| Waarom dit topic? Ik sta op het punt om een Asus BX410UA-model te kopen, met 512GB SSD of de 256GB-variant. Voor mij is dit nagenoeg de perfecte ultrabook, onder andere door de combinatie van 13,3"-behuizing met 14,0" scherm, de drie fullsized USB-poorten, full-sized HDMI-poort en de mogelijkheid om zelf een 2,5" SSD/HDD bij te plaatsen. Daarnaast is het full-HD scherm mat, wat een vereiste is, ik vind Asus een mooi merk, het apparaat ziet er goed uit, garantie is goed geregeld en op de prijs is ook niks aan te merken imo. Minpunten zijn onder andere twee x USB 2.0-poorten, ipv 3.0. Dat zoiets in 2017 nog het geval is, jammer. Apparaat heeft een USB C-poort, maar deze kan alleen gebruikt worden voor data-overdracht, geen opladen. Ik ben trouwens niet op zoek naar een apparaat met touchfunctionaliteit, wat eigenlijk weer ligt aan het feit dat een apparaat dan is voorzien van een glanscoating, wat ik absoluut niet wil. Daarnaast hoef ik ook geen convertible, waarbij ik dus het hele scherm van binnen naar buiten kan klappen, gewoon een 'laptop' dus. Ook hoef ik geen Lenovo Thinkpad (denk ik). Voldoen wel aan veel eisen, bijvoorbeeld de Lenovo ThinkPad T470s 20HF0000MH, maar is qua uiterlijk niet zo heel slick allemaal. Je hebt ook verschillende gradaties Thinkpads volgens mij, is dit nog iets qua stevigheid en dergelijke, of is het meer de Lenovo-naam? Met één van de Asus-apparaten zal ik echt zeer content zijn, maar ik wil voordat ik op bestel klik toch nog even meningen van jullie weten. Tevens kan het zo zijn dat ik een model heb gemist, waar ik dan later achter ga komen en dat zou zonde zijn. Ik heb uiteraard veel onderzoek gedaan en kwam in die zoektocht verschillende modellen tegen, die ik toch afgeschoten heb. Hieronder een lijstje en de verschillende redenen: - Acer Swift 3 SF314-51-593L: grootste qua afmetingen, twee full-sized USB poorten, geen 2,5"-slot - Acer Swift 3 SF314-51-79L3: grootste qua afmetingen, twee full-sized USB-poorten, geen 2,5"-slot, wel i7 - Acer Swift 5 SF514-51-5330: uiterlijk spreekt me totaal niet aan, ook niet van het witte model - Dell XPS 13: twee full-sized USB-poorten, werken via converters voor VGA/HDMI, geen 2,5"-slot Model met 512GB SSD + Windows + non-touchscreen lijkt niet bestaan. Uiterlijk binnenkant mwah. Daarbij komt ook de hoogste prijs om de hoek kijken en ik ben er gewoonweg al een tijd niet van overtuigd. - Medion Akoya S3409 F5: twee full-sized USB-poorten, bouwkwaliteit, toetsenbordindeling, geen 2,5"-slot - HP Envy 13-d125nd: glanscoating, Skylake-architectuur, geen 2,5"-slot. Qua poorten fijner dan; - HP Envy 13-ab010nd: glanscoating, twee full-sized USB-poorten, microSD-cardreader, geen 2,5"-slot Hewlett Packard lijkt geen nieuwe Envy 13's te hebben met matte schermcoating, of kent iemand die toch? Wat ga je met je laptop doen? Ik ben op zoek naar een Windows-laptopje, waarmee ik voornamelijk Word/ Excel-documenten wil gaan bewerken, wil surfen, Netflix'en, downloaden, filmpjes kijken en licht wil gamen. Games zijn heel oud en totaal niet relevant. Daarnaast zo af en toe eens een video'tje editten met Wondershare Filmora, dus simpel. Wat is je budget? Een vast budget heb ik niet, maar als ik gevonden apparaten zie, moet ik met € 1000 al ver komen, behalve bij Dell. Als er in deze thread echt een heel goed ander alternatief wordt aangeboden, is dat bij wijze van op te rekken naar € 1500. Voor mij moet het gewoon het ideale apparaatje zijn dat nagenoeg perfect bij mij past. Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Apparaat moet regelmatig mee worden genomen ja. Ik reis wekelijks van de Randstad naar het Noorden. Daarnaast zal het apparaat vaak van locatie wisselen in huis, van tafel, naar bank en van bed naar keuken. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Ik sta eigenlijk open voor alles, mits het aan mijn gestelde voorwaarden voldoet. Een Acer zou bijvoorbeeld niet mijn eerste keuze zijn door de perikelen van jaren geleden, maar als zij een interessante ultrabook op de markt hebben, wil ik dat best overwegen. Met Toshiba heb ik zelf weinig tot niks, maar daarvoor geldt hetzelfde. Merken waar ik zelf al naar gekeken heb zijn ondere andere Dell, Hewlett Packard en Asus. Waaraan moet apparaat zeker voldoen? - Processor: core i5/i7 7th generatie - RAM: minimaal 8GB - Scherm: matte coating, IPS, full HD-resolutie - Opslag: minimaal 256GB, toch liefst gelijk 512GB - Extra's: minimaal 2 full-sized USB-poorten - Extra's: verlicht toetsenbord Wat zou gewenst zijn voor apparaat? - Uitbreidingsmogelijkheden op het gebied van RAM / HDD / SDD - UTP-aansluiting om bekabeld te kunnen internetten - Vingerafdrukscanner om in te loggen in Windows / apps - Accuduur van meer dan 8 uur tijdens browsen / filmpje kijken Concreet als vraag aan jullie: Kennen jullie nog devices die voldoen aan bovenstaande eisen, die ik gemist heb of toch moet bekijken? |
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit