Na vele jaren muziek geluisterd te hebben op mijn tweedehands alle gaatje. Ben ik toe aan een nieuwe setup voor de eeuwigheid voor in mijn nieuwe woonkamer.
Ik zoek een?
Versterker
Platenspeler
Stereo speakers met bass
Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 600 euro, minder is altijd beter, duurder mag als de kwaliteit merkbaar omhoog gaat.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De komende 15 jaar muziek mee te luisteren en geluid vanaf mijn tv af te spelen.
Wat wil je er precies mee doen?
Het primaire doel is het afspelen van vinyl platen in de woonkamer, bluetooth streaming vanaf telefoon (Spotify), soms een cd en dit op een acceptabel geluidsniveau.
Hiernaast moet de tv op de versterker aangesloten kunnen worden, de nieuwe tv moet nog gekocht worden en zal een standaard consumenten tv zijn van. Het geluid gaat alleen over de speakers bij het kijken van Netflix en eventueel YouTube via de Chromecast.
Welke apparatuur heb je al?
Versterker: Onkyo A-8200
Platenspeler: Philips F7230 Full Automatic
cd-wisselaar 50+1: Sony CDP-CX571 (waarschijnlijk gaat alleen deze mee)
boekenplank speakers: Bose 301 series II
Bluetooth dongle van Phillips
Wat verwacht je te kunnen gaan doen?
Simpel muziek te kunnen luisteren, voornamelijk de bekendere oude rockers, (Pink Floyd, Black Sabbath, David Bowie, Johnny Cash.
Spotify, YouTube en Netflix
Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Het liefst zo basic mogelijk, net als de versterkers van vroeger, basic in aansluitingen en uitbreidingen voeg je later toe. Een versterker met Spotify is nu leuk maar over een paar jaar valt de ondersteuning weg of gebruik ik wat anders. Het liefste sluit ik de tv met een vaste standaard aan (optisch, analoog), niet via HDMI aangezien dit te vaak wijzigt en de setup over 15 jaar nog steeds moet werken.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk maar wil wel graag alles in dezelfde kleur (zwart/grijs) en liever metaal dan plastic.
Platenspeler: Denon DP300F €210
Versterker: Onkyo TX-8020 €179
Speakers: Edifier R2730DB €229
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat kan er aangepast worden aan mijn setup? En zijn drieweg speakers noodzakelijk omdat ik geen losse subwoofer wil?
Ik zoek een?
Versterker
Platenspeler
Stereo speakers met bass
Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 600 euro, minder is altijd beter, duurder mag als de kwaliteit merkbaar omhoog gaat.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De komende 15 jaar muziek mee te luisteren en geluid vanaf mijn tv af te spelen.
Wat wil je er precies mee doen?
Het primaire doel is het afspelen van vinyl platen in de woonkamer, bluetooth streaming vanaf telefoon (Spotify), soms een cd en dit op een acceptabel geluidsniveau.
Hiernaast moet de tv op de versterker aangesloten kunnen worden, de nieuwe tv moet nog gekocht worden en zal een standaard consumenten tv zijn van. Het geluid gaat alleen over de speakers bij het kijken van Netflix en eventueel YouTube via de Chromecast.
Welke apparatuur heb je al?
Versterker: Onkyo A-8200
Platenspeler: Philips F7230 Full Automatic
cd-wisselaar 50+1: Sony CDP-CX571 (waarschijnlijk gaat alleen deze mee)
boekenplank speakers: Bose 301 series II
Bluetooth dongle van Phillips
Wat verwacht je te kunnen gaan doen?
Simpel muziek te kunnen luisteren, voornamelijk de bekendere oude rockers, (Pink Floyd, Black Sabbath, David Bowie, Johnny Cash.
Spotify, YouTube en Netflix
Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Het liefst zo basic mogelijk, net als de versterkers van vroeger, basic in aansluitingen en uitbreidingen voeg je later toe. Een versterker met Spotify is nu leuk maar over een paar jaar valt de ondersteuning weg of gebruik ik wat anders. Het liefste sluit ik de tv met een vaste standaard aan (optisch, analoog), niet via HDMI aangezien dit te vaak wijzigt en de setup over 15 jaar nog steeds moet werken.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk maar wil wel graag alles in dezelfde kleur (zwart/grijs) en liever metaal dan plastic.
Platenspeler: Denon DP300F €210
Versterker: Onkyo TX-8020 €179
Speakers: Edifier R2730DB €229
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat kan er aangepast worden aan mijn setup? En zijn drieweg speakers noodzakelijk omdat ik geen losse subwoofer wil?