Pakketshop is door DPD verzonden pakket kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 14.419 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02-2021
Heb zelf al heel erg veel pakketjes via PostNL laten komen en nog nooit meer problemen gehad dan zo nu en dan een dag vertraagd.

Nu zit ik met een fors probleem met een pakket die ik zou ontvangen via DPD,
op hun Track&Trace stond dat t afgeleverd was aan de pakketshop zoals afgesproken,
ik dus daarheen om nietsvermoeden mijn pakketje op te halen, kan die man daar mijn pakketje niet vinden
terwijl hij wel kon bevestigen dat DPD s`morgens was langsgeweest.

De status op Track&Trace blijkt nu ook gewoon op afgeleverd bij de pakketshop staan, niet op opgehaald door geadresseerde ofzo.
Waar kan dit nu fout zijn gegaan? de chauffeur het pakketje verduisterd of de man in de pakketshop?
blijkbaar is er een bewijs van aflevering door de chauffeur alleen kan ik die niet inzien doordat er een inlog word gevraagd.

zie hier de route van het pakket;

Datum Tijd Plaats Pakketstatus

03.06.2017 11:28 Veenendaal (NL)
Door chauffeur geleverd bij Pickup parcelshop.

bewijs
BAZAAR OVERSTEGEN

03.06.2017 07:49 Veenendaal (NL)
Onderweg voor uitlevering
03.06.2017 02:01 Veenendaal (NL)
Op het depot
02.06.2017 19:27 Berkel en Rodenr ...
Onderweg.
02.06.2017 13:21 DPD Data centrum
De verzender heeft het pakket aangemeld bij DPD.

dit lijkt me helder, het pakket zou er moeten zijn, ik ben erg kwaad t is zo`n 300 euro!
ben ik dit geld kwijt of gaat de verzender dit vergoed krijgen en krijg ik mijn geld terug?
Het is natuurlijk net weer een lang weekende dus enig klantenservice is er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb hier een eigen topic van gemaakt, aangezien het niets met PostNL of een retourzending te maken heeft.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik neem aan dat iemand anders het pakket naar jou verzonden heeft? Dan heb jij niks met DPD te maken en moet je de verzender aanspreken, hij is verantwoordelijk voor het verzenden. Jij kan dus gewoon aangeven dat het pakket niet op het DPD punt ligt en dat je het graag alsnog ontvangen. Hij moet daar zorg voor dragen, hoe hij dat doet is niet relevant.
Uitzondering is als verzending duidelijk op eigen risico is gegaan zoals bij een tweedehands aankoop.

Heb jij DPD ingeschakeld om een pakket op te halen dien jij zelf contact op te nemen met DPD en hangt het van hun algemene voorwaarden af.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Ik neem aan dat je hem ook met een bewijs moest afhalen. Zo lang je pakket niet is opgehaald kun jij aantonen dat je hem nooit ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik krijg zakelijk hier wekelijks vele pakketten die via dpd verstuurd zijn.

Zo nu en dan krijgt een pakket een verkeerde scan. Pakket wordt dan uitgescand maar ligt dan nog in de bus van de chauffeur. Veel chauffeurs van dpd tekenen namelijk zelf de pakketten af. Wat uiteraard niet de bedoeling is.

Is erg slordig, maar als chauffeur aan het einde van de route erachter komt dan wordt het pas later geleverd. Kan dus zijn dat pakketshop het nog niet ontvangen heeft.

Weet niet of de verzender een bedrijf is. Maar deze kunnen meer zien dan de status die jij kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Highfive95 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:15:
Ik krijg zakelijk hier wekelijks vele pakketten die via dpd verstuurd zijn.

Zo nu en dan krijgt een pakket een verkeerde scan. Pakket wordt dan uitgescand maar ligt dan nog in de bus van de chauffeur. Veel chauffeurs van dpd tekenen namelijk zelf de pakketten af. Wat uiteraard niet de bedoeling is.

Is erg slordig, maar als chauffeur aan het einde van de route erachter komt dan wordt het pas later geleverd. Kan dus zijn dat pakketshop het nog niet ontvangen heeft.

Weet niet of de verzender een bedrijf is. Maar deze kunnen meer zien dan de status die jij kan zien.
Klopt. Vorig jaar kreeg ik regelmatig pakketen als ik niet thuis was. De chauffeur tekende dan gewoon en legde de pakketten in mijn achtertuin. Nooit overleg mee gehad of ik dat goed vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38

job

Wacht nog een dag of twee (dinsdag is de eerste volgende werkdag) en ga woensdag nog eens bij de pakketshop langs. Is je pakket daar nog steeds niet dan laat je de verzender (winkel??) een onderzoek instellen naar het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
ah bedankt allemaal voor de verfrissing , is ook een goede mogelijkheid idd dat de chauffeur zoveel paketten moest scannen en die ene nu net is vergeten uit te laden....

Het pakket is een bestelling bij SiComputers , ongeveer kilo of 6 denk ik, SiComputers heeft t heel aardig optijd verzonden dat wel.

