De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdhoorn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 15:26
Morning,

De laptop van mijn ouders zorgt voor een kleine uitdaging. Bij het aanmelden geeft hij de melding: De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden.

Op zich geen wereld schokkend probleem.
Een kwestie van de juiste gegevens in het register aanpassen en alles zou weer na behoren moeten werken.

Echter.. om in het register te komen moet ik Windows 10 in de veilige modus opstarten.
Dit zit in Windows 10 iets meer verstopt. Zodra er niet aangemeld kan worden, zou de combinatie shift in houden terwijl er via de aan uit toets op het scherm op opnieuw opstarten wordt geklikt. Er voor moeten zorgen dat je in het menu komt waar je kan kiezen voor opstarten in de veilige modus.

Wat is nu het probleem. De aan uit toets is niet te vinden op het aanmeld scherm.
Heeft een van de mede tweakers een idee hoe ik Windows in de veilige modus op kan laten starten? F8 werkt in ieder geval ook niet.

Ter info, de laptop is aan vervanging toe, in het uiterste geval gaat de HDD er uit om gegevens veilig te stellen als de vervanging er is. Het zal echter wel prettig zijn als er tot die tijd nog gebruik gemaakt kan worden de laptop ;)

Mijn dank is alvast zeer groot.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

lvdhoorn schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:57:
...Wat is nu het probleem. De aan uit toets is niet te vinden op het aanmeld scherm...
Hûh? Rechtsonder op je aanmeldscherm, die 4 icoontjes?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Oke toegegeven, het is niet een geheel veilig advies, maar als het booten van Windows een aantal keer achter elkaar onderbroken wordt dan wordt je de keus geboden of je in veilige modus wilt starten. Je zou dus tijdens het starten een paar keer de accu eruit kunnen trekken :+

(heb dit zelf wel wat vaker gedaan en nog geen problemen mee gehad, maar ik kan geen garanties geven :p )

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdhoorn
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:27:
[...]

Hûh? Rechtsonder op je aanmeldscherm, die 4 icoontjes?
Dat is mijn punt. Die is er dus niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdhoorn
Glashelder schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:38:
Oke toegegeven, het is niet een geheel veilig advies, maar als het booten van Windows een aantal keer achter elkaar onderbroken wordt dan wordt je de keus geboden of je in veilige modus wilt starten. Je zou dus tijdens het starten een paar keer de accu eruit kunnen trekken :+

(heb dit zelf wel wat vaker gedaan en nog geen problemen mee gehad, maar ik kan geen garanties geven :p )
Top Thanks. In ieder geval een optie die ik nog niet geprobeerd heb.