Windows 7 bugs na introductie van Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJack
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-07-2017
Nadat Windows 10 gelanceerd werd heb ik in mijn Windows 7 een aantal nieuwe "bugs" ervaren.
De meest opvallende is dat bij iedere opstart alle map-indelingen weg zijn en ik standaard teruggegooid wordt naar de "details"-indeling. De tweede opvallende is dat de eerste (dubbel-)klik van de muis niet uitgevoerd wordt en dat ik dus opnieuw moet klikken.

Ik vraag mij af of meer mensen hier last van hebben. De tweede vraag die dan eventueel rijst is wat te doen. Ik verdenk MS er namelijk van dat ze het met opzet gedaan hebben om mij/ons naar Windows 10 te laten switchen.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BigJack schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:34:
Ik vraag mij af of meer mensen hier last van hebben. De tweede vraag die dan eventueel rijst is wat te doen. Ik verdenk MS er namelijk van dat ze het met opzet gedaan hebben om mij/ons naar Windows 10 te laten switchen.
MS is Windows 10 aardig aan het pushen, maar dat ze op deze manier user gaan wegetteren van een oude versie geloof ik weinig van. Waarom zou een bedrijf moeite doen om dit soort bugs te introduceren?

Zelf geen last van gehad, kan ook goed zijn dat er iets anders mis is met je systeem dat niets te maken heeft met het feit dat Windows 10 nu bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Windows 10 is al 2 jaar geleden geïntroduceerd. Heb je er al zolang last van?

En daarnaast waarom upgrade je niet naar 10?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
Al die loze kreten weggelaten, heb je al gezocht naar een oplossing? Vanaf de titel ga je er al vanuit dat jouw bugs te maken hebben met Windows 10. Zou kunnen. Maar als je die aanname gewoon even uit je hoofd zet en bij het begin begint....dan kan je je problemen wellicht gewoon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJack
TripleQ schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:39:

Ja, omstreeks die tijd. Overigens doet mijn werkcomputer precies hetzelfde (grote organisatie, Windows 7 Pro, zware beveiliging).

Upgraden naar 10 trekt mijn computer waarschijnlijk niet en ik ben prima tevreden met 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
BigJack schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:15:

Upgraden naar 10 trekt mijn computer waarschijnlijk niet en ik ben prima tevreden met 7.
Windows 10 is stukken lichter dan windows7. Upgraden zal dus een positief effect op je computer hebben.

Daarbij moet je wel die vreselijke updates van windows 10 voor lief nemen, dat stoort mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Je kunt Windows 10 Enterprise voor een paar cent kopen, die geeft wat meer controle over updates, daarmee kun je oa updates uitstellen.

[ Voor 4% gewijzigd door 8mile13 op 05-06-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

BigJack schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:34:
Nadat Windows 10 gelanceerd werd heb ik in mijn Windows 7 een aantal nieuwe "bugs" ervaren.
De meest opvallende is dat bij iedere opstart alle map-indelingen weg zijn en ik standaard teruggegooid wordt naar de "details"-indeling. De tweede opvallende is dat de eerste (dubbel-)klik van de muis niet uitgevoerd wordt en dat ik dus opnieuw moet klikken.

Alvast bedankt.
Ik heb er geen last van, maar dit komt omdat ik mijn Win7pro ook niet meer update sinds de rollups update methode werd geintroduceerd. Ik was daarvoor nogal kieskeurig welke updates ik installeerde.

Ik heb nooit geen last gehad met veligheidsproblemen door het gebrek aan updates. Ik draai geen defender (eruit gesloopt) en ook geen antivirus. Als je een beetje weet wat je doet heb je de veiligheidsupdates niet echt nodig.

Maar, als je gebruik maakt van specifieke windows netwerk zaken voor je lokale infrastructuur, of je kiest voor andere zaken binnen Win7 die dingen automatisch voor je doen (is de default), dan is het wel beter om te blijven updaten, of te "upgraden" naar win10. Zeker als je MS er van verdenkt dat ze win7 slopen, wat me sterk lijkt, kan je maar beter "upgraden" naar win10,, zodat je daar van af bent.

delete account

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

denPes schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:24:
[...]

Ik heb er geen last van, maar dit komt omdat ik mijn Win7pro ook niet meer update sinds de rollups update methode werd geintroduceerd. Ik was daarvoor nogal kieskeurig welke updates ik installeerde.

Ik heb nooit geen last gehad met veligheidsproblemen door het gebrek aan updates. Ik draai geen defender (eruit gesloopt) en ook geen antivirus. Als je een beetje weet wat je doet heb je de veiligheidsupdates niet echt nodig.
offtopic:
Zucht, het wordt echt eens tijd dat het verspreiden van dit soort adviezen als strafbaar wordt aangemerkt in het WvS.

Er zijn plenty manier om besmet te raken met allerlei troep. Daar hoef je anno 2017 echt geen onverantwoorde zaken voor te doen. Surfen op internet kan al genoeg zijn (één foute advertentie en een niet-up-to-date browser en het kan gebeurd zijn). En natuurlijk is een virusscanner geen 100% zekerheid, maar een stuk meer dan helemaal niets..

Zou een interessante zijn om eens Suricata met ET-Pro signatures los te laten op je internetlijntje..Ik heb dat vaker gedaan bij mensen die een virusscanner ook overbodig vinden en je staat vaak te kijken van de resultaten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

Glashelder schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:02:
[...]

offtopic:
Zucht, het wordt echt eens tijd dat het verspreiden van dit soort adviezen als strafbaar wordt aangemerkt in het WvS.

Er zijn plenty manier om besmet te raken met allerlei troep. Daar hoef je anno 2017 echt geen onverantwoorde zaken voor te doen. Surfen op internet kan al genoeg zijn (één foute advertentie en een niet-up-to-date browser en het kan gebeurd zijn). En natuurlijk is een virusscanner geen 100% zekerheid, maar een stuk meer dan helemaal niets..

Zou een interessante zijn om eens Suricata met ET-Pro signatures los te laten op je internetlijntje..Ik heb dat vaker gedaan bij mensen die een virusscanner ook overbodig vinden en je staat vaak te kijken van de resultaten.
Je hebt maar selectief gequote.

Dit hoort er ook nog bij:
Maar, als je gebruik maakt van specifieke windows netwerk zaken voor je lokale infrastructuur, of je kiest voor andere zaken binnen Win7 die dingen automatisch voor je doen (is de default), dan is het wel beter om te blijven updaten, of te "upgraden" naar win10. Zeker als je MS er van verdenkt dat ze win7 slopen, wat me sterk lijkt, kan je maar beter "upgraden" naar win10,, zodat je daar van af bent.
Strafbaar lijkt me een beetje overdreven. Maar het is inderdaad offtopic, dus ik ga er niet op in.

delete account

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Het is sowieso beter voor de veiligheid om te blijven updaten. Daar is geen excuus voor tenzij je volledig offline werkt :) Dus het deel wat ik wegliet speelt geen rol.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

De laatste keer dat ik problemen had met dubbelklikken in W7 had ik een breuk in de printplaat van de muis waardoor at random de dubbelklik het niet deed....

De keer daarvoor was het een bug in de Razer driver en lag het niet aan Windows.

Er is dus meer op de wereld dan bugs in Windows....

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Op mijn werk zitten we nog met Windows 7 en ik ervaar niet de problemen (qua dubbelklikken) die in de TS genoemd wordt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CAP-Team schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:37:
Op mijn werk zitten we nog met Windows 7 en ik ervaar niet de problemen (qua dubbelklikken) die in de TS genoemd wordt.
En dat kan ik alleen maar beamen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01

TheVMaster

Moderator WOS
8mile13 schreef op Monday 5 June 2017 @ 13:56:
Je kunt Windows 10 Enterprise voor een paar cent kopen, die geeft wat meer controle over updates, daarmee kun je oa updates uitstellen.
Eh...Windows 10 Enterprise kun je niet voor een paar cent kopen. Die is alleen beschikbaar voor de Enterprise markt met allerhande licentiecontracten.
denPes schreef op Monday 5 June 2017 @ 14:24:
[...]

Het feit dat jij je machine niet upgrade kan ik eigenlijk alleen maar heel erg onverstandig noemen en ook zeer zeker iedereen afraden. Weet niet wat de achterliggende reden daarvoor is, op zich doet dat er ook niet toe. Maar om eerlijk te zijn kan ik geen enkele legitieme reden verzinnen waarom je niet gewoon standaard alle updates zou willen installeren.
CAP-Team schreef op Tuesday 6 June 2017 @ 10:37:
Ik kan dit ook beamen, voor zowel klanten in Nederland als ver daar buiten. De klanten die nog Windows 7 draaien (en nog niet over over zijn op Windows 10) zijn daar overigens wel allemaal mee bezig, dus het is niet gek om gewoon te upgraden naar Windows 10 :*)

[ Voor 74% gewijzigd door TheVMaster op 06-06-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

JackSparrow schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:30:

Het feit dat jij je machine niet upgrade kan ik eigenlijk alleen maar heel erg onverstandig noemen en ook zeer zeker iedereen afraden. Weet niet wat de achterliggende reden daarvoor is, op zich doet dat er ook niet toe. Maar om eerlijk te zijn kan ik geen enkele legitieme reden verzinnen waarom je niet gewoon standaard alle updates zou willen installeren.
Ik raad het normaal gezien ook af om je OS niet te updaten. Dus ik geef je daarin gelijk. Ik schreef er ook een disclaimer bij.

De reden voor het niet meer updaten was bij mij dat, sinds ergens begin 2015, het update kanaal naast fixes ook werd gebruikt voor het pushen van zaken die niks meer met het patchen van bugs/security had te maken. Met de introductie van rollups werd het te lastig om de patches individueel te testen. Toen ben ik gestopt met updaten.

Of bovenstaand een legitieme reden is kan ik niet beoordelen voor een ander. Maar er kunnen dus wel redenen zijn voor het niet updaten.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

denPes schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:55:
[...]
Maar er kunnen dus wel redenen zijn voor het niet updaten.
Helemaal mee eens, als ik m'n win7 ga updaten, gaat m'n vanillevla naar frambozen smaken, dus dat doe ik niet meer

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
[quote]JackSparrow schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:30:
[...]

Eh...Windows 10 Enterprise kun je niet voor een paar cent kopen. Die is alleen beschikbaar voor de Enterprise markt met allerhande licentiecontracten.

[...]
Even een realiteit check..Ik heb er twee op Marktplaats gekocht voor 16 euro per stuk..werken gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
denPes schreef op Wednesday 7 June 2017 @ 07:55:
[...]

Ik raad het normaal gezien ook af om je OS niet te updaten. Dus ik geef je daarin gelijk. Ik schreef er ook een disclaimer bij.

De reden voor het niet meer updaten was bij mij dat, sinds ergens begin 2015, het update kanaal naast fixes ook werd gebruikt voor het pushen van zaken die niks meer met het patchen van bugs/security had te maken. Met de introductie van rollups werd het te lastig om de patches individueel te testen. Toen ben ik gestopt met updaten.

Of bovenstaand een legitieme reden is kan ik niet beoordelen voor een ander. Maar er kunnen dus wel redenen zijn voor het niet updaten.
eh...en waarom wil je alle patches individueel testen? Waarom denk je dat MS ze in roll-up packages gegooid heeft?
8mile13 schreef op Wednesday 7 June 2017 @ 14:38:
[quote]JackSparrow schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:30:
[...]

[...]
Even een realiteit check..Ik heb er twee op Marktplaats gekocht voor 16 euro per stuk..werken gewoon.
En dus dan is het legaal? Ik heb het over legitieme opties. Ik kan via internet ook wel aan harddrugs komen, dat maakt de aankoop nog niet gelijk legitiem.

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 07-06-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
En dus dan is het legaal? Ik heb het over legitieme opties. Ik kan via internet ook wel aan harddrugs komen, dat maakt de aankoop nog niet gelijk legitiem.
Ik weet niet in hoeverre het legaal is. Het is in ieder geval geen Spotnet kraak (ik heb Spotnet en had het daar voor niks kunnen downloaden)...goed genoeg voor mij. Hier gekocht..
Windows 10 pro retail licentie 100% LEGAAL

Conditie : Nieuw

Beschrijving

Betreft een retail windows 10 pro sleutel volledige activatie multilanguage.

Ik ben al meer dan 7 jaar actief op marktplaats en ik heb een goede reputatie opgebouwd. Daarnaast heb ik al een groot klantenbestand.

Ideal betaling mogelijk

Goedkoopste in Nederland

Normaal kost deze licentie €279 nu voor €16

De 8 zekerheden

- Retail
- Nieuw
- Levenslang geldig
- Overdraagbaar
- Gecontroleerd
- 100% legaal
- Na betaling uw eigendom
- uitstekende klantenservice

De sleutel is ook door u zelf te controleren bij microsoft, daarvoor kunt u de microsoft klantenservice bellen. (telnr. Microsoft 020 500 1500)

Vanaf februari ook met btw factuur!

via internet of telefoon te activeren.
Een kwaliteits key is via internet te activeren.

Inclusief windows 10 pro installatie media, te downloaden op de website van microsoft.

Betreft een originele unieke nieuwe sleutel.

Geen illegale activatie, crack activator oid.
Geen volume key, limiet key, msdn key, abonement.

Geen 2e hands software/licentie, activatie via telefoon (zoals bij de concurrent)

Koop een permanente, overdraagbare licentiecode.

Bij vragen, altijd contact opnemen.

Windows 10 OEM versus RETAIL-licentie

Deze licentie betreft de RETAIL-variant. Een RETAIL-licentie mag geinstalleerd worden op nieuwe- en gebruikte computers. Tevens mag u deze licentie overzetten van uw oude naar uw nieuwe computer. U kunt de licentie dus iedere keer "meenemen" wanneer u een nieuwe computer of laptop koopt.

Andere retail versies van windows ook mogelijk op aanvraag

Advertentienummer: mxxxxxxxxxx
Rapporteer deze advertentie

Overige advertenties van Xxxxx

Windows 10 pro retail licentie: LEGAAL

Windows 10 pro retail licentie: LEGAAL

€ 16,00

Bekijk alle advertenties

Xxxxx
7jaar actief op Marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
8mile13 schreef op Wednesday 7 June 2017 @ 21:57:
[...]

Ik weet niet in hoeverre het legaal is. Het is in ieder geval geen Spotnet kraak (ik heb Spotnet en had het daar voor niks kunnen downloaden)...goed genoeg voor mij. Hier gekocht..

[...]
Er zit een verschil tussen de Pro en de Enterprise licentie, dat weet je? Maar goed, hiermee helpen wij de TS niet natuurlijk...wat ik alleen wil zeggen is dat je (op welke manier je de Enterprise versie ook koopt) nooit legaal bezig bent.

De TS kan beter een Windows 10 Pro versie aanschaffen......ik weet niet hoe het zit met die keys van 16 euro via Marktplaats. Zelf zou ik eerder afgaan op een key via een gerespecteerde shop in de Pricewatch. Je betaald dan misschien wat meer, maar je weet zeker dat een key niet ineens wordt geblokkeerd en je dus alsnog een nieuwe key mag aanschaffen.

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 08-06-2017 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom alle adviezen om te updaten naar Windows 10? Dat is z'n probleem toch niet? Z'n probleem is dat z'n Windows 7 kapot is, en dat kan gewoon gefixed worden en zou hem 0 euro kosten. Je gaat toch ook niet adviseren om een nieuwe auto te kopen als de ruitenwissers stuk zijn van je oude auto maar hij in principe nog prima kan rijden?

Anyway, ondanks dat Microsoft zéér smerige dingen uithaalt om mensen op Windows 10 te krijgen, denk ik niet dat ze opzettelijk bugs introduceren (al kan ik het niet verifiëren, aangezien ik ook niet (meer) update).
JackSparrow schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:22:
Waarom denk je dat MS ze in roll-up packages gegooid heeft?
Omdat ze dan dingen waar mensen niet op zitten te wachten mee kunnen pushen, zonder dat je die selectief kunt weigeren. (Telemetry, advertenties, 'microsoft accounts', cortana wat steeds verder geïntegreerd wordt, etc.). Steeds stapje voor stapje raak je de controle kwijt en kom je er niet meer onderuit.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 00:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Thursday 8 June 2017 @ 00:30:
Waarom alle adviezen om te updaten naar Windows 10? Dat is z'n probleem toch niet? Z'n probleem is dat z'n Windows 7 kapot is, en dat kan gewoon gefixed worden en zou hem 0 euro kosten. Je gaat toch ook niet adviseren om een nieuwe auto te kopen als de ruitenwissers stuk zijn van je oude auto maar hij in principe nog prima kan rijden?

Anyway, ondanks dat Microsoft zéér smerige dingen uithaalt om mensen op Windows 10 te krijgen, denk ik niet dat ze opzettelijk bugs introduceren (al kan ik het niet verifiëren, aangezien ik ook niet (meer) update).

[...]

Omdat ze dan dingen waar mensen niet op zitten te wachten mee kunnen pushen, zonder dat je die selectief kunt weigeren. (Telemetry, advertenties, 'microsoft accounts', cortana wat steeds verder geïntegreerd wordt, etc.). Steeds stapje voor stapje raak je de controle kwijt en kom je er niet meer onderuit.
Omdat Windows 7 al uit mainstream support is sinds een aantal jaar en het dus niet heel raar is om te upgraden naar het meest courante OS. Neemt niet weg dat de bugs die de TS komt vast niet bewust door MS zijn aangebracht natuurlijk.

Wat betreft die updates ligt het iets anders denk ik, al kan ik wel snappen dat je er zo tegenaan kijkt. Het probleem ligt natuurlijk anders, aangezien men 'vroeger' een oneindige combinatie van patches wel/niet kon installeren. Dit zorgt natuurlijk voor een oneindig aantal configuraties. Nu krijg je gewoon 'alle updates' en zijn in principe alle Windows installaties gelijk qua patchlevel. Het scheelt vervolgens ook enorm veel 'test werk' in berijfsomgevingen, want je moet gewoon alle patches installeren en kunt niet meer 'filteren'. Waarom zoekt iedereen toch altijd overal wat achter... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 00:42:
[...]

Wat betreft die updates ligt het iets anders denk ik, al kan ik wel snappen dat je er zo tegenaan kijkt. Het probleem ligt natuurlijk anders, aangezien men 'vroeger' een oneindige combinatie van patches wel/niet kon installeren. Dit zorgt natuurlijk voor een oneindig aantal configuraties. Nu krijg je gewoon 'alle updates' en zijn in principe alle Windows installaties gelijk qua patchlevel. Het scheelt vervolgens ook enorm veel 'test werk' in berijfsomgevingen, want je moet gewoon alle patches installeren en kunt niet meer 'filteren'. Waarom zoekt iedereen toch altijd overal wat achter... :?
Ik zoek er iets achter omdat ze het ook niet op feature-level configureerbaar maken. Bijvoorbeeld de 'store' en de hele 'Metro'/ Apps omgeving uninstallen. Cortana uninstallen. Etc. Dan hebben ze alleen nog maar een aantal configuraties die ze gelijk moeten houden, wat ze toch al doen aangezien de vele vele verschillende Pro/Enterprise/LTSB/Education 'Editities' die ze hebben. Dat kon altijd al sinds Windows 95 (nouja, behalve Internet Explorer, dus het is een tactiek die MS altijd al gehanteerd heeft), dus technisch is het ook niet moeilijk. Maar dat implementeren ze ook niet, dus dan kun je maar 1 conclusie trekken, en dat is dat 'ze' (Microsoft) dingen willen 'opdringen' en er dus niet een -technische- reden is iedereen gedwongen alle 'updates' te installeren. Ze willen gewoon 'features' kunnen pushen naar de gebruiker als het ze uit komt.

Als ze morgen beslissen dat het mensen het toch wel slikken als er geen win32 programma's gedraait kunnen worden, je verplicht moet inloggen met een account, windows een 'service' is, etc etc. dan zouden ze dat zo kunnen pushen. En dat moment komt er (!)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Thursday 8 June 2017 @ 00:51:
[...]