Uiteraard die pakketshop hanteerd ook streng legitimatie, dus er is geen bewijs dat ik t heb afgehaald.

Ik houd de Tracker in de gaten wie weet duikt t pakket weer ergens op, de winkel heb ik uitvoerig op de hoogte gesteld met alle details, zij mogen hoe dan ook weten wat met hun spullen gebeurt, maar die zullen t niet eerder dan dinsdag morgen lezen denk ik.

ps snap alleen niet goed dat men als ontvanger niet de mogelijkheid hebt om t bewijs van aflevering aan de pakketshop in te zien, hopelijk dan wel voor de verzender want dat kan nog wat opleveren in t onderzoek.
t is voor een leek een beetje vage site van DPD, komt ook denk ik door dat t duitse firma is origineel.

[ Voor 19% gewijzigd door parcifal op 04-06-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

parcifal schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:08:
ps snap alleen niet goed dat men als ontvanger niet de mogelijkheid hebt om t bewijs van aflevering aan de pakketshop in te zien, hopelijk dan wel voor de verzender want dat kan nog wat opleveren in t onderzoek.
t is voor een leek een beetje vage site van DPD, komt ook denk ik door dat t duitse firma is origineel.
Dat jij de ontvanger bent is niet heel relevant. Jij bent niet de opdrachtgever van de verzending dus jij hebt vrij weinig rechten. Zo zul jij ook geen onderzoek kunnen starten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
nee wettelijk gezien heeft de verzender een probleem met DPD maar omdat ik er al voor betaald heb ik ook en wil er ook aan meewerken om de onderste steen boven te halen samen met de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Track en trace klopt gewoon niet altijd.
Ik verzend tig pakketen per week wereldwijd via ebay. En sommige staan op reeds afgeleverd, terwijl ze nog hier in de loods liggen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

parcifal schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:11:
nee wettelijk gezien heeft de verzender een probleem met DPD maar omdat ik er al voor betaald heb ik ook en wil er ook aan meewerken om de onderste steen boven te halen samen met de webshop.
Waarom zou je dat willen? Eis gewoon dat de webshop levert, hoe ze dat doen moeten ze toch echt zelf gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:22
parcifal schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:11:
Alleen heeft DPD ook niets met jou te maken. Die moeten namens verzender pakker Y afleveren op adres X. Dat jij daar woont zal DPD weinig interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Inderdaad contact opnemen met de webshop. Wel vervelend natuurlijk.

Ik had laatst ook iets raars: Bestel iets bij bol.com, betaal extra om op zondag te laten bezorgen. Blijkt die lamstraal het bij een ander adres afgeleverd te hebben. Althans, geprobeerd, want ze waren er niet. Hij heeft bij hun ook een briefje achtergelaten. Bol.com overigens prima opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
ja nou idd is t zo dat t probleem is van de verzender, maarja je verwacht iets waar je met smart op wacht.

maar ik heb een update; hoorde de bel gaan een uurtje terug , was te laat met reageren en zag nog net een busje wegrijden van een pakketdienst look a like , geen DPD logo maar zal een ingehuurde zijn.
Geen briefje in de brievenbus gevonden maar het kan haast niet anders dan dat dat het pakketje was.
ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, hopelijk leverd de chauffeur het af waar t in eerste instantie ook heen moest, de pakketshop.
Ik ga eind van de middag zeker maar even kijken of ze daar nu wel wat kunnen vinden.

vingers crossed-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
KopjeThee schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:13:
Inderdaad contact opnemen met de webshop. Wel vervelend natuurlijk.

Ik had laatst ook iets raars: Bestel iets bij bol.com, betaal extra om op zondag te laten bezorgen. Blijkt die lamstraal het bij een ander adres afgeleverd te hebben. Althans, geprobeerd, want ze waren er niet. Hij heeft bij hun ook een briefje achtergelaten. Bol.com overigens prima opgelost.
Dat is wel erg klungerig, om dan ook nog een briefje achter te laten op een adres wat niet de geadresseerde is.
Tegenwoordig hebben we hier vrijwel altijd dezelfde bezorgster van PostNL , dat is wel fijn die komt zovaak dat ze wel weet wat te doen en doet haar werk ook heel goed, weet haar naam nog niet maar heb respect hoor
altijd vrolijk ook al is t erg druk. Iemand die duidelijk houd van haar werk :)

ps; ik weet niet hoe dingen nu gaan bij Bol.com maar ik denk nu op t punt van overhuizen naar nieuwe distributiecentrum, daar zal best nog enige problemen bij kijken, zal niet gek opkijken als er een stortvloed aan meldingen hier komen over hun.

[ Voor 12% gewijzigd door parcifal op 06-06-2017 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• parcifal
update:
na ook een email gekregen te hebben van de DPD helpdesk waarin zij aangaven dat t pakket er toch echt moest liggen ben ik gelijk nog even wezen kijken,
t label bleek bij de naam van geadresseerde beschadigd daarom kon die man t niet vinden,
maar heb em foto van mijn scherm van track en trace getoond dus met de nummers ect en kon ik t pakket meekrijgen.
Uiteindelijk viel t allemaal dus mee ,kluw is die man had me ook even kunnen zeggen dat er een pakket was die slecht te lezen was en me vorige week al om die nummers te vragen.
Maar... zo gaan die dingen in een supermarkt waar t druk is en hij ook blijkbaar de enige is die er werkt.
volgende keer een andere shop uitkiezen want dit soort dingen zijn niet fijn.
DPD heeft hier geen niet echt schuld in zo label kan altijd beschadigen helemaal met zware pakketten.

