Vraag

• G-Nuts
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09-2023
Mijn vraag:

Ik zoek een midrange Android Smartphone die een geweldig goede camera heeft voor zijn prijs (budget is 350 max.). Daarnaast is een andere vereiste dat hij een vingerafdruk scanner aan de achterkant heeft, minimaal een schermdiagonaal van 5,2 inch en tenminste Android 6.0 draait.

Omdat specificaties van de camera mij niet zoveel zeggen en vaak nogal overeenkomen ga ik liever af op de ervaring van gebruikers met bepaalde toestellen. In de praktijk is een sensor van een camera toch net even anders dan dat de fabrikant doet geloven.

Ik ben bereid om over te stappen op een minder bekend merk (of zelfs een Chinaphone)

Momenteel heb ik nog een Xperia Z (ja, de eerste generatie..)

Alle reacties

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Welke toestellen heb je zelf al gevonden wanneer je al je vereisten in de Pricewatch stopt?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 09:09
Goede verhalen gelezen over de camera van de moto g5 plus.

Verwijderd

Mijn vrouw heeft sinds kort een Samsung A5. Mooi toestel met prima camera.

Never mind. Geen vingerafdrukscanner aan de achterkant. Rare eis ook.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2017 14:29 ]

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 18:22
Zijn er eigenlijk wel toestellen te koop met een vingeradrukscanner aan de achterkant?

• G-Nuts
BeToBe schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:00:
Welke toestellen heb je zelf al gevonden wanneer je al je vereisten in de Pricewatch stopt?
Dat is dus het probleem, want wat vul je in als vereiste voor de camera? Waar moet het aan voldoen om een goede camera te zijn? MP is allang geen maatstaaf meer, dus wat dan wel? Maar als ik het een beetje invul kom ik uit op (prijs oplopend):

Huawei P8 Lite (2017)
Huawei P9 Lite
Honor 7
Honor 6X
Motorola Moto G5
Lenovo P2
Asus Zenfone 3
Honor 8

• G-Nuts
routier_lub schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:27:
Goede verhalen gelezen over de camera van de moto g5 plus.
Bedankt, ik ga mij er in verdiepen

• G-Nuts
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:28:
Mijn vrouw heeft sinds kort een Samsung A5. Mooi toestel met prima camera.

Never mind. Geen vingerafdrukscanner aan de achterkant. Rare eis ook.
Ieder zijn eigen smaak. Een scanner aan de achterkant heeft voordelen omdat je wijsvinger daar in de buurt ligt als je het toestel vast houdt. Ik vind het persoonlijk veel beter werken dan een scanner aan de voorkant.

• G-Nuts
internaut schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:34:
Zijn er eigenlijk wel toestellen te koop met een vingeradrukscanner aan de achterkant?
Ja die zijn er zeker. Vooral merken als Huawei, Asus, Honer en Xiaomi hebben vaak een scanner aan de achterzijde. Zelfs Samsung is met de S8 en S8+ overgestapt op een scanner aan de achterkant!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Drie posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 06-06-2017 08:44 ]

Verwijderd

De voorzijde is veel makkelijker. Om te ontgrendelen moet je toch ergens op duwen en dan heb je 'm direct ook ontrendelt.

Reden dat Samsung naar de achterkant gaat is niet omdat dat beter is, maar omdat ze zo'n randloos scherm wilden. Is dus een keuze waarbij design voor usability is gegaan.

Maar goed, ieder z'n ding, daarover ging dit topic niet, excuses.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:29

13art

Moderator Mobile
Verplaatst naar MAA (mobile aankoopadvies.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• G-Nuts
l3art schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:51:
[mbr]Verplaatst naar MAA (mobile aankoopadvies.[/mbr]
Bedankt, sorry voor het ongemak

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:14
Lg g5 se is ook een optie

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:19
Daar wil ik nog wel toestel aan toevoegen in jou Range en dat is de nieuw P10Lite (339,-)

Voordelen ten opzichte van de andere huawei's

- AC -wifi chip
- 32 GB ipv 16GB(dit begint toch krap te worden)

een ander alternatief (wel vingerafdruk, maar niet op achterzijde) is de A5 2017. Dit is een zeer fijn toestel met een mooier scherm als de huaweis. Voordelen:

- USB-C (minder kwetsbaar als micro-usb)
- IP68 certificering
- Fast charging
- Meer support vanwege hogere afzet aan toestellen
- Super Amoled ipv IPS

• G-Nuts
Dashlane schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:06:
Daar wil ik nog wel toestel aan toevoegen in jou Range en dat is de nieuw P10Lite (339,-)

Voordelen ten opzichte van de andere huawei's

- AC -wifi chip
- 32 GB ipv 16GB(dit begint toch krap te worden)

een ander alternatief (wel vingerafdruk, maar niet op achterzijde) is de A5 2017. Dit is een zeer fijn toestel met een mooier scherm als de huaweis. Voordelen:

- USB-C (minder kwetsbaar als micro-usb)
- IP68 certificering
- Fast charging
- Meer support vanwege hogere afzet aan toestellen
- Super Amoled ipv IPS
Ga ik zeker mijn blik op werpen! Bedankt! Toevallig ook ervaring met hoe de telefoons plaatjes schieten? Dat is uiteindelijk waar het op neer komt...

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:19
Bij een camera in het toestel is het lastig. Uiteindelijk heeft dat ook met smaak te maken,

https://www.allaboutphone...ng-galaxy-a5-2017-review/

Ik zou daarvoor echt naar de winkel gaan en daar de camera uit te proberen. Alleen ik denk dat het beide prima midrange camera's zijn.

mvg

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 10:03
Waarom niet de LG nexus 5x.

Deze heb ik zelf ook (nu een jaar). Is wel een wat ouder model, maar handzaam en vingerafdruk sensor achterop werkt perfect. Foto's zijn on par met de samsung s7.

Enige minpunt die ik kan verzinnen is 32gb en niet uitbreidbaar. Vind ik zelf jammer, maar ook niet echt nodig meer nu ik in europa gewoon spotify kan afspelen zonder offline playlists

• G-Nuts
-Splash- schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:51:
Waarom niet de LG nexus 5x.

Deze heb ik zelf ook (nu een jaar). Is wel een wat ouder model, maar handzaam en vingerafdruk sensor achterop werkt perfect. Foto's zijn on par met de samsung s7.

Enige minpunt die ik kan verzinnen is 32gb en niet uitbreidbaar. Vind ik zelf jammer, maar ook niet echt nodig meer nu ik in europa gewoon spotify kan afspelen zonder offline playlists
In principe verloopt hier zeer binnenkort al de ondersteuning van toch? Dat vind ik wel zonde. Dan koop ik een nieuwe telefoon, maar wordt hij al gelijk niet meer ondersteunt..
Pagina: 1