel i5 6400 3,3 Ghz
RAM: 8GB Ram DDR4
GPU: Nvidia GTX970 4G
HDD: WDC-series HDD 1TB
SSD: SanDisk Ultra II SSD 480GB
MB: ASUS H110M-A - Moederbord (micro atx)

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De 6700K komt zonder standaard koeler aangezien deze niet geschikt is om hem koel te houden bij acceptabel geluidsniveau.

Welke behuizing heb je? Wat is budget? Wat heb je zelf al gevonden aan opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stin00 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:48:
De 6700K komt zonder standaard koeler aangezien deze niet geschikt is om hem koel te houden bij acceptabel geluidsniveau.

Welke behuizing heb je? Wat is budget? Wat heb je zelf al gevonden aan opties?
http://www.linkworld.com...._Detail.asp?hidShowID=117

Afmetingen
Breedte 18 cm
Hoogte 35 cm
Diepte 35 cm

Ik ben zelf radeloos op dit gebied, en heb geen ruimte voor gigantische koelers. Ik heb al een standaard koeler van Intel (die meegeleverd was met de i5). Max budget voor een koeler rond de 50 euro het liefst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik zou proberen uit te vinden hoe hoog de koeler mag zijn, maar met een beetje veiligheidsmarge kan daar waarschijnlijk een standaard tower koeler zoals een Cryorig H7 of Cooler Master 212 evo prima in.
Mocht dat net niet gaan passen, dan is een iets kleiner formaat zoals de Cryorig M9i ook nog een prima keuze.