Opgelost -)))))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Ik zou hier alleen wel een klacht over indienen. Als dit vaker gebeurt kan DPD er iets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Label kan ook bij het afgiftepunt beschadigd zijn.
Shit happens, carry on with life :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
paQ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:30:
Label kan ook bij het afgiftepunt beschadigd zijn.
Shit happens, carry on with life :)
Het gaat er ook niet om waar het beschadigt is. Maar om de blijkbaar incompetente medewerker/Eigenaar van het ophaal punt. Als je weet dat er 1 pakketje niet leesbaar is. En er komt iemand met de melding dat er een pakketje ligt voor hum. Kan je natuurlijk 1+1 bij elkaar optellen. Nog om een pakketnummer vragen En kijken of je aan de hand daarvan iets kan vinden in je magazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tsurany schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:52:
Uitzondering is als verzending duidelijk op eigen risico is gegaan zoals bij een tweedehands aankoop.
Wat natuurlijk ook alleen maar kan, mits dat overeengekomen is met de verzender! Anders zou het wel erg makkelijk zijn voor bijvoorbeeld winkels. CoolBlue heeft immers ook producten in de verkoop als 'Tweede Kans'. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 06-06-2017 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CH40S schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:15:
[...]
Wat natuurlijk ook alleen maar kan, mits dat overeengekomen is met de verzender! Anders zou het wel erg makkelijk zijn voor bijvoorbeeld winkels. CoolBlue heeft immers ook producten in de verkoop als 'Tweede Kans'. ;)
In plaats van tweedehands bedoelde hij dan ook waarschijnlijk particuliere verkoop. Coolblue handelt ook bij tweedehands verkopen gewoon als bedrijf dat zich aan het beschermende en dwingende consumentenrecht moet houden.

Bij particuliere verkoop is het maar net wat je afspreekt, of als je niets afspreekt wiens keuze het was om voor verzending te gaan (bood de verkoper dat direct aan, of was dat op nadrukkelijk verzoek van de koper).

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 06-06-2017 21:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 21:16
Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik ben zo kwaad dat ik het toch opgraaf. Ik had 3 vga kaarten in Spanje op ebay gekocht. Verzonden met DPD. Vanmorgen kreed ik een mailtje dat het snel zou worden aangeboden van DPD. Na aanklikken van de trackinglink in die mail zie ik dat het pakket op een derde adres is afgeleverd om 14:05. Ik zag dit om 14:50..
Dus melding gemaakt via het formulier op dpd.de, maar om de zaak mogelijk te bespoedigen ook het telefoonnummer van het betreffende DPD depot (Best) gebeld om te kijken of die iets kunnen doen.
Nee dus. Bellen heeft geen/weinig zin. Het enige dat de telefoniste kon zien is dat het was afgeleverd op nr. 73 (ik zit op nr. 1 en laatste nummer in de straat is 53!) en dat het was getekend door persoon "1 horizontaal streepje". Ze hebben uiteraard de mogelijkheid om contact te krijgen met de chauffeur (de trackinginfo wordt realtime bijgewerkt), maar verdommen om de chauffeur in kwestie te vragen hoe en wat, terwijl duidelijk is dat die persoon er gewoon met het pakket vandoor is gegaan!
Ik ben in staat om persoonlijk even naar Best te gaan om daar verhaal te gaan halen, wat een verschrikkelijk bedrijf..

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Beetje overtrokken reactie, wacht nog maar even af of het niet alsnog morgen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Beetje voorbarig.
Op het afleverbewijs van DPD staan GPS coordinaten en tijdstip.
Dat kan best heel waardevol zijn. Lijnen tussen depot en chauffeur zijn ook redelijk kort.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 21:16
Op mijn tracking zie ik geen gps, alleen een tijdstip. De telefoniste zag wel een nummer (73 dus, 700 meter verderop als het een bestaand adres was geweest). Ik ben kwaad omdat er geen sprake is van een vergissing van de kant van dpd en omdat er gewoon geen z*k met klachten wordt gedaan en er alleen achteraf er mogelijk een vergoeding komt. Ze hebben de mogelijkheid om
- contact op te nemen met de chauffeurs
- er voor te zorgen dat chauffeurs niet zelf tekenen
- er voor te zorgen dat chauffeurs niet zelf een adres gaan verzinnen
kortom: zorgen dat de chauffeurs professioneel werken en er bovenop zitten. Dit gebeurt niet. Als een werknemer van mij zo laks (in het gunstigste geval) zou werken staat hij/zij de volgende dag op straat.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic kicken met alleen een rant op DPD is niet de bedoeling. Dit topic gaat dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.