Gezocht: Bluetooth Speaker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RanDyJ
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-05-2022
Ik zoek een?
Bluetooth speaker zonder al te veel poespas.

Wat is je budget?
Ongeveer €250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat graag meenemen naar festivalscampings en als we gaan zwemmen vd zomer.
Hiermee wil ik dus zeggen dat m'n toekomstige speaker goed hard moet kunnen, zonder concessies eigenlijk te moeten doen. De bass mag best wat meer vertegenwoordigd worden, maar niet te much.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ultimate Ears Megaboom: Goed kwa volume, kwaliteit in laag en mid is ook goed, maar hoge tonen vallen tegen, lijkt soort van gedempt op de hoge tonen.
JBL Charge 3: Leuk design, geluid valt niet tegen in het algemeen, min punt dat de subs aan de zijkant niet beschermd worden, dus lijkt me gevaarlijk dat ze kunnen beschadigen wanneer ie bv in een tas zit.
Sony SRS-XB40: Gaat behoorlijk luid, scoort niet bovengemiddeld in geluidskwaliteit maar zeker niet onaardig. Alleen al die ledjes, pff joh is niet aan mij besteed, maar kun je gelukkig ook uitzetten, maar je betaald er ook voor...
Bose Soundlink 3: Klinkt naar mijn mening als ena beste van alle die ik gehoord heb. In overal geluid klinkt hij lekker fris, laag had meer gemogen, maar hij is niet al te groot, dus kan dat ook niet verwachten.
Harman Kardon Go Play Mini: Wat een genot om naar te luisteren, laag, mid, hoog, komt allemaal tot z'n recht, kwa volume ook een topper. Enige nadeel wat mij ook tegenhoud om te kopen: de grootte van dat ding, niet echt bepaald handzaam.

Alvast bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-10 16:55

JTfoto

Work hard

^ Over de charge 3:

Ik heb er zelf een en neem deze regelmatig mee in m'n tas. Gewoon zorgen dat die onderop ligt of dat er geen scherpe voorwerpen in de buurt zijn, dan blijft die zeker wel heel.
Heb zelf geen problemen ondervonden met de speaker. Goede accuduur, prima volume en prima geluid. De speaker kan best hard, maar dat gaat (uiteraard) wel ten koste van de bas.
Je zou, mocht de charge 3 niet hard genoeg kunnen, ook kunnen kijken naar de Xtreme. Deze gaat nog een flink stuk harder, en de bas is op hoger volume net wat beter. Ik had deze eerst ook, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat de charge 3 beter zou zijn voor mij.

Voor mooie prijzen kan je de pricewatch checken, of de jbl outlet store in de gaten houden, daar komt zo nu en dan ook een xtreme voor rond de 220-230 euro tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
JTfoto schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:50:
^ Over de charge 3:

Ik heb er zelf een en neem deze regelmatig mee in m'n tas. Gewoon zorgen dat die onderop ligt of dat er geen scherpe voorwerpen in de buurt zijn, dan blijft die zeker wel heel.
Heb zelf geen problemen ondervonden met de speaker. Goede accuduur, prima volume en prima geluid. De speaker kan best hard, maar dat gaat (uiteraard) wel ten koste van de bas.
Je zou, mocht de charge 3 niet hard genoeg kunnen, ook kunnen kijken naar de Xtreme. Deze gaat nog een flink stuk harder, en de bas is op hoger volume net wat beter. Ik had deze eerst ook, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat de charge 3 beter zou zijn voor mij.

Voor mooie prijzen kan je de pricewatch checken, of de jbl outlet store in de gaten houden, daar komt zo nu en dan ook een xtreme voor rond de 220-230 euro tevoorschijn.
Voor een mooie prijs kan je ook op Eurosparen kijken. Voor 25 punten kan je een 35% kortingsvoucher krijgen (5 pakken Optimel/Dubbelfris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:48
Bose SoundLink Revolve of Revolve+ (de + is wat boven je budget maar wel veel krachtiger). Als je er ooit 2 van hebt kunnen ze ook in party en stereo mode gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RanDyJ
remzor schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:44:
Bose SoundLink Revolve of Revolve+ (de + is wat boven je budget maar wel veel krachtiger). Als je er ooit 2 van hebt kunnen ze ook in party en stereo mode gezet worden.
Kwa volume zou ik dus voor de + moeten gaan, maar €330 vind ik toch wat te veel voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zou voor de Harman gaan als je toch in de buurt van de 250 gaat uitgeven (de rest is bijna verspilling van het geld tov die :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Bekijk de Denon Envaya ook eens. Niet de mini, maar de gewone. Kan zich prima meten met de Soundlink mini. Persoonlijk vind ik hem beter klinken. En hij weegt het dubbele; stuk robuuster en kan hard zat en vervormt niet, ook niet op zn hardst. Bas is prima aanwezig, maar niet overheersend. :)

Tegenover een Soundlink 3 hoeft ie zich ook niet te schamen denk ik.

En het geld wat je dan overhoudt daar koop je bier van om al feestend en zuipend en dansend rond je speaker op te zuipen met je vrienden :+

=edit=
Deze dus:
https://www.denon-hifi.nl.../bluetoothspeakers/dsb200

[ Voor 34% gewijzigd door vosss op 07-06-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RanDyJ
apis29 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:28:
Zou voor de Harman gaan als je toch in de buurt van de 250 gaat uitgeven (de rest is bijna verspilling van het geld tov die :P )
Als dat ding nou 1,5kg lichter en wat kleiner zou zijn, dan was mijn keus snel gemaakt :p.
Toch neig ik nu meer naar de JBL Xtreme. Moet toch wat concessies doen. Helder geluid en draagbaar en hard gaan, gaat niet goed samen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:53

DjVe

Hatsaflats!

De Teufel Boomster is in mijn optiek de best klinkende bluetooth speaker onder de €300. Er zit een fantastische laagweergave in, die zeker binnen een indrukwekkend stukje muziek kan weergeven. Echt een portable hi-fi systeempje.

Hij gaat hard zat, maar er zijn alternatieven die wel iets harder kunnen (JBL Charge gaat wel iets harder geloof ik). De Boomster is wel erg degelijk gebouwd en je kan er ook een speciale beschermhoes voor krijgen.

Voordelen: groots geluid, vooral wegens het subwoofertje. Toon regeling, AUX en USB. Kan ook op batterijen spelen. Lange accuduur. Degelijk gebouwd.

Nadelen: FM radio is waardeloos, but who cares. Het is een groot lomp en zwaar ding. Ledjes zijn moeilijk af te lezen in de zon.

Je mag hem sowieso enkele weken testen van Teufel en dus kosteloos retourneren als hij niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RanDyJ
Stel ik ga voor de Go Play van harman (i know nog steeds geen beslissing gemaakt :p), weet iemand of er hier een case beschikbaar voor is? (heb het harman al gevraagd, maar hun hebben niks officieels. Weetje, wist je dat jbl onder harman valt :X ). Heb google al goed gebruikt, maar kan niks vinden. Als de harman mee gaat naar een festival, zou ik hem graag netjes houden voor wanneer hij buiten in de tuin zijn kunsten vertoond.

[ Voor 14% gewijzigd door RanDyJ op 26-07-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:41
De JBL Extreme met ING rentepunten voor €162,- ? De charge 3 ligt daar ook rond de 100..
Moet je wel bij ING zitten of iemand kennen die bij ING zit.

Heb zelf de JBL Extreme en zeer over te spreken, gaat lang mee en kan tegen een stootje!
Je kan er zelfs 2 telefoons aan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 15:15

MrDry

Desperados!

Heb zelf een Harman Kardon Onyx Studio. Zit er goed geluid in. Heb hem al een paar jaar en was destijds het beste wat ik vinden kon voor ca 200,=. Zuiver geluid. Meer bass dan je zou verwachten en kan flink luid. Accu gaat zeker een uur of 5 mee (na ruim 2 jaar nog steeds)

De vorm sprak mij wat minder aan, maar functie boven vorm geldt in dit geval.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
Kijk hier eens:

YouTube: clavinetjunkie

Deze duitse Oluf test de wereld aan speakers en heeft ze ook allemaal in een database zitten.
Je kunt ze dan naast elkaar vergelijken en ook daadwerkelijk de verschillen horen.

zie hier zijn tool:
http://switcher.oluvsgadgets.net/

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Waar je ook nog eens naar kan kijken zijn de speakertjes van Ultimate Ears.

Waterdicht, koppelbaar en op zich best prima qua geluid
pricewatch: Ultimate Ears UE Boom 2 Zwart

Pak je er 2 dan heb je zo al een stuk meer herrie dan 1 grote en beter verdeeld.

Lees nu net dat de JBL FLIP 3/4 hetzelfde kan, goedkoper is en beter klinkt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Snuitebolletje op 26-07-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RanDyJ
AlexDeventer schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:40:
De JBL Extreme met ING rentepunten voor €162,- ? De charge 3 ligt daar ook rond de 100..
Moet je wel bij ING zitten of iemand kennen die bij ING zit.

Heb zelf de JBL Extreme en zeer over te spreken, gaat lang mee en kan tegen een stootje!
Je kan er zelfs 2 telefoons aan opladen.
Ik zit zelf bij ING dus dat zou een idee kunnen zijn. Kleiner dan een Xtreme variant wil ik niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teufel Boomster klinkt veel meer gebalanceerd dan de JBL extreme. Geen fan van dat model, de Charge 3 is overigens prima, maar laagweergave is net als bij de UE een stuk minder dan de grotere modellen.

Ander voordeel van de Boomster is dat het sub-level altijd regelaar is, direct op het apparaat.

Het kanaal van Clavinet Junkie is idd top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
De dos soundbox xl moet ook super zijn

YouTube: DOSS Soundbox XL - the 90$ speaker must-have!
Pagina: 1