Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na een lange zoektocht is de keuze nu tussen deze twee laptops:

pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC330T

pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-13ISK (80V0002QMH)

De laptops zijn qua specs vrijwel t zelfde, de lenovo is echter (bij coolblue, staat er vreemd genoeg niet tussen bij pricewatch) €100 duurder maar heeft wel 8gb werkgeheugen ipv 4gb bij de Asus. Daarnaast vind ik de asus mooier.

Wat zouden jullie mij adviseren? Ik gebruik m'n laptop vooral voor schoolwerk maar wil er nog wel is een spel op spelen of foto's bewerken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2017 03:53 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:12

gwystyl

Beugeltje dan maar?

je tweede linkje doet t niet.... Het is handiger te verwijzen met links naar de pricewatch, dan kan je gelijk zien of hij ergens anders misschien nog goedkoper is.
Asus: pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC330T En de review van dit model: reviews: Asus ZenBook UX310: lijvige 13,3"-laptop met upgradeopties
Welke Lenovo bekijk je? De ideapad 510s? Misschien is dit dan wat: https://www.laptopshop.nl/tweedekans/739150

Als de specs bijna hetzelfde zijn en je de goedkopere Asus mooier vindt, zou ik die nemen. Beide zullen het prima doen voor schoolwerk en af en toe een spelletje.

Een onhandig dingetje van de Asus is dat de power knop net boven de backspace zit, dus dat je daar gemakkelijk op kan drukken.

Verder is het handig voor jezelf te bepalen wat je belangrijk vindt: grootte/resolutie van het scherm, mat/glanzend scherm, grootte van de harde schijf/SSD, aansluit mogelijkheden (HDMI type, aantal usb 2/3/C etc.
Als dat voor beide gelijk of goed genoeg is, ga voor de mooiste of goedkoopste. Geheugen kan je eventueel later bij plaatsen voor waarschijnlijk minder dan €100, maar ik denk dat je met 4Gb al een heel eind komt.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 04-06-2017 22:58 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat voor spellen wil je spelen? De GPU is namelijk niet sterk genoeg voor de nieuwste spellen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

@Verwijderd

Wat wil je precies gaan doen op de gekozen laptops?

Verwijderd

Topicstarter
Lichte dingen, denk in de categorie Age of Empires. Ik denk opzich dat 4gb genoeg is maar is dat dan niet zonde van m'n relatief snelle i5 processor, of leg ik dan een foute connectie?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als het geheugen niet vastgesoldeerd is kan je de laptop met minder geheugen nemen en dan zelf upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd Het is in principe gewoon een laptop voor word/excel en af en toe wat photoshop. Ik wil de laatste generatie i5 omdat ik een 'snelle' laptop wil die gewoon nog goed kan meekomen de komende paar jaar. Ik vroeg mij alleen dus af of 4GB werkgeheugen dan niet een beetje zonde is, ook met de toekomst in mind.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2017 02:24 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 22:33
4GB is inderdaad een beetje karig, zeker als je gaat photoshoppen en het systeem nog jaren wil gaan gebruiken.

Voor word/excel + spotify + stapel Chrome tabs is 4GB meer dan zat en dat zal het ook wel blijven. Wil je meer tegelijkertijd open hebben en/of zwaardere programma's draaien zoals Photoshop en games, zorg dan voor 8GB.

Ik zie in het Alternate linkje (dat is de enige die werkt, zou je ze aan willen passen naar Pricewatch links?) dat er meer geheugen blijgeplaatst kan worden dus wellicht dat dat de oplossing is. Voor een paar tientjes heb je er meer dan 8GB in zitten dan.

Zelf zou ik voor zoiets gaan: pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-13IKB (80V0005PMH) heb je ook direct iets meer opslagruimte.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Topicstarter
@gwystyl @Richh linkjes zijn aangepast.
Die exacte lenove ideapad is ook exact degene die mij doet twijfelen. Thanks voor het advies in ieder geval. Naast het grotere werkgeheugen, doen alle slechte verhalen die ik over Alternate lees op tweakers en elders, mij dan misschien toch eerder voor de Lenovo kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2017 03:45 ]

Pagina: 1