Ik zoek er iets achter omdat ze het ook niet op feature-level configureerbaar maken. Bijvoorbeeld de 'store' en de hele 'Metro'/ Apps omgeving uninstallen. Cortana uninstallen. Etc. Dan hebben ze alleen nog maar een aantal configuraties die ze gelijk moeten houden, wat ze toch al doen aangezien de vele vele verschillende Pro/Enterprise/LTSB/Education 'Editities' die ze hebben. Dat kon altijd al sinds Windows 95 (nouja, behalve Internet Explorer, dus het is een tactiek die MS altijd al gehanteerd heeft), dus technisch is het ook niet moeilijk. Maar dat implementeren ze ook niet, dus dan kun je maar 1 conclusie trekken, en dat is dat 'ze' (Microsoft) dingen willen 'opdringen' en er dus niet een -technische- reden is iedereen gedwongen alle 'updates' te installeren. Ze willen gewoon 'features' kunnen pushen naar de gebruiker als het ze uit komt.

Als ze morgen beslissen dat het mensen het toch wel slikken als er geen win32 programma's gedraait kunnen worden, je verplicht moet inloggen met een account, windows een 'service' is, etc etc. dan zouden ze dat zo kunnen pushen. En dat moment komt er (!)
Het lijkt mij verstandig om dit gesprek even in een apart topic voort te zetten, aangezien we de TS hierbij niet helpen. Als je wilt kan ik de twee laatste reacties wel verplaatsen naar een nieuw topic. Dan kan het hier weer on-topic gaan.....

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 08-06-2017 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 00:55:
[...]

Het lijkt mij verstandig om dit gesprek even in een apart topic voort te zetten, aangezien we de TS hierbij niet helpen. Als je wilt kan ik de twee laatste reacties wel verplaatsen naar een nieuw topic. Dan kan het hier weer on-topic gaan.....
Het 'vertrouwen' in Microsoft is volgens mij een fundamenteel deel van de vraag van de TS. Na 10 reacties met 'upgraden naar Windows 10' moet er ook even een tegengeluid gehoord worden. De reacties 'upgraden naar Windows 10' zijn net zo off-topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Thursday 8 June 2017 @ 01:01:
[...]
Maar na 10 reacties met 'upgraden naar Windows 10' moet er ook even een tegengeluid gehoord worden. De reacties 'upgraden naar Windows 10' zijn net zo off-topic.
Dat valt wel mee, aangezien de TS zelf Windows 10 aanhaalt in zijn beginpost, maar eh...op zich is er natuurlijk geen technische noodzaak om te upgraden naar Windows 10......net zoals ik persoonlijk weinig redenen kan verzinnen om dit niet te doen als er issues zijn met je Windows installatie...maar goed dat is persoonlijk.

Het vertrouwen is inderdaad iets wat TS aanhaalt, maar dat heeft weinig te maken met redelijk ongefundeerde stellingen over mogelijke redenen voor de roll-up packs.

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 08-06-2017 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
JackSparrow schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 00:18:
[...]

Er zit een verschil tussen de Pro en de Enterprise licentie, dat weet je?
Ik wou eerst de pro kopen en reageerde op de advertentie. Bij nader inzien, voor mij, had ik toch graag de wat uitgebreidere Windows Update functionaliteit die Enterprise biedt. Ik heb hem dit gemailed, toen gaf hij aan dat hij die ook verkocht en heb ik twee Enterprise codes van hem overgenomen. Mijn PC staat nu op de laatste Windows 10 Enterprise versie.
Maar goed, hiermee helpen wij de TS niet natuurlijk...wat ik alleen wil zeggen is dat je (op welke manier je de Enterprise versie ook koopt) nooit legaal bezig bent.

