Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Ik zoek een nieuwe videokaart, mijn budget is rond de 180 euro. gebruikt is een optie, maar nieuw heeft de preferentie.

De rest van mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Tray€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z68 Deluxe€ 0,-€ 0,-
1XFX R9 290 4GB Black Edition Double Dissipation€ 0,-€ 0,-
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Seagate ST2000DX001, 2TB€ 109,95€ 109,95
1Cooler Master HAF X€ 172,32€ 172,32
1Cooler Master Seidon 120V Ver.2€ 47,95€ 47,95
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master GM G750M€ 80,30€ 80,30
1Micron RealSSD C400 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 410,52

Mijn PC stuurt 2 monitoren aan, 1 2560x1440 monitor en 1 2560x1080 monitor, 1 aangesloten via DVI en de ander via HDMI op mijn R9 290.

Ik heb zelf al gezien dat een GTX 970 voor ong. 170 euro gaat af en toe (gebruikt), en nieuw was een RX 570 er ook, maar de GTX 970 lijkt me sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je een nieuwe videokaart? Met dat budget ga je namelijk niet sneller krijgen dan je R9 290. Een RX 570 is niet sneller en een GTX 970 ook niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2017 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:49:
Waarom wil je een nieuwe videokaart? Met dat budget ga je namelijk niet sneller krijgen dan je R9 290.
Vergeten te vermelden, R9 290 word al een tijdje veels te heet, en heeft wat issues.
Ook is de kaart niet echt de nieuwste meer, en dacht dat een upgrade wel wat zou toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een rx 570/970 is meer een sidegrade dan een upgrade,

Check even met een tooltje zoals msi afterburner etc, wat je temps zijn in idle en na een uurtje gamen ( iets als bf1 ofzo met 64 man in multiplayer zodat je cpu+gpu mooi belast worden dus niet minesweeper :P )

Je kunt ook zelf een fancurve instellen of gewoon standaard je fans op 50-90% zetten als je zware games speelt.

Raad je ook aan om even met een bus compressed air al het stoff etc uit je pc te blazen.

Als het kan zou je ook de fans van je pc case sneller laten draaien of er nog 1-2 fans extra in zetten.

Wat ook nog kan helpen is even de thermal paste vervangen want na een paar jaar kan het wel eens meer zoals opgedroogde tandpasta worden.

Maar zou je mischien ook een paar overzichtelijke foto's van je kast+binnenkant kunnen maken om te kijken of het mischien niet een airflow probleem is?

Doe eerst dit is een goedkopere oplossing dan gewoon een nieuwe/tweedehands gpu te kopen en dan mischien alsnog de zelfde problemen te krijgen.

Vergeet ook niet de r9 290(x) gpu's mogen gerust max 85 graden worden ze gaan bij 90 graden zichzelf terugclocken/throttlen en als dat niet genoeg helpt sluit je pc zichzelf af uit zelfbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:36:
Een rx 570/970 is meer een sidegrade dan een upgrade,

Check even met een tooltje zoals msi afterburner etc, wat je temps zijn in idle en na een uurtje gamen ( iets als bf1 ofzo met 64 man in multiplayer zodat je cpu+gpu mooi belast worden dus niet minesweeper :P )

Je kunt ook zelf een fancurve instellen of gewoon standaard je fans op 50-90% zetten als je zware games speelt.

Raad je ook aan om even met een bus compressed air al het stoff etc uit je pc te blazen.

Als het kan zou je ook de fans van je pc case sneller laten draaien of er nog 1-2 fans extra in zetten.

Wat ook nog kan helpen is even de thermal paste vervangen want na een paar jaar kan het wel eens meer zoals opgedroogde tandpasta worden.

Maar zou je mischien ook een paar overzichtelijke foto's van je kast+binnenkant kunnen maken om te kijken of het mischien niet een airflow probleem is?

Doe eerst dit is een goedkopere oplossing dan gewoon een nieuwe/tweedehands gpu te kopen en dan mischien alsnog de zelfde problemen te krijgen.

Vergeet ook niet de r9 290(x) gpu's mogen gerust max 85 graden worden ze gaan bij 90 graden zichzelf terugclocken/throttlen en als dat niet genoeg helpt sluit je pc zichzelf af uit zelfbescherming.
Ik heb gisteravond de hele PC omgezet naar een oude maar grotere kast, zitten nu 5 fans in waarvan 3 intake en 2 outtake, heeft alleen de tewmps van de CPU een beetje veranderd (heb binnenkort toch een andere koeler vvoor deze, maar dat is een ander verhaal).

Ben vanochtend naar de drogist geweest, enm heb een flesje 96% alcohol gehaald, met wat wattenstaafjes en andere gerei zo netjes mogelijk alle koelpasta troep eraf gehaald, een klein stipje in het midden opnieuw toegepast en weer terug in de PC. Ik start Overwatch op en de temps gaan iets langzamer maar zeker weer naar de 90-95 graden.

Ik had al een andere post gedaan om te kijken of ik desze kaart kon fixen, maar na nachten koppijn, competetive matches te hebben verloren in mijn placement tijd, en heel wat gevloek geef ik op.

Ik kan er echt niks meer mee doen of hij valt weer eens uit. De fans draaien 100%, processor is nog koel, MoBo zelf is nog koel, zelfs mijn schijven zijn nog koel, maar de 290 heeft blijkbaar een doodswens.

Ook nog belangrijk om te vermelden, ik kan de kaart zelfs nog overclocken, en de temperatuur blijft hetzelfde. Geen grote OC 200Mhz op de core uit mijn hoofd, maar ja, deze kaart wilt maar
niet normaal blijven doen, ik wil niet meer proberen nog meer tijd te verdoen aan dit ding, en daarom zocht ik nou een nieuwe kaart.

Heb ook even gezocht welke koelpasta ik heb gebruiikt voor als iemand het wou weten: hutixi ht gd660.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Upgrade en koeler zijn de RX480 (4GB) en GTX1060 (3GB), de 8GB en 6GB zitten er voor het budget niet in. Ook voor de eerste kaarten moet je misschien net twee tientjes tweedehands bijleggen.

Maar een GTX970/GTX1050 of RX470/RX570 win je gewoon weinig/niets mee. Dan zou je zelfs kunnen overwegen om een goed gekoelde 380 terug te halen. Net wat langzamer, maar voldoende voor Overwatch (ik haalde met mijn langzamere 7950 op low-medium ook 100fps) en dan haal je juist wat tientjes minder uit je zak!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdeFries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 08:58
https://www.amazon.de/Str...42&sr=8-16&keywords=rx480

196 nieuw voor een 470 4gb van asus, op tweakers of amazon is misschien tweedehands nog iets leuks te vinden, pas alleen op dat een paar 480's gebruikt kunnnen zijn voor cryptocoin/bitcoin mining

[ Voor 9% gewijzigd door HenkdeFries op 06-06-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Geen duidelijke voorstel, al helemaal geen onderbouwing. Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.