Advies bellen naar een vast nummer in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680138

Topicstarter
Mijn vraag
wat is mijn beste optie als ik wil bellen naar vaste nummers in het buitenland (voornamelijk de Verenigde Staten)?. Ik wil bedrijven bellen voor mijn afstudeerstage. Daarvoor heb ik gezocht naar providers die dit aanbieden, ook liever wat voordeliger. Maar ik wil liever iets van prepaid hebben omdat een abonnement onlogisch is. Wat kan ik het beste doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Tele2 sim only abonnement.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Door een beetje te googlen kwam ik op de optie van 0900 bij het bellen naar het buitenland.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Skype of een andere VOIP provider? Vaak de voordeligste tarieven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met skype heb ik vaak meegemaakt dat connectie en het duidelijk verstaan van iemand anders tegenvalt. Geldt dit ook wanneer ik het gebruik om te bellen naar vaste nummers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

Ik zit al jaren bij een voip provider genaamd Xeloq, die werken op basis van prepaid en hebben hele scherpe tarieven. De kwaliteit binnen Nederland is over het algemeen heel goed en ik gebruik het als vervanging van de vaste lijn/een normaal abonnement.

Ik zie dat Skype wel iets goedkoper is, dus als je geen IP-telefoon hebt dan zou Skype een betere optie zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door 712641 op 04-06-2017 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marialice
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2023

Marialice

beetje gek en is er trots op

Slechte kwaliteit met Skype kan nog wel eens veroorzaakt worden door een slechte internetverbinding bij een van de partijen; als je naar vaste nummers belt ben je niet afhankelijk van de verbinding van de ontvanger (en zelf kun je natuurlijk zorgen dat het aan jouw kant goed zit, bijvoorbeeld even bekabeld aansluiten of op betrouwbare wifi). Eigenlijk nooit problemen gehad met de geluidskwaliteit, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het jaren geleden is en de andere kant op (vanuit Canada naar vaste telefoon NL).

"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nog nooit meegemaakt met Skype en ik heb best veel naar de VS vast/mobiel gebeld. Ik zou zeggen koop gewoon wat Skype prepaid minuten en test 't uit of nog goedkoper, een maand unlimited in het plan waarin de VS is opgenomen. Kost in beide gevallen maar een paar euros.

[ Voor 3% gewijzigd door temp00 op 04-06-2017 23:12 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 21:44
Bel via VoIP, via voipbuster of freevoipdeal.

Eventueel met de optie dat ze jou bellen en de partij in buitenland.
Of bel met een sip telefoon, of hun applicatie en een headset op de PC. Er is ook nog een mobiele app.

Bel al jaren via deze betamax providers naar het buitenland en werkt altijd prima. Je kan zelfs even je mobiele nummer registeren zodat het net lijkt alsof je via je mobiel belt. (In case ze je terug willen bellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 680138 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:58:
Met skype heb ik vaak meegemaakt dat connectie en het duidelijk verstaan van iemand anders tegenvalt. Geldt dit ook wanneer ik het gebruik om te bellen naar vaste nummers?
Dat komt meestal door slechte kwaliteit microfoon. Vaak gebruiken mensen de microfoon in een laptop, dat werkt niet. Of van die goedkope headsets.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zag het maanc abonnemment bij skype. €3,63 voor een maand! ik denk dat ik dat eens probeer. Ik kan toch ook gewoon de skype app op mijn mobiel gebruiken om te bellen ipv een slechte laptop microfoon?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 680138 op 04-06-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Kost idd geen drol. En met de VS heb je het geluk (als ik t mij goed herinner) dat zowel mobiel als vast in hetzelfde plan zitten(sommige landen moet je naar mobiel apart erbij kopen).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En mocht je niets met Skype willen/kunnen doen dan zijn partijen zoals 1601 en dergelijke ook vaak een goede optie: http://www.bel1601.nl/tarieven.php

Zo heb ik tussen 2001 en 2006 best veel naar Brazilië gebeld via een dergelijk nummer. Scheelde flink in de kosten ten opzichte van de kosten die een KPN of vergelijkbaar rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-06 19:03
Registreer een account bij Freevoipdeal, stel je mobiele nummer er in als afzender en zet er een tientje op. Vervolgens met je Tele2 simkaart bellen met nummerweergave naar 0202222020 en het buitenlandse nummer draaien. Afsluiten met hekje. Je krijgt gelijk tarief te horen en wordt doorverbonden. Buitenland kosten gaan van dat tientje af, bellen naar het 020 nummer gaat via je gewone tele2 belminuten. Bellen naar VS vast en een boel andere landen is gratis voor 5 uur per week, zie hun website. Je kan evt. ook de app van Freevoipdeal downloaden en daarmee bellen, dan gaat er ook niks van je tele2 belminuten af maar bel je via je internetverbinding(WiFi of 4G).

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
temp00 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:22:
Kost idd geen drol. En met de VS heb je het geluk (als ik t mij goed herinner) dat zowel mobiel als vast in hetzelfde plan zitten(sommige landen moet je naar mobiel apart erbij kopen).
Dat klopt, daar worden de mobiele kosten gedragen door degene die wordt gebeld.

Ik heb wisselende ervaringen met zowel Skype als met andere goedkope voip-aanbieders. Het ene moment werken ze perfect, en het andere moment is de kwaliteit niet om aan te horen.
Pagina: 1