Hoog aantal positieve reviews - toch vaag verhaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik start deze topic nadat ik nu voor de tweede keer iemand op de v&a tegenkom met enorm veel positieve reviews (70-120 range) maar er weer een vaag verhaal aan het zoekertje hangt.

Kort gezegd gaat het om een product dat een cado was of nieuw in de doos en alleen geopend om te testen. Dergelijke uitleg staat er dan bij.
Bij verdere communicatie blijkt er van dit verhaal helemaal niets meer waar te zijn.

De eerste keer hield de koper dit vol maar duurde het leveren zo lang dat ik dacht opgelicht te zijn maar bleek het uiteindelijk vanuit de VS te komen.
Daarna heeft die verkoper mij verteld hoe het effectief zat.

Nu een alleen geopend om te testen product dat blijkbaar al een vorige eigenaar had. Dus helemaal niet "nieuw en alleen geopend om te testen".
Verder heeft die persoon het zelfs nog een korte periode gebruikt.
Hij vond dat het er nog nieuw uit zag en daarom was het nieuw.

Hoe komen deze mensen aan 100+ positieve reviews?

Moet ik ze melden en zoja, hoe best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-09 18:11

Sweatleek

404: Member Not Found

DaemonAngel schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:13:
Ik start deze topic nadat ik nu voor de tweede keer iemand op de v&a tegenkom met enorm veel positieve reviews (70-120 range) maar er weer een vaag verhaal aan het zoekertje hangt.

Kort gezegd gaat het om een product dat een cado was of nieuw in de doos en alleen geopend om te testen. Dergelijke uitleg staat er dan bij.
Bij verdere communicatie blijkt er van dit verhaal helemaal niets meer waar te zijn.

De eerste keer hield de koper dit vol maar duurde het leveren zo lang dat ik dacht opgelicht te zijn maar bleek het uiteindelijk vanuit de VS te komen.
Daarna heeft die verkoper mij verteld hoe het effectief zat.

Nu een alleen geopend om te testen product dat blijkbaar al een vorige eigenaar had. Dus helemaal niet "nieuw en alleen geopend om te testen".
Verder heeft die persoon het zelfs nog een korte periode gebruikt.
Hij vond dat het er nog nieuw uit zag en daarom was het nieuw.

Hoe komen deze mensen aan 100+ positieve reviews?

Moet ik ze melden en zoja, hoe best?
Dus even TL;DR je hebt een product gekocht waar stond "nieuwe in doos" maar bleek uit ander land te komen en was van tevoren gebruikt.

Waar het mij om gaat is. wat er in de ADV stond want stond er "zo goed als nieuwe" of "Nieuwe in doos" want als het gaat om "Zo goed als nieuwe". geeft al redelijk aan dat het gebruikt is. als er staat "nieuwe in doos" dan als ik jouw was vragen of het terug mag Of compensatie. Doet hij dat niet geef hem dan in ieder geval een smakelijke V&A beoordeling.

Ik denk zelf overigens dat je er vrij weinig aan kan doen.

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Sweatleek schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:45:
[...]

Dus even TL;DR je hebt een product gekocht waar stond "nieuwe in doos" maar bleek uit ander land te komen en was van tevoren gebruikt.

Waar het mij om gaat is. wat er in de ADV stond want stond er "zo goed als nieuwe" of "Nieuwe in doos" want als het gaat om "Zo goed als nieuwe". geeft al redelijk aan dat het gebruikt is. als er staat "nieuwe in doos" dan als ik jouw was vragen of het terug mag Of compensatie. Doet hij dat niet geef hem dan in ieder geval een smakelijke V&A beoordeling.

Ik denk zelf overigens dat je er vrij weinig aan kan doen.
Ja ik voel mij niet echt in het zak gezet hoor. De eerste keer leek het wel een nieuw product te zijn. Gewoon totaal anders dan aangegeven in het zoekertje.
Het was zogezegd een cado dat hij niets mee was maar uiteindelijk bleek het vanuit de VS te komen en was het massa inkoop.

Nu het recentste voorbeeld heb ik gewoon niet verder ingegaan op de aankoop.
Daar ging het over een nieuw product dat alleen uit de verpakking was gehaald om het even te testen volgens de beschrijving.
Na verdere communicatie blijkt het te gaan over een reeds overgekocht product, dus 3dehands, en wel degelijk langer gebruikt dan om even te testen.

Waar het mij voornamelijk om ging was of je hier iets mee moet doen en hoe die mensen aan zoveel positieve reviews komen terwijl er toch duidelijk wat schort aan heel het gebeuren en je dus meer negatieve reviews zou verwachten. Al was het maar over hoe het product overeenkomt met het zoekertje.