De TS kan beter een Windows 10 Pro versie aanschaffen......ik weet niet hoe het zit met die keys van 16 euro via Marktplaats. Zelf zou ik eerder afgaan op een key via een gerespecteerde shop in de Pricewatch. Je betaald dan misschien wat meer, maar je weet zeker dat een key niet ineens wordt geblokkeerd en je dus alsnog een nieuwe key mag aanschaffen.
Die meneer doet dit al lang. Als zijn producten geblokkeerd werden na een tijd dan waren er al zoveel klachten geweest dat ie van Marktplaats verwijderd zou zijn...lijkt mij. Hoe het ook zij i.v.m. de uitgebreidere Windows Update functionaliteit zal ik zelfs bij blokkade weer een Enterprise aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Wat betreft upgraden naar Windows 10. Ik zit op 8.1 en 10 op diverse computers. 8.1 vind ik veel fijner. Dat zit hem vooral in de menu's. Je hebt, nog steeds, te maken met het Configuratiescherm, wat in Windows 10 uitgekleed is, en dat vreselijke Windows 10 Settings menu wat nu dominant is en je door de strot wordt geduwd. De Microsoft Edge browser en het Settings menu lijken veel op elkaar, geen toeval dat ik daar ook geen bal aan vind. Voorlopig kan ik dan nog kiezen voor Windows Explorer en heb dan altijd nog Google Chrome achter de hand. Windows 10 Update vind ik ook niks in 10 maar met Enterpise valt daar nog mee te leven.

Afbeeldingslocatie: https://i772.photobucket.com/albums/yy9/8mile13/settings-windows10-system-1024x576_zpswvpeql1f.jpg

Als je op Windows 7 zit dan zou ik zeker naar 8.1 upgraden. Met installatie van Classic Shell of, beter, Stardock wat er veel mooier uitziet, lijken 7 en 8.1 veel op elkaar. Je hebt dan wel al te maken met ''Settings'' achtige menu's maar daar kom je maar een enkele keer. Uiteindelijk ontkom je er niet aan om naar Windows 10 te upgraden omdat support voor oudere Windows versies gewoon gestopt gaat worden binnen enkele jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
8mile13 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 02:18:
Wat betreft upgraden naar Windows 10. Ik zit op 8.1 en 10 op diverse computers. 8.1 vind ik veel fijner. Dat zit hem vooral in de menu's. Je hebt, nog steeds, te maken met het Configuratiescherm, wat in Windows 10 uitgekleed is, en dat vreselijke Windows 10 Settings menu wat nu dominant is en je door de strot wordt geduwd. De Microsoft Edge browser en het Settings menu lijken veel op elkaar, geen toeval dat ik daar ook geen bal aan vind. Voorlopig kan ik dan nog kiezen voor Windows Explorer en heb dan altijd nog Google Chrome achter de hand. Windows 10 Update vind ik ook niks in 10 maar met Enterpise valt daar nog mee te leven.

[afbeelding]

Als je op Windows 7 zit dan zou ik zeker naar 8.1 upgraden. Met installatie van Classic Shell of, beter, Stardock wat er veel mooier uitziet, lijken 7 en 8.1 veel op elkaar. Je hebt dan wel al te maken met ''Settings'' achtige menu's maar daar kom je maar een enkele keer. Uiteindelijk ontkom je er niet aan om naar Windows 10 te upgraden omdat support voor oudere Windows versies gewoon gestopt gaat worden binnen enkele jaren.
Dat settings menu komt uit W8 waar je al vaak genoeg voor het configureren van een simpele setting van de een naar de ander en tien keer terug wordt gestuurd...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjarky
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 01:06
Heb je al een Linux live disk geboot of iets anders om uit te sluiten dat het een hardware issue is?

wij draaien gemixed Windows 7 en 10 maar ik herken geen van de problemen op Windows 7. Ik heb zelf hetzelfde gehad op Windows 10. Waarbij dit probleem is opgelost door een stuk hardware te vervangen. In mijn geval was mijn muis vervelend aan het doen (zit nu op ps2 muis en ineens is alles weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
Precies dezelfde issues hier, zowel op alle 3 mijn laptops als op 2 computers op het werk waar nog windows 7 op draait. Herinstallatie gaat prima, maar zodra de updates geinstalleerd zijn verschijnen de problemen weer als vanouds. Lijkt er inderdaad sterk op dat ze de boel aan het saboteren zijn. Net zoals er een hele periode is geweest waarbij het downloaden van windows 7 updates vrijwel onmogelijk was, systemen bleven maar zoeken en zoeken... Blij dat ze dat intussen "opgelost" hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door MineTurtle op 08-06-2017 09:23 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 20:16
Ik ben ook geen win10 fan. Ik kocht een paar jaar geleden een laptop waar het op stond en gelijk eraf gehaald. Het start menu stond vol met advertenties van apps die je kon kopen, hoe komen ze erbij.

Nu zit ik wel met een probleem, want het is niet verstandig om nog lang met win7 door te gaan, uiteindelijk. Maar ik game de laatste tijd weer meer. Anders zou ik zeggen het wordt weer eens tijd voor een mooie linux distro. Ten tijde van Windows Vista draaide ik ook linux. Maar goed linux en gamen...gaat niet zo goed samen.

Ik heb niet echt het idee trouwens dat er moedwillig bugs in win7 worden gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Pak eens een andere muis? Heb je dan ook het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 07:16

Wailing_Banshee

You're Next

Ik draai ook gewoon nog Windows 7 en heb geen enkel probleem met wat de TS noemt.

(en de reden dat ik niet update is omdat ik lui ben en geen zin heb om alles weer opnieuw te installeren, ik heb al genoeg problemen met de installatie van windows 10 over 8.1 van m'n SP, als ik hem op m'n PC ga installeren wil ik een schone installatie en geen update)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
RGAT schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 02:40:
[...]

Dat settings menu komt uit W8 waar je al vaak genoeg voor het configureren van een simpele setting van de een naar de ander en tien keer terug wordt gestuurd...
In 8.1 gebruik ik toch vooral Stardock Configuratiescherm, in Start ''programma's en bestanden zoeken'', en Windows Logo toets/x combo. Ik ben nog wat met 10 aan het spelen, kom geregeld in het Settings menu, ziet er niet naar uit dat daar aan te ontkomen is.

Ik vind het Settings menu meer iets voor een tablet of zo. Op een computer vind ik het echt helemaal niks.

[ Voor 9% gewijzigd door 8mile13 op 08-06-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
TripleQ schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:39:

Als je op Windows 10 MSTSC kunt gebruiken zoals onder 7 en daarvoor ben ik meteen over, maar helaas dat is bij Windows 8 eral uit gesloopt, je kunt alleen nog sessie overnemen, niet de volledige desktop. Dat is zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:06
sugarlee89 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:22:
[...]

Als je op Windows 10 MSTSC kunt gebruiken zoals onder 7 en daarvoor ben ik meteen over, maar helaas dat is bij Windows 8 eral uit gesloopt, je kunt alleen nog sessie overnemen, niet de volledige desktop. Dat is zwaar irritant.
Wat een onzin, MSTSC werkt gewoon hetzelfde (ik maak er al jarenlang veelvuldig gebruik van ivm met mijn werk als sysadmin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJack
Bedankt voor jullie reacties! Ik helpt mij helaas niet verder. Bovendien is het jammer dat niemand iets te zeggen heeft over het feit dat de map layouts niet vastgehouden worden.
Het is in ieder geval goed te weten dat er nog iemand is die er last van heeft.

Concluderend; ik zal wel moeten overstappen op W10 om er vanaf te komen. Dat is vooralsnog geen aantrekkelijke optie, want ik ben bang dat mijn computertje dat niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
BigJack schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:51:
Concluderend; ik zal wel moeten overstappen op W10 om er vanaf te komen. Dat is vooralsnog geen aantrekkelijke optie, want ik ben bang dat mijn computertje dat niet trekt.
Als je computer Windows 7 kan draaien zal Windows 10 nog beter werken. Windows 10 is gemaakt om ook op tablet en netbooks te werken, het gaat bijzonder zuinig om met resources. Je computer zal net zo goed werken, zoniet sneller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 07:16

Wailing_Banshee

You're Next

BigJack schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:51:
Bedankt voor jullie reacties! Ik helpt mij helaas niet verder. Bovendien is het jammer dat niemand iets te zeggen heeft over het feit dat de map layouts niet vastgehouden worden.
Het is in ieder geval goed te weten dat er nog iemand is die er last van heeft.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik er geen last van heb :p

Ik probeer de boot nog steeds af te houden, vooral omdat ik op m'n Surface Pro 2 sinds de Creator's Update alleen maar problemen met Windows 10 heb.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Pagina: 1