Wordpress, perongeluk link veranderd, nu alles in html...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Hallo,

Ik heb bij de setup van een wordpress site per ongeluk een link veranderd,

ik wilde de site naar homepagina direct laten gaan i.p.v. die standaard blogpagina.

Toen begon ik te knutselen met die site-url link, en toen opeens een pagina met:
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator at webmaster@URLHIDED.com to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Dit heb ik soortvan gefixt door htacces te hernoemen,

Maar nu zie ik de pagina als volgt:
http://prntscr.com/ffw2sq

als ik nu naar de url/wp-admin ga krijg ik die internal server error maar als ik gewoon naar de url ga zonder /*** kom ik dus op die html pagina ipv met de stijl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:28
Controleer in je database de volgende entries;
wp_options -> home
wp_options -> siteurl

Edit: en zorg ervoor dat die goed staan uiteraard^^.

[ Voor 23% gewijzigd door eric.1 op 04-06-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Je bent mn held, heb daar de url veranderd,

nu wil ik wel af dat als ik naar gewoon urlhier.com ga dat ik niet op die blog pagina kom maar gewoon op de homepagina (valt onder url.com/home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

St@m

@ Your Service

Statische pagina instellen bij je instellingen -->lezen dacht ik, en anders even de rest van de instellingen bekijken

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Gelukt. Jullie zijn m'n helden thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Nu is het zo, dat als ik het protect via directadmin met password protected directorys, dat ik als ik inlog weer die raw html krijg te zien, waarschijnlijk vanwege het inloggen. ik wil nu alleen dat de site bekeken kan worden via mijn ip of via een login. hoe kan ik dat doen zonder dat ik html raw zal zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vurnality schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:44:
Nu is het zo, dat als ik het protect via directadmin met password protected directorys, dat ik als ik inlog weer die raw html krijg te zien, waarschijnlijk vanwege het inloggen. ik wil nu alleen dat de site bekeken kan worden via mijn ip of via een login. hoe kan ik dat doen zonder dat ik html raw zal zien
A) Het is geen 'raw html'. :o Druk maar eens Ctrl+U > Dat is HTML. Wat jij ziet is een website zonder styling. Waarschijnlijk kan er een CSS-bestand niet geladen worden.

B) Gebruik de browsers development tools (F12) om in de console te zien of en waarom een bestand niet gevonden kan worden. Dat geeft mogelijk direct je antwoord.

C) Als je de hele webroot password protected maakt, zou de site gewoon moeten renderen als je authenticated bent. Waarschijnlijk overschrijft (of verminkt) Direct Admin de .htaccess. Combineer die eventueel handmatig.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

Reinier

\o/

urlhided :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
gefixt, maar nog een probleem, bij nieuwsberichten(het blogsysteem) wil ik zorgen dat de tags er wel zijn, maar niet verschijnen voor mensen (in ieder geval niet zoals onderstaand in het zicht dus)
http://prntscr.com/fg43gq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vurnality schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:24:
gefixt, maar nog een probleem, bij nieuwsberichten(het blogsysteem) wil ik zorgen dat de tags er wel zijn, maar niet verschijnen voor mensen (in ieder geval niet zoals onderstaand in het zicht dus)
http://prntscr.com/fg43gq
Ja? Prima, ik houd je niet tegen. Lukt het niet? Waarom niet, dan?

Je vergeet volgens mij dat wij de site niet bouwen, dat doe je zelf. Wij zijn ook geen Wordpress helpdesk ;) We helpen je graag maar het is niet de bedoeling dat wij alles maar voorkauwen. :)

En please dump prntscr.com! Die site zit vol trackers en advertenties. Embed desnoods de afbeelding, dat werkt ook:

[img]https://image.prntscr.com/image/0c61128a7a014eebb1cb07c3159d5d86.png[/]

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/0c61128a7a014eebb1cb07c3159d5d86.png

[ Voor 45% gewijzigd door Room42 op 05-06-2017 15:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
Excuses,
maar ik google wel, maar kom niet op de juiste antwoorden, daarom vraag ik hier of iemand het weet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vurnality schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:48:
Excuses,
maar ik google wel, maar kom niet op de juiste antwoorden, daarom vraag ik hier of iemand het weet
Je topucs zover lijken niet echt diepgaand voorzien te zijn van enige inzet en inzicht. Ook de opvolging laat op zich wachten, waarschijnlijk omdat je veel one-liners post.

Aangezien jouw site "ergens" draait, zou ik je adviseren om daar eens te vragen of ze (betaalde) hulp kunnen bieden. Ook op de forums van Wordpress zelf is veel info te vinden.

Vergeet even niet dat je je blindstaart op "Wordpress" maar in essentie is het een database, een berg PHP en een CMS. Uiteindelijk is het verbergen van een tag "een vinkje" in de database. Webdevelopment 101, lijkt me zo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1