Advies laserprinter: Printen op zwaar papier

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thormal
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-11-2022
Beste mede-tweakers,

Nu zullen er best een aantal van ons meer ervaring hebben met het printen op dikker papier dan ik heb.

Ik zoek een A4 printer (A3 is helaas boven het budget ;)) Die voldoet aan de volgende eisen:

- Moet minimaal 220 grams papier kunnen printen
- Laser printer
- Kleur
- Dubbelzijdig kunnen printen.
- Netwerk (wired)
- Liefst meerdere toners zodat ik per kleur kan vervangen.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik denk dat de meeste printers wel op zwaar papier kunnen printen via de manual paper feed. Via die weg wordt het papier vaak het minst gebogen. Die manier gebruik ik dan ook voor de etikettenvellen met de printers van de zaak.

[ Voor 42% gewijzigd door Trinsec op 05-06-2017 11:10 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:15
Het staat ook gewoon bij de specificaties van printers dus ben benieuwd wat je zelf gevonden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31
Hoeveel wil je gaan afdrukken?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

220 grams moet niet zo'n probleem zijn, kan wel zijn dat je dat via de manual input tray moet doen. De papierbaan van de bakken is vaak te krap voor serieus dik karton en de wielen pakken dat niet altijd goed op.

Qua printer, kijk eens op Marktplaats. 2e hands is voor laser een *prima* optie en je koopt voor een habbekrats vaak een prima ex-bedrijfsprinter waarme je A3 en kleur kunt doen, dus daar geen consessies.

Toners koop je eigen merk van een van de grote namen (123 inkt bijvoorbeeld), werken in de regel prima. (Ik print al jaren op een 2e hands Laserjet met JetDirect. Gekocht voor 60 EUR en als ooit de fuser er aan gaat gooi ik 'm weg, koop voor een paar tientjes een nieuwe 2e hands.)

Oh, JetDirect of vergelijkbaar (netwerkaansluiting dus) is *fijn*. Geen gedoe met dat ding aan je PC/laptop hangen. Printer aan zetten en printen maar. Zeker iets om bij je eisenlijst te zetten.

EDIT: ik zie dat dat er al bij stond, te vroeg getiept. :)

[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 05-06-2017 11:53 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thormal
Oke dank je voor jullie zeer snelle reacties. Wij printen vrij veel en gaan alleen nog meer printen.

@Trinsec Ik zoek iets wat vanuit een lade kan printen zodat ik bijvoorbeeld 50 per keer kan doen.

@Nielson ik denk dat ik dan niet goed heb gekeken ik kon de optie bij pricewatch niet vinden om ze te sorteren.

@The_Greater Gaan geen 1000den per dag worden op dik papier hangt van wat ik nodig heb.

@unezra Ik zal eens op marktplaats gaan zien maar omdat het voor bedrijfsdoeleinden gebruikt gaat worden keek ik eersf zo

Even voor de duidelijkheid. Ik vraag het hier vooral omdat veel printers er goed uit zien op papier maar het gebruiks gemak of kwaliteit van het printen gewoon zeer tegenvalt. En ik verwacht ook nirt voor 100/200 euro klaar te zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

thormal schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:38:
Oke dank je voor jullie zeer snelle reacties. Wij printen vrij veel en gaan alleen nog meer printen.
Wat is veel...

Als je echt serieuze printvolumes gaat draaien en de budgetten hebt kan het lonen eens met Ricoh, HP of een andere printfabrikant te bellen. Schrik niet van de prijzen. :) (Maar als het bedrijfskritisch is kan dat zeker lonen.)
@unezra Ik zal eens op marktplaats gaan zien maar omdat het voor bedrijfsdoeleinden gebruikt gaat worden keek ik eersf zo

Even voor de duidelijkheid. Ik vraag het hier vooral omdat veel printers er goed uit zien op papier maar het gebruiks gemak of kwaliteit van het printen gewoon zeer tegenvalt. En ik verwacht ook nirt voor 100/200 euro klaar te zijn ;)
Wat is je budget? Want A3 printers zijn niet zo afschuwelijk veel duurder dan A4 printers en gezien je het in je het hebt over dat je budget A3 niet toe laat...

Overigens hoor ik wel (maar dat kan marketing zijn), tegenwoordig goede geluiden over inktjet. Snel, betaalbaar, etc. Persoonlijk vind ik dat er niets boven laser gaat maar moderne inktjets zouden best weer eens een zinvol alternatief kunnen zijn.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thormal
Oke laten we zeggen 5000/10000 paginas per maand give or take. Budget 500/750 euro. Ik zag dat een A3 printer begon rond de 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Even een heel klein tikje tegen dit topic.

Ik heb een Brother HL4150CDN. Is het mogelijk hier aqaurelpapier mee te printen?
Ik kan het wel proberen, vastlopen van het papier is niet zo'n probleem, maar zou er iets stuk kunnen gaan?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

evilution schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:00:
Even een heel klein tikje tegen dit topic.

Ik heb een Brother HL4150CDN. Is het mogelijk hier aqaurelpapier mee te printen?
Ik kan het wel proberen, vastlopen van het papier is niet zo'n probleem, maar zou er iets stuk kunnen gaan?
Papiergewichten standaardlade 60 tot 105 g/m² (16 tot 28 lb)
Papiergewichten MP-bak 60 tot 163 g/m² (16 tot 43 lb)
Papiergewichten sleuf voor handmatige invoer N.v.t.
Papiergewichten optionele lade 60 tot 105 g/m² (16 tot 28 lb)
Papiergewichten tweezijdig 60 tot 105 g/m² (16 tot 28 lb)
Voor je aquarel of inkt tekening heb je natuurlijk geschikt papier nodig! Goed aquarelpapier is altijd zeer dik, ongeveer 300g. Hierdoor bobbelt het niet, als je veel water of vloeistof gebruikt. Veel aquarelpapier is helemaal of gedeeltelijk
Waarschijnlijk loopt het gauw vast. De kans dat er iets stuk gaat is er niet echt. het papier is te zwaar en zal te langzaam of niet aankomen op bepaalde checkpoints binnen de printer en slaat vermoedelijk in storing

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Huis tuin en keuken printers gaan daar niet goed mee overweg met zulke hoeveelheden. Er zijn maar enkele grote modellen van o.a. HP en Canon (met meerdere lades) waar een lade gebruikt kan worden voor zwaar papier (100 tot 150 vel 220g). Handinvoer op dergelijke modellen kan vaak maar tot zo'n 20 vel van 220g.

Het is wel belangrijk dat je het gewicht ook goed instelt omdat deze langzamer door de fuser gaan en vaak wordt er ook iets meer toner gebruikt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1