Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met i3 met 8GB RAM of i5 met 4GB RAM?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Het enige wat ik op de laptop is veel google chrome, gewoon browsen dus. En Spotnet. En soms een par bestand unparren. De rest gebeurt op de NAS.

Wat is je budget?
Ik ben wel gecharmeerd van twee modellen Acer laptops die ik bij MM gezien en die zitten rond de 800 euro. Dat is eigenlijk wel mijn max

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik ben wel op zoek naar een lichte laptop

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb twee types Acer gevonden waarvan ik de kleur ook heel erg mooi vindt Die hebben wel een beetje mijn voorkeur Maar als er andere merken zijn die ook een beetje stylish er uit zien hou ik me aanbevolen :) .

Ik heb twee types van deze Acer gevonden en de ene heeft 4GB Ram maar een i5 en de andere 8GB maar een i3. I
Deze dus: http://www.mediamarkt.nl/...f314-51-559z-1485938.html
en http://www.mediamarkt.nl/...f314-51-39ce-1500539.html

Ik heb geen ervaring met i3's dus mijn vraag is een i3 geschikt voor wat ik hierboven ingevuld heb.
Ik denk zelf dat meer geheugen alleen maar beter is aangezien ik vaak wel 15 tot 20 keer google chrome open heb staan. Als het niet meer is, en dat neemt nog wel wat geheugen.

Graag jullie adviesss

[ Voor 5% gewijzigd door r_buren op 05-06-2017 12:05 ]

Beste antwoord (via r_buren op 05-06-2017 16:56)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:55
De i3-7100U is een dual-core met hyperthreading op 2,4GHz en de i5-7200U is een dual-core met hyperthreading op 2,5GHz.

Vanwege de 8GiB aan geheugen is de laptop met de Core i3, het interessantst. Maar zoals gezegd, er is beter te vinden voor die prijs.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Alle reacties

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Wat is je budget ? want er zijn denk ik nog wel andere laptops te vinden met een i5 en minimaal 8gb.
Een ssd maakt het ook al sneller...

...

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je wilt toch futureproof zijn, dus minimaal 8GB en een i5. Marktplaats staat vol met Thinkpads. Een SSD inbouwen is ook makkelijk, als die er al niet in zit. Voor minder dan 500 euro heb je dan een aardige laptop.

• r_buren
800 euro zoals ik al schreef. En in beide laptops zit een SSD :)

• Joe-star
  • Niet online
r_buren956 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:03:
Beide oninteressante laptops.

Verwijderd

r_buren956 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:03:
Voor €800,00 zou ik geen low-budget (slappe behuizing) Acer kopen. Dan liever een Asus, maar dat is mijn mening. ;)

Zoiets dus: i5 8GB

pricewatch: Asus X556UA-DM1069T

Waarom in godsnaam een Acer als ik vragen mag?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2017 15:26 ]

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Ik gebruik zelf met volle tevredenheid mijn Xiaomi Air 12, maar als je iets krachtigere wilt kan je de Xiaomi Air 13 kopen

Acties:
  • Beste antwoord

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:55
De i3-7100U is een dual-core met hyperthreading op 2,4GHz en de i5-7200U is een dual-core met hyperthreading op 2,5GHz.

Vanwege de 8GiB aan geheugen is de laptop met de Core i3, het interessantst. Maar zoals gezegd, er is beter te vinden voor die prijs.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-11 20:38
De logica achter een budget van 800 euro voor zulke simpele taken is mij wat onduidelijk. Voor deze taken kun je toch ook een ~ 450eu laptop halen?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:58
Met hierboven.
Er is beter te vinden, voor die prijs; OF er is vergelijkbaar te vinden voor een paar honderd euro minder.
Voor jouw gebruik (browsen, mailen, filmpie, chattie, office) voldoet iedere Core-i-processor. Bijvoorbeeld:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-14ISK (80TK006GMH)

• r_buren
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:20:
[...]
Voor €800,00 zou ik geen low-budget (slappe behuizing) Acer kopen. Dan liever een Asus, maar dat is mijn mening. ;)

Zoiets dus: i5 8GB

pricewatch: Asus X556UA-DM1069T

Waarom in godsnaam een Acer als ik vragen mag?
Ik vind die gouden kleur wel gaaf. En die vingerafdrukscanner is ook cool !
En de reviews op youtube zijn ook wel ok. Ok, in mijn achterhoofd weet ik ook wel van de historie en van vrienden en kennissen dat Acer plastic troep is maar ja de youtube reviews zijn dan wel weer goed.

Verwijderd

@r_buren956 Als jij een laptop wilt kopen op basis van een gouden kleurtje en een vingerscanner...die de helft van de tijd niet goed functioneert waarop je alsnog handmatig een wachtwoord in moet voeren, dan zeg ik succes. Dat je dan om hulp vraagt via Tweakers, verbaast mij dan wel. Ik koop zelf geen laptop op basis van een kleur of een (overbodige) vingerscanner, maar jij lijkt je keuze al gemaakt te hebben.

In ieder geval succes met je goudkleurige Acer. :)

• r_buren
wouterg00 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:31:
Ik gebruik zelf met volle tevredenheid mijn Xiaomi Air 12, maar als je iets krachtigere wilt kan je de Xiaomi Air 13 kopen
Ik ga hier wel ff naar kijken. Kende dit merk niet maar ben nu een review aan het lezen op tweakers.
Ziet er erg mooi en plat uit.

• r_buren
zetje01 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:50:
Met hierboven.
Er is beter te vinden, voor die prijs; OF er is vergelijkbaar te vinden voor een paar honderd euro minder.
Voor jouw gebruik (browsen, mailen, filmpie, chattie, office) voldoet iedere Core-i-processor. Bijvoorbeeld:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-14ISK (80TK006GMH)
Die Lenovo is te zwaar. Ik wel maximaal 1,5 kg. Maar toch bedankt voor het idee :)

• r_buren
Joe-star schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:03:
Je wilt toch futureproof zijn, dus minimaal 8GB en een i5. Marktplaats staat vol met Thinkpads. Een SSD inbouwen is ook makkelijk, als die er al niet in zit. Voor minder dan 500 euro heb je dan een aardige laptop.
Ja klopt maar dan heb ik nu ook al een aardige laptop., Nu een Fujitsu S752 met 256 gb ssd en 8 gb ssd.
Dus om het type laptop hoef ik niet te zoeken, ik wil gewoon lichter.

• Joe-star
  • Niet online
r_buren956 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:25:
[...]

Ja klopt maar dan heb ik nu ook al een aardige laptop., Nu een Fujitsu S752 met 256 gb ssd en 8 gb ssd.
Dus om het type laptop hoef ik niet te zoeken, ik wil gewoon lichter.
Verkoop dan die Fujitsu dan heb je wat meer budget. Je wilt echt geen laptop met 4GB vastgesoldeerd geheugen, daar ga je spijt van krijgen. Een i3 is ook wel te licht als je wat video wilt monteren.

Als het enkel om browsen gaat, koop dan net zo goed een chromebook ofzo.

• r_buren
Joe-star schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:35:
[...]

Verkoop dan die Fujitsu dan heb je wat meer budget. Je wilt echt geen laptop met 4GB vastgesoldeerd geheugen, daar ga je spijt van krijgen. Een i3 is ook wel te licht als je wat video wilt monteren.

Als het enkel om browsen gaat, koop dan net zo goed een chromebook ofzo.
Chromebook draait geen spotnet op :) En spotweb op de NAS heb ik nog nooit aan de praat gekregen :(

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
r_buren956 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:01:
[...]

Ik ga hier wel ff naar kijken. Kende dit merk niet maar ben nu een review aan het lezen op tweakers.
Ziet er erg mooi en plat uit.
Ik gebruik nu zelf de 13. Prachtige laptop voor een hele nette prijs. Je moet hem wel importeren vanuit China, dus er komen nog wat kosten bij, maar verder wel een prachtige laptop :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Van 4GB -> 8GB is gemakkelijker upgraden dan van i3 -> i5.

Maar als je voorlopig niet gaat upgraden zou ik voor de 8 GB en de i3 gaan. Ook een actuele i3 is snel.
Pagina